Didžiausia kaltė dėl rekordinių degalų kainų tenka didžiąją didmeninės prekybos dalį užimančiai bendrovei "Orlen Lietuva" ir jos kainodarai, mano premjeras Andrius Kubilius. Konkurencijos tarybos pirmininkas Jonas Rasimas sako, kad "Orlen Lietuva" kainodara tarybai kelia įtarimų.
Vyriausybė žada ieškoti sprendimų, kurie galėtų padidinti konkurenciją didmeninės prekybos degalais rinkoje. Tiesa, Premjeras ir energetikos ministras Arvydas Sekmokas skaičiuoja, kad net ir įgyvendinus visas įmanomas priemones litras benzino didmeninėje prekyboje geriausiu atveju atpigtų 7 centais, o poveikis benzino kainoms degalinėse būtų dar mažesnis.
Konkurencijos taryba šiuo metu atlieka tris tyrimus dėl galimų nesąžiningų veiksmų prekybos degalais rinkoje. Vieno tyrimo objektas - būtent "Orlen Lietuva" kainodara.
Kaip po trečiadienį Vyriausybėje vykusio pasitarimo sakė J. Rasimas, visi tyrimai turėtų būti baigti šiemet, tačiau preliminari informacija jau kelia tam tikrų įtarimų.
"Pagal preliminarią informaciją, mums didelį įtarimą kelia "Orlen Lietuva" kainodara", - žurnalistams sakė Konkurencijos tarybos vadovas.
Pasak jo, jeigu bus nustatyta, kad "Orlen Lietuva" kainodara riboja degalų importą, bendrovė bus įpareigota tokią kainodarą pakeisti. Tokiu atveju atsivertų didesnės degalų importo galimybės ir degalai galėtų pigti.