Pasak šiuos duomenis atskleidusių ir apklausą užsakiusių prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ valdytojų, net augant ekonomikai jautrumas nuolaidoms išlieka labai didelis.
„Nuolaidos, akcijos, išpardavimai, specialūs apsipirkimo pasiūlymai Lietuvoje įsitvirtino prieš kelerius metus, prasidėjus ekonominei krizei, kai vartotojų įprotis įsigyti prekes su nuolaida tapo racionalaus apsipirkimo ženklu. 2008 metais buvome vieni pirmųjų iš prekybos centrų Lietuvoje suorganizavusių nuolaidų dieną, kai nuomininkai tik kelias valandas taikė dideles nuolaidas.
Kiekvienais metais nuolaidų dienos vykdavo vis ilgesnį laikotarpį, o šiemet, lapkričio 8-10 dienomis, jomis lankytojai galės pasinaudoti tris dienas. Ir nors šiuo metu su nuolaidomis vartotojai susiduria beveik kasdien, didžiųjų nuolaidų dienomis lankytojų srautai išauga daugiau nei trečdaliu“, – sakė Rasa Vyšniauskienė, prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega“ valdančios bendrovės „Baltic RED“ rinkodaros vadovė.
Apie tai, kad lietuviai tapo nuolaidų mėgėjais, šiemet skelbė ir rinkos tyrimų bendrovė „TNS“. Bendrovės duomenimis, 31 proc. žmonių kasdienio vartojimo prekes: kavą, arbatą, skalbimo priemones perka tik per akcijas.
Pasak R. Vyšniauskienės, pasaulio prekybos centrų patirtis rodo, kad vartotojams svarbiausios ne nuolatinės akcijos, bet jų lūkesčių atitikimas: patinkanti aplinka, aptarnavimas, prekių asortimentas, parduotuvių pasirinkimas.
Tačiau šiuo metu Lietuvoje prekybininkų sėkmė dažnai priklauso nuo to, kokio dydžio nuolaidas jie gali pasiūlyti. „Iki 10 proc. pigesnės prekės vartotojų dėmesio nesukausto ir yra beveik privalomos, o daugiau nei trečdaliu sumažėjusios kainos dar neprasidėjus sezoninio išpardavimo laikotarpiui priverčia atkreipti dėmesį“, – apie pirkėjų įpročius komentavo rinkodaros vadovė.
20-ies Lietuvos miestų ir rajonų savivaldybių interneto vartotojų apklausa atskleidė, kad ketvirtadalį (24 proc.) lankytojų į prekybos centrus paskatina atvykti ne tik išpardavimo nuolaidos, bet taip pat loterijos ir žaidimai su galimybe laimėti prizus.
16 proc. žmonių apsilankyti prekybos centruose paskatina parduotuvėse pasirodžiusios naujos drabužių ir avalynės kolekcijos. „Baltic RED“ užsakymu reprezentatyvią viešosios nuomonės apklausą šią vasarą atliko rinkos ir socialinių tyrimų kompanija „GfK Custom Research Baltics“.
Tyrime dalyvavo 807 respondentai nuo 16 iki 65 metų. Interneto vartotojų apklausoje dalyvavo Kauno, Kėdainių, Kaišiadorių, Jonavos, Prienų, Raseinių, Birštono, Alytaus, Marijampolės, Elektrėnų miestų ir rajonų savivaldybių gyventojai.