Pirma, pirkėjams tradicinė reklama daro vis mažesnę įtaką, vartotojai budresni bei sąmoningesni. Juoba, kad daugelis vartotojų informacijos apie produktus bei paslaugas ieško savo būdu, t.y. internetu, per socialinę mediją arba tiesiog teiraujasi draugų bei pažįstamų pagalbos. Pasitiki artimųjų patarimais.
Antra, bendrovių vadovai praranda kantrybę. Didžiojoje Britanijoje atlikti tyrimai parodė: 73 proc. vadovų abejoja rinkodaros vadovų gebėjimu generuoti konkrečią naudą bendrovei; 72 proc. vadovų atsibodo duoti pinigų rinkodaros skyriui be paaiškinimo, kaip tai prisidės prie augimo; 77 proc. vadovų pavargo nuo šnekų apie prekės ženklo “stiprinimą”.
Trečia, šiuolaikinėje, socialinės medijos eroje, tradicinė rinkodara ne tik neduoda efekto, bet paprasčiausiai netinka. Pagalvokite apie tai: bendrovės samdo darbuotojus, konsultantus, reklamos agentūras, o pastarųjų tikslas – įtikinti bendroves išleisti kuo daugiau sunkiai uždirbtų pinigų. Tradicinės rinkodaros logika šiems laikams paprasčiausiai netinka.
Rinkodaros bendruomenėje vyksta didžiulės diskusijos, kas turėtų pakeisti šį atgyvenusį modelį. Ir apskritai, ar yra naujos priemonės, kuriomis gali laviruoti bendrovės. Žinoma, senus metodus neišvengiamai keičia nauji, o mes jau įsivaizduojame, kaip atrodys ateities rinkodara. Kai kurios bendrovės jau taiko naują požiūrį. Pristatome svarbiausius jo aspektus.
Bendruomeninės rinkodaros atkūrimas
Tinkamai naudojama, socialinė medija gali paskatinti žmones kalbėti apie jūsų produktus bei paslaugas savo bendruomenėse. Tarkim, kai jūs planuojate įsigyti plokščiaekranį televizorių arba jums prireikia gero stomatologo, vargu ar jūsų sprendimą įtakos svetainės dizainas bei jame esantis turinys. Vietoj to, jūs pasiteirausite draugų bei pažįstamų.
Bendrovės privalo išnaudoti socialinius tinklus tam, jog dar labiau paskatintų pakartotinius pirkimus bei patirties (pasinaudojus tam tikru produktu) pasidalijimą su kitais. Paskatinkite vartotojus dalintis savo nuomone bei įvertinimu internetinėje svetainėje arba “Facebook” tinkle.
Įtakingų vartotojų identifikavimas
Daugelis bendrovių išleidžia milžiniškus pinigus norėdamos “prastumti” savo komunikacijos žinutę plačiąjai visuomenei (naudojantis tradicinės rinkodaros būdais). Daug efektyvesnis būdas yra identifikuoti įtakingus vartotojus ir suteikti jiems ką nors, apie ką šie galėtų kalbėti. Visų pirma, reikia išsiugdyti požiūrį, jog bendravimo su klientais tikslas – pats santykis, o ne pardavimas. Būtina pasirinkti išmintingus rodiklius, ne tik “pelnas iš vieno vartotojo”.
Tarkim, vienas iš “Microsoft” vartotojų žinomas “Mr. Excel” slapyvardžiu (beje, jis patenka į LVPV – labiausiai vertinamų profesionalių vartotojų – kategoriją). Kai kuriomis dienomis, pono Excel’io svetainės lankomumas yra didesnis už oficialią “Excel” svetainę. “Microsoft” dalijasi su blog’eriu vidine informacija, o šis padeda bendrovei stiprinti poziciją rinkoje.
Pagalbos suteikimas kuriant socialinį kapitalą
Tradicinėje rinkodaroje bendrovė siekia paskatinti vartotojų lojalumą piniginiais apdovanojimais, nuolaidomis bei specialiais pasiūlymais. Naujosios ir daug efektyvesnės rinkodaros tikslas yra padėti vartotojams sukurti savo socialinį kapitalą, t.y. įvaizdį bei reputaciją: pasiūlyti jiems ryšių užmezgimo platformą, suteikti priėjimą prie išskirtinės informacijos.
Jungtinėse Valstijose įsikūrusi automatizavimo programinės įrangos kūrėja “National Instruments” sugebėjo itin kūrybiškai užmegzti ryšį su viduriniosios grandies įmonių IT vadovais. Bendrovė patraukė jų dėmesį pasiūlydama vertingų IT srities tyrimų medžiagą bei praktinius patarimus, kaip pagrįsti IT svarbą valdybai. Kai kuriems vadovams bendrovė padėjo pakilti karjeros laiptais, o IT vadovai priėmė sprendimus dėl programinės įrangos įsigijimo.
Neatrodo, jog tai yra labai sudėtinga. Naujoji rinkodaros aplinka – bendruomenių kūrimasis internete, išaugusi rekomendacijų įtaka, socialinė atsakomybė – siūlo naujų galimybių, padedančių užmegzti autentiškus ryšius su vartotojais bei sugeneruoti konkrečią naudą bendrovei.