Primename, kad D. Trumpas visai neseniai padidino muitus beveik visoms pasaulio šalims, tačiau didžiausius smūgius jis nutaikė į Kiniją – daugeliui iš Kinijos importuojamų prekių jis nustatė papildomus 145 proc. muitus.
Į tai sureagavę Kinijos gamintojai socialinių tinklų platformose „TikTok“ ir „X“ ( anksčiau „Twitter“) pradėjo talpinti vaizdo įrašus, kuriuose atskleidė, esą daugelis prabangių prekių ženklų gamina savo produktus Kinijoje ir tiesiogiai priklauso nuo pigios darbo jėgos.
Vaizdo įrašuose kinai ragina žmones nepermokėti garsiems prekių ženklams ir pirkti produktus tiesiogiai iš Kinijos, kur jie yra gaminami.
Etiketės apgauna?
Vienas „X“ naudotojas iš Kinijos pasidalijo vaizdo įrašu, kuriame vyras reklamuoja populiarių prabangių prekių ženklų gaminius.
„Jau daugiau nei 30 metų esame daugelio prabangių prekių ženklų iš viso pasaulio originalios produkcijos gamykla. Tačiau tuo tikrai negaliu pasididžiuoti, nes mes uždirbdavome nedidelius atlyginimus, o pelno marža tiems, kurie iš tikrųjų gamina rankines, yra labai maža.
Turime geriausią kokybės kontrolę. Turime geriausią meistriškumą, juk žinote, kad kinų meistrai visada yra sumanūs ir kruopštūs. Taip pat turime pačią išsamiausią tiekimo grandinę. Visada iš karto gauname tai, ko norime, pavyzdžiui, užtrauktukus, bet kokios rūšies aksesuarus, bet kokios spalvos odą“, – dalijosi vyras.
Vyras taip pat parodė kelias rankines, atrodančias identiškai prabangių prekinių ženklų parduodamiems produktams.
„Dabar, kai JAV ir jos mažieji Europos broliai bando atsisakyti kiniškų prekių, ar nemanote, kad prabangos prekių ženklai turėtų atsisakyti savo produktų gamybos Kinijoje?
Taip, ir jie tai bandė padaryti, bet jiems nepavyko, nes tokių gamyklų už Kinijos ribų kokybė nėra gera ir jos neturi tokio meistriškumo kaip Kinija“, – tęsė vyras, ragindamas žmones pirkti rankines tiesiogiai iš jo.
China TikTok is so messy rn Because now that the Chinese government legalize Counterfeit products of all American goods because of the tariffs their now exposing a lot of Big brands and how their stuff is manufactured and encourages you to buy them in House China for cheaper pic.twitter.com/GLftzEnF3y
— Klair-O-Spinach ( Saint Era) (@ClairoSpinach) April 12, 2025
Kitame vaizdo įraše rodoma moteris, kalbanti apie prabangaus prekės ženklo „Dior“ tiekėjus.
„Jų mezginiai ir megztiniai yra iš „Beyond Garments“ gamyklos Kinijoje, kuri taip pat yra daugelio prabangių prekių ženklų, tokių kaip „Sandro“, „Maje“, „Versace“ ir kitų, produkcijos gamintoja.
„Dior“ kosmetikos gaminius iš tikrųjų gamina „Thai Ho Group“, kuri taip pat yra „Lancome“ ir „L'Oréal“ tiekėja“, – atskleidė moteris.
Like their just Airing it out out there now they don’t give af anymore 😭 pic.twitter.com/QAPKudv64y
— Klair-O-Spinach ( Saint Era) (@ClairoSpinach) April 12, 2025
Dar viena moteris sakė, kad prabangos prekių ženklai jos nekęs už tai, kad ji atskleis jų tiekėjų paslaptį. Tuomet ji išvardijo kelis prekių ženklus ir atskleidė jų tiekėjų pavadinimus.
Like it just keeps going pic.twitter.com/BhIHBTpLpG
— Klair-O-Spinach ( Saint Era) (@ClairoSpinach) April 12, 2025
Vieno gamintojo vaizdo įrašas tapo itin populiaru internete. Jame vyras pasidalijo, kad parduotuvėje už 39 tūkst. JAV dolerių (34 tūkst. eurų) parduodamą „Hermès Birkin“ rankinę pagaminti kainuoja tik 1,4 tūkst. JAV dolerių (1,2 tūkst. eurų), o prekių ženklai, norėdami nuslėpti tai, kad rankinės gaminamos Kinijoje, jau gavę produkciją prideda etiketes „Pagaminta Italijoje“.
Įsiplieskė diskusijos
Visgi internautai į tokius vaizdo įrašus reagavo skirtingai.
Pavyzdžiui vienas „X“ vartotojas apsidžiaugė, kad garsaus prekinio ženklo rankinę gali įsigyti kur kas pigiau: „Nuostabu, leiskite man pigiai įsigyti LV rankinę.“
Tuo metu kitas internautas pasipiktino tokiais vaizdo įrašais ir pažymėjo, kad žmonės nesuvokia, dėl kokių priežasčių žmonės įsigyja prabangių prekinių ženklų produktus.
„Jie mano, kad tai geras žingsnis, o taip visiškai nėra. Jie nepaprastai susipainioję ir nesupranta, dėl kokių priežasčių žmonės perka prabangias rankines“, – atkreipė dėmesį vyras.
Dar vienas žmogus atkreipė dėmesį į tai, kad greitu metu pirkėjai gali pradėti nebevertinti produktų, kurie yra pagaminti, pavyzdžiui, Italijoje. Kadangi Kinijoje gamyklos gamina produktus iš tokių pat medžiagų, tačiau jų kaina skiriasi akivaizdžiai.
„Esu pasipiktinęs dėl šios kilusios dramos. Beprotiška matyti, kaip Kinijos fabrikai atskleidžia, kad jie gamina „Gucci“ rankines už centus, o mes už jas mokame tūkstančius.
Dalis manęs supranta, kad prekybos karas kelia pasipriešinimą, bet nerimauju dėl kokybės ir etikos, kai produkcija yra padirbinėjama. Vis dėlto, jei tai tas pats fabrikas, tos pačios medžiagos, kodėl reikalingas toks didžiulis antkainis?
Tai verčia dukart pagalvoti apie etiketę „Pagaminta Italijoje“. Geriau jau prekių ženklai būtų skaidrūs, o ne žaistų tokius žaidimus. Ką manote jūs? Pasikalbėkime“, – kėlė diskusiją internautas.
Milžiniškas susidomėjimas
Po tokių vaizdo įrašų internete žaibiškai išpopuliarėjo įvairios Kinijos apsipirkinėjimo aplikacijos (pvz., „DHgate“), kuriose pirkėjams siūloma garsių prekinių ženklų prekes įsigyti kur kas pigiau.
2025 m. balandžio 12 d. „DHgate“ parsisiuntimų skaičius programėlių parduotuvėse išaugo iki 35,4 tūkst., t. y. 56 proc. daugiau nei praėjusių 30 dienų vidurkis.
Ši apsipirkinėjimo aplikacija pasiekė 3 vietą tarp nemokamų „iPhone“ programėlių JAV, palyginti su 352 vieta, kurią užėmė prieš beveik metus.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!