Lietuvoje nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1d. visi automobiliai, kurių leidžiama maksimali masė ne didesnė kaip 3,5 tonos, privalo važinėti su žieminėmis arba viso sezono padangomis (jos pažymėtos raidėmis M+S).
Paprastai pirkėjas prieš žiemos sezoną renkasi tarp dygliuotųjų padangų, nedygliuotųjų padangų ir universaliųjų visasezoninių.
Kalbant apie dygliuotąsias padangas dažniau keliaujantiems vairuotojams reikia atkreipti dėmesį, kad vakarų Europoje, o taip pat ir kai kuriose kitose šalyse yra uždrausta važinėti su tokio tipo padangomis. Leidžiama tik Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, o taip pat Skandinavijos šalyse ir Rusijoje.
Dygliuotos padangos
Dygliuotųjų padangų privalumai:važiavimas sniegu arba ledu, maksimalus saugumas žiemą, didelė rida (3-5 sezonai).
Trūkumai: keliamas triukšmas, negalima važinėti agresyviai, nes pasiekus asfalto dangą, gali išsitraukti dygliai.
Išvada: labai geras pasirinkimas žiemos sezonui.
Nedygliuotos padangos
Nedygliuotas padangas reikėtų suskirstyti į dvi kategorijas – kietesnes (su vidutiniu lamelių skaičiumi) ir minkštesnes (su dideliu lamelių skaičiumi).
Nedygliuotos su vidutiniu lamelių skaičiumi padangos
Privalumai: važiavimas sniegu arba asfaltu, mažas triukšmingumas, galimas greitis net iki 270km/h, gera rida (2-3 sezonai).
Trūkumas - važiavimas ledu.
Išvada: siūlome rinktis, jei nenorite dygliuotųjų padangų arba tenka važiuoti į šalis, kuriose uždrausta važinėti su dygliuotosiomis padangomis.
Nedygliuotosios, minkštos, su labai daug lamelių padangos
Privalumai: važiavimas sniegu arba ledu, mažas triukšmingumas
Trūkumai: važiavimas asfalto danga (blogas sukibimas su danga, ilgas stabdymo kelias), maksimalus greitis 160km/h, mažesnė rida (1-2 sezonai).
Išvada: siūlome rinktis, jei erzina dyglių keliamas triukšmas, o jūs norite gerų važiavimo savybių per sniegą ir ledą, be to neesate greičio mėgėjas..
Viso sezono padangos
Privalumai: turi M+S žymėjimą ir pagal įstatymus tinka važinėti žiemą. Važiavimas asfaltu.
Trūkumai: sudėtingas važiavimas sniegu arba ledu.
Išvada: jas siūlome rinktis, jei žiemą važinėjate labai retai.
Restauruotosios padangos
Neretai vairuotojai mėgina ieškoti pigiausio varianto. Restauruotųjų padangų privalumu galima būtų laikyti nebent mažą kainą. Tuo tarpu niekas negali garantuoti saugaus važiavimo, todėl renkantis šį variantą reikia žinoti, kad įstumiate save į didesnę rizikos grupę .
Ar dygliuotosios padangos patikimos važiuojant šlapiu asfaltu?
Vyrauja nuomonė, kad važinėjant mieste žiemą reikėtų rinktis žiemines nedygliuotąsias padangas, nes dygliuotosios padangos slidinėja važiuojant šlapiu asfaltu ir jas naudojant yra ilgesnis stabdymo kelias.
Žurnalo „Avto Reviu“ darbuotojai atliko testą. Važiuojant per ledą 50 km/h greičiu ilgiausias stabdymo kelias iš visų testuotų dygliuotųjų padangų buvo 47,5 m. Naudojantis nedygliuotosiomis padangomis trumpiausias stabdymo kelias buvo 51 m, o ilgiausias - 64,5 m. Matome, kad važiuojant ledo danga ir stabdant automobiliai su paprasčiausiomis dygliuotosiomis padangomis sustoja greičiau, negu su geriausiomis nedygliuotosiomis.
Testuojant įsibėgėjimą ant ledo nuo 5 iki 30 km/h ir važiavimą ledo danga rezultatai buvo analogiški - dygliuotųjų padangų rezultatai buvo geresni. Taip pat ir važiuojant ne ledu, o snieguota kelio danga, tik dygliuotųjų ir nedygliuotųjų padangų testo rezultatų skirtumas nebuvo toks didelis kaip ant ledo.
Įvertinant triukšmingumą reikia pripažinti, kad daugiau triukšmo sukelia dygliuotosios padangos.
Lietuvoje labai dažnai tenka važinėti šlapia asfalto danga, ypač miestuose, todėl būtina atkreipti dėmesį į padangų savybes vairavimui šlapiame kelyje. Buvo matuojamas stabdymo kelias važiuojant šlapiu asfaltu 60 km/h greičiu. Rezultatai parodė, kad daugelio nedygliuotųjų padangų (minkštų, su šimtais lamelių) stabdymo kelias yra ilgesnis, negu dygliuotųjų padangų.
Bandant padangas ant sausos asfalto dangos tapo akivaizdu, kad stabiliau automobilis važiuoja su dygliuotosiomis padangomis. Galima daryti išvadą, kad naudojantis dygliuotosiomis padangomis geriau važinėti žiemą ne tik užmiestyje, bet ir mieste, nes automobilio valdymas ir stabdymo savybės važinėjant asfalto danga daugelio dygliuotųjų padangų yra geresnis, negu nedygliuotųjų padangų. Pagrindinė priežastis ta, kad žieminės nedygliuotosios padangos turi šimtus lamelių, kurios padidina sukibimą ant ledo, tačiau sumažina bendrą protektoriaus tvirtumą, ir tai pablogina važiavimo asfalto danga savybes.
Išvados
Galima drąsiai rekomenduoti dygliuotąsias padangas važinėjamiems užmiestyje ir miestuose, nes jos garantuoja maksimalų saugumą.
Pasirinkusiems nedygliuotąsias padangas mes rekomenduojame Lietuvoje eksploatuoti padangas su vidutiniu lamelių skaičiumi.
Nerekomenduojame naudoti Lietuvoje minkštų nedygliuotųjų su labai daug lamelių padangų, nes gana dažnai tenka važiuoti asfalto danga.