Susikurti stiprų prekės ženklą atima daug laiko ir pastangų. Be to, vien gražaus, skambaus pavadinimo neužtenka, įsitikinęs „Forbes“.
Kuriant stiprų ir patikimą prekės ženklą ne mažiau svarbu ir įmonės reputacija.
„Dažniausiai manome, kad norint sukurti stiprų prekinį ženklą svarbu yra gera reklamos kampanija, tačiau stiprus prekinis ženklas nesusikuria tik vienos, geros reklamos“, – naujienų portalui sakė rinkodaros specialistas Jonathanas Colemanas.
Pasak jo, svarbu nuosekliai propoguoti tas pačias vertybes. Be to, kūrėjų planai turi būti ilgalaikiai.
„Forbes“ teigia, kad kuriant prekės ženklą svarbu, kad vartotojai tik išgirdę jūsų kompanijos pavadinimą prisimintų kokią istoriją ar keltų emociją. Pavyzdžiui, pagalvokite apie „Coca – cola“ ar „Nike“. Šie prekės ženklai kelia vienokias ar kitokias asociacijas. Ir visa tai yra ne kas kita, o sunkaus marketingo specialistų įdirbio per kelerius dešimtmečius rezultatas.
Galima kalbėti apie sėkmingus rezultatus, tačiau kaip jums praktiškai to pasiekti? Naujienų portalas rekomenduoja visų pirma išskirti savo auditoriją, t.y. atsakyti į klausimą, kokie yra jūsų klientai?
Detalizuojant ši klausimą kyla ir kitų. Pavyzdžiui, kokiomis savybėmis pasižyminčius klientus jūs bandote pritraukti, pasiekti savo kuriama reklama? Kokiomis vertybėmis tie klientai pasižymi? Atsakykite į šiuos klausimus ir kurkite savo prekinio ženklo istoriją.
Siekite nuoseklumo
Jūsų prekės ženklo stiprumas priklauso nuo to, kaip nuosekliai, t.y. panašią žinutę skleidžiate, kurdami savo prekės ženklą. Svarbu, kad klientai, naudodamiesi jūsų paslaugomis ar įsigydami prekes jaustųsi saugiai, užtikrintai. Kad nedvejotų. Didžiausios abejonės, pasak „Forbes“, kyla, kai klientai renkasi tarp jūsų ir konkurentų. Stipraus prekinio ženklo įmonės klientai beveik nedvejoja, ar pasirinko teisingai.
Ugdyti pasitikėjimą klientams turi būti vienas jūsų svarbiausių tikslų. Kaip to pasiekti praktiškai? Demonstruokite savo humorą, sąmojį, „charakterį“. „Forbes“ primena, kad geriau būti kažkokiu, negu jokiu.
Nuolatos pasiekiami
Vienas atliktas tyrimas atskleidė, kad 64 proc. klientams visų pirma reikėtų 3 – 5 kartus išgirsti žinutę ir tik vėliau jie ta skleidžiama žinute patiki. Tos žinutės turinys turėtų, žinoma, sietis su jūsų propaguojamomis vertybėmis. Ir visa tai, galiausiai, klientams asocijuosis su jūsų prekės ženklu.
Tokiu būdu, tik iš šalies klientui išgirdus jūsų kompanijos pavadinimą, jis prisimins tą žinutę. Viena taisyklė – skleidžiama žinutė turi sietis su jūsų įmonės vertybėmis.
Demonstruokite susilaikymą
Formuoti savo skleidžiamų žinučių turinį – labai neapibrėžta sąvoka. Neapibrėžtumas dažnai yra prielaida reikštis kūrybiškumui. „Forbes“ primena, kad siekiant kūrybiškumo dažnai pamirštamas skleidžiamos žinutės turinys. Tokiu atveju Jūs rizikuojate prarasti pastovius, naujus ir net potencialius klientus.