• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiųjų prekybos tinklų atstovai sutartinai tvirtina, kad šių metų šventinė prekyba gausesnė nei pernai, tačiau dauguma pirkėjų vis dar išlieka taupūs. Kalėdiniu laikotarpiu paklausesni buvo produktai, reikalingi maistui gaminti namuose bei praktiškos nedidelės dovanėlės. Naujųjų metų sutikimui prekybininkai prognozuoja didesnę alkoholinių gėrimų paklausą, tačiau pastebi, kad labiau perkamas vynas ir alus, o ne stiprieji alkoholiniai gėrimai.

REKLAMA
REKLAMA

Trečdaliu šoktelėjo žuvies pardavimai

Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, kalėdinė prekyba, lyginant su praėjusių metų rezultatais, išaugo apie 5 proc. Labiausiai augo šviežios žuvies paklausa. Gyvų karpių nupirkta 30 proc. daugiau nei prieš šventes praeitais metais.

REKLAMA

Iš kitų šventiniam stalui paruošti reikalingų produktų, apie 20 proc. augo aliejaus ir kiaušinių pardavimai, 15 proc. kavos,  12 proc. miltų.

Ant kalėdinio vaišių stalo šiemet dažnoje šeimoje populiaresnė buvo ir šviežia jautiena, kurios pardavimai, palyginus su 2009 metų kalėdiniu laikotarpiu, išaugo 12 proc.

REKLAMA
REKLAMA

„Maxima“ prekybos tinklo atstovų teigimu, pastebėta, kad vis daugiau žmonių šioms šventėms rinkosi  ir silpnesnius gėrimus. Šiemet, palyginus su praėjusių metų šventiniu laikotarpiu, buvo juntamas prekybos silpnaisiais alkoholiniais gėrimais pagyvėjimas. Vyno parduota apie 11 procentų, alaus – 20 proc. daugiau. Tuo tarpu stipriųjų gėrimų pardavimai krito apie 10 procentų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pastebėjome, kad parduotuvių lentynose paklausios buvo praktiškos dovanos. Atėjus šventėms, žmonės leido sau pasidžiaugti gausesnėmis vaišėmis ir pradžiuginti artimuosius dovanomis. Populiariausios šiais metais buvo nebrangios, praktiškos dovanos – kosmetikos priemonės, virtuvėje naudojami prietaisai – virduliai, mikseriai. Šių prekių pardavimai augo 10–12 procentų. Be to, knyga šiemet taip pat išliko viena iš populiariausių dovanų“, – sakė „Maxima LT“ Rinkodaros ir pardavimų departamento direktorius Saulius Jonaitis.

REKLAMA

Pirko mandarinų ir alkoholinių gėrimų

Prekybos tinkle „Iki“ šventiniu laikotarpiu labiausiai išaugo prekyba vaisiais ir daržovėmis. „Mandarinų pardavėme dvigubai daugiau nei įprastai. Gerokai išaugo ir alkoholinių gėrimų prekyba“, – teigė prekybos tinklo komunikacijos skyriaus vadovas Valdas Lopeta. Pasak jo, daugeliui populiariausių šventinių prekių buvo taikomos specialios nuolaidos, nes šios prekės sulaukė ypatingo pirkėjų dėmesio, o didesnių pabrangimų per šventinę prekybą neužfiksuota.

REKLAMA

Paklaustas, ar buvo pastebėta kokių nors žmonių pirkimo įpročių pasikeitimų, V. Lopeta esminiu pokyčiu įvardijo pirkėjų srautų sumažėjimą.

„Svarbiausias pirkėjų įpročių pokytis šiais metais susijęs su sprendimu Kūčių dieną paskelbti laisva diena. Jeigu anksčiau pagrindinis kalėdinės prekybos bumas vykdavo gruodžio 24–osios dieną, dabar šis srautas pasiskirstė per dvi dienas ir nemažai pirkėjų Kalėdoms apsipirko gruodžio 23–iąją“, – sakė „Iki“ prekybos tinklo atstovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekybos tinklo „Rimi“ atstovė ryšiams su visuomene Jovita Bagdonaitė pastebėjo, kad šiemet pirkėjai per šventes daugiau įsigijo maisto gaminimo namuose knygų bei labiau domėjosi vynu. „Šiemet nustebino kalėdinio vyno pardavimai, palyginus su praėjusiais metais, jie išaugo pusantro karto“, – sakė J. Bagdonaitė.

REKLAMA

Naujųjų sutiktuvėms – 100 litų

„Rimi“ atstovės spaudai teigimu, tikimasi, kad naujametinė prekyba nebus prastesnė nei pernai metų ar netgi keliais procentais ją viršys.

„Paprastai Naujųjų metų sutiktuvių dieną ypač šokteli šampanizuoto vyno, saldumynų, konditerijos gaminių pardavimai. Šventinių pardavimų rezultatai rodo, kad  degtinė ir alus kaip pernai taip ir šiemet išliko aukščiausiose pozicijose, o vyno populiarumas, palyginus su praėjusiais metais, išaugo“, – dėstė J. Bagdonaitė.

REKLAMA

Panašiomis prognozėmis pasidalijo ir V. Lopeta. „Kaip ir anksčiau, per Naujuosius metus pagrindinis dėmesys bus skiriamas alkoholiniams gėrimams ir užkandžiams. Manome, kad pirkėjai jiems per Naujus metus išleis vidutiniškai apie 100 litų“, – skaičiavo „Iki“ atstovas spaudai.

Kalbėdamas apie karnavalinių kostiumų paklausą, V. Lopeta teigė, kad jie išliko tokie pat populiarūs, kaip ir praėjusiais metais, o didžiausio dėmesio sulaukia nedideli karnavaliniai aksesuarai – zuikio ausytės, Kalėdų senelio kepurėlės ir kitos smulkmenos.

J. Bagdonaitė pastebėjo, kad karnavalinių kostiumų prekyba sunkmečiu yra sumažėjusi, daugiau dėmesio sulaukia karnavaliniai kostiumai ne suaugusiems, o vaikams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų