Savaitraštis „Ekonomika.lt“
Lietuvos technologijų fanatikai, užaugę su Ernesto Janušo laida NKTV, dar prisimena dienas, kai šmaikštumo nestokojantis vedėjas prognozavo, kad per kelerius metus nespalvotus telefonus pakeis plačia spalvų palete išmarginti ekranai, veikiau primenantys kompiuterį nei telefoną senąja šio žodžio prasme.
Dabar beveik pusė Lietuvos gyventojų šiuos kišenėse tūnančius prietaisus įsigudrino vadinti išmaniaisiais telefonais arba tiesiog išmaniaisiais. Kas galėjo pagalvoti, kad vos per kelerius metus po stalu vos telpantis skaičiuoklis virs į nediduką stačiakampį, leidžiantį naudotis visomis gremėzdo teikiamomis galimybėmis. Išmanumas lėtai įsliūkino į mūsų kišenes.
Įdomu, kad pastaruoju metu žodis „išmanusis“ vis dažniau tampa verbalinės infliacijos įrankiu – paskaitykite pirmą pasitaikiusią reklamą ir pabandykite nerasti šio mūsų dešimtmetį apibrėžiančio termino. Išmanieji langų rėmai, išmanieji papuošalai, išmanieji batai, išmanieji drabužiai – atrodo, kad kiekvienas aplinkos objektas taikosi „mąstyti“ greičiau nei juo besinaudojantieji.
Prieš kelerius metus panašios aplinkybės gaubė ekologijos gerbėjus, kai supanti aplinka staiga tapo ekologiška. Tokia ekologiška, kad šiam terminui įrodyti prireikė aibės sertifikatų ir patvirtinimų, įrodančių natūralią produkto kilmę ir leidžiančių kliento piniginę paploninti nemenku antkainiu. Tikra išmanioji rinkodara.
Remiantis „Google“ statistika, nuo 2010 metų žodis „išmanusis“ paieškos sistemoje vedamas kone dvigubai dažniau kiekvieną mėnesį – pamažu tampame išmaniąja tauta. Vaikantis reklamos madų, galime sukurti naują terminą – išmanusis lietuvis.
Ne, kalbama ne apie mokesčius slepiantį, darbuotojų negerbiantį verslininką, o apie išmanumą pabalnojusį startuolį. O išmanumo mūsiškiams tikrai netrūksta – praėjusią savaitę pranešta, kad drabužių prekybos platforma manodrabuziai.lt, užsienyje geriau žinoma „Vinted“ pavadinimu, sulaukė net 69 mln. litų siekiančios investicijos. Galima tik priminti, kad išmanieji lietuviai, sukūrę renginių bilietais keistis leidžiančią mobiliąją programėlę „YPlan“, dar praėjusią vasarą sulaukė bemaž 30 mln. litų investicijų.
Pasisemkime apsukrių prekybininkų išmonės ir būkime išmanūs – tam nereikia išmaniųjų kopėčių, sumaniųjų lėkščių ar protingųjų užuolaidų. Iš pradžių apsistokime ties išmaniaisiais įrenginiais, daiktų internetu ir nuolatos maloniai stebinančiais išmaniaisiais lietuviais.