Didžiausias Lietuvoje alkoholinių gėrimų gamintojas prisijungė prie projekto gegužės pabaigoje ir jau lapkričio gale planuoja išleisti pirmąjį ekologišką gėrimą – degtinę, ženklintą Europos Sąjungos ekologinės gamybos logotipu.
Ekologiškos degtinės gamybai skirtas visokeriopas dėmesys: pasirūpinta, kad būtų laikomasi ne tik techninių reikalavimų, buvo tobulinamas ir specialus filtravimo būdas – naudojami lino filtrai, taip pat sukurta ypatinga pakuotė. „Susidomėjimas ekologiškais produktais ir ekologija auga, todėl norime pasiūlyti vartotojams galimybę rinktis. Reikės nemažai laiko, kol žinios apie ekologiškų produktų vertę ir ženklinimą plačiai pasklis mūsų rinkoje, tačiau norisi žengti pirmyn, prisidėti prie pokyčių“, – komentavo A. Čiburys, pridurdamas, kad jau pradedami kurti ateities planai, susiję su ekologiškų produktų gamybos plėtra. Reikalavimų – daug
Ekologiškiems produktams keliami aukšti reikalavimai. Gamyboje draudžiama naudoti sintetinius maisto priedus, sintetines trąšas ir pesticidus, genetiškai modifikuotas kultūras ir ingredientus, privaloma laikytis gyvūnų gerovės standartų ir kt.
Tik specialiu ekologinės gamybos logotipu ženklinti produktai informuoja, kad gaminys atitinka Europos Sąjungos (ES) ir nacionalinius reikalavimus, reglamentuojančius ekologinę gamybą. Leidimą savo produktą vadinti ekologišku ir naudoti minėtą ženklą suteikia nepriklausoma ES kontrolės įstaiga, kuri sertifikuotus ūkio subjektus vėliau tikrina bent kartą per metus. Trūksta žinių
Pernai Lietuvoje atliktos internetinės apklausos duomenimis, tik kiek daugiau nei trečdalis respondentų teisingai atsakė, kokius produktus galima laikyti ekologiškais ir tik penktadalis žinojo, kokiu ženklu žymimi ekologiški produktai, sertifikuoti Europos sąjungos (ES).
ES remiamo projekto „Ekologinių produktų informavimo ir skatinimo veiksmai Lietuvoje“ tikslas – užpildyti žinių spragas, informuojant ir šviečiant vartotojus apie ekologinius produktus, ūkininkavimą, ES ekologinių produktų ženklinimą, ir gerinti ekologiškų produktų pasiūlą. Todėl bus organizuojami įvairūs renginiai, kuriama informacinė medžiaga. Projektą 2013–2016 m. vykdo Baltijos maisto organizacija kartu su savo narėmis – maisto ir gėrimų pramonės įmonėmis.