Vakar, rugsėjo 12 d., Baltarusijos valstybinės naftos ir chemijos koncernas „Balneftechim“ oficialiu raštu kreipėsi į AB „Klaipėdos nafta“ vadovybę (rašto kopija pridėta ir AB „Lietuvos geležinkeliai“). Koncernas prašo pratęsti ilgametį bendradarbiavimą ir pasirašyti naftos produktų perkrovos sutartį bei informuoja, kad, nesusitarus su AB „Klaipėdos nafta“, baltarusiškų naftos produktų vežimo srautas bus nukreiptas į Latvijos ir Ukrainos uostus.
„Balneftechim“ rašte teigiama, kad praėjusią savaitę, rugsėjo 7 d., AB „Klaipėdos nafta“ vadovybė koncernui patvirtino informaciją dėl trūkstamų terminalo pajėgumų perkrauti Baltarusijos gamintojų produkciją.
Koncernas informuoja, kad jeigu nebus atnaujinti ilgamečiai bendradarbiavimo santykiai ir pasirašyta sutartis 2012–2013 metų periodui, tai kas mėnesį nuo 100 iki 180 tūkst. tonų Baltarusiškos naftos produkcijos bus nukreipta į kaimyninių šalių uostus.
Nei Baltarusijos valstybinės naftos ir chemijos koncerno „Baltneftechim“ atstovaujamos bendrovės („Baltarusijos naftos kompanija (BNK)“, Mozyrio naftos produktų gamykla, „Transchema“), nei AB „Lietuvos geležinkeliai“ neturi sutarčių su Rusijos koncerno „Lukoil“ antrine įmone „Litasco S. A.“, kuriai AB „Klaipėdos nafta“ išnuomojo 25 proc. terminalo pajėgumų. Dėl šios priežasties išlieka galimybė, kad pasinaudodama padėtimi „Litasco S. A.“ Baltarusijos naftos kompanijoms gali nustatyti aukštesnius paslaugų įkainius. Šioms, tokiu atveju, produkciją būtų pigiau gabenti į Latvijos ir Juodosios jūros uostus.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ ragina AB „Klaipėdos nafta“ vadovybę atsakingiau pažvelgti į susiklosčiusią situaciją, tinkamai ją įvertinti bei imtis visų būtinų priemonių, kad Lietuva neprarastų Baltarusijos naftos krovinių, nenutrauktų ilgus metus puoselėtų tarptautinių verslo santykių ir nepatirtų gresiančios ekonominės žalos.
Neatmetama galimybė, kad eliminavus Baltarusijos naftos kompanijas iš Klaipėdos uosto, kitos Baltarusijos įmonės dėl tokio požiūrio į verslą, gali savo krovinius nukreipti į kitus uostus.