Ji trečiadienį Ulsano mieste esančioje didžiausioje pasaulio laivų statykloje „Hyundai Heavy Industries“ pakrikštijo laivą, kuris kovo pabaigoje paliks statyklą ir rudenį atplauks į Klaipėdą.
„Beveik prieš 23 metus atgavus nepriklausomybę, mūsų ekonominė nepriklausomybė vis dar nėra visiškai įgyvendinta ir energetika yra svarbiausias elementas, kurio trūksta“, – per ceremoniją kalbėjo D.Grybauskaitė, kuri laivą pakrikštijo, tradiciškai į jo korpusą sudaužiusi specialiai iš Lietuvos atsivežtą šampano butelį.
„Mes turėsime moderniausią laivą, kuris galės dirbti ne tik Lietuvai, bet visam Baltijos regionui. Mes tampame rimta energetikos valstybe“, – po ceremonijos Lietuvos žurnalistams sakė prezidentė.
Ji teigė, jog terminalas leis Lietuvai derėtis dėl pigesnių dujų su „Gazprom“ ir kitais tiekėjais.
„Vien todėl, kad terminalas yra, mes turime galimybę derėtis dėl pigesnių dujų su visais, kurie tiekia ne tik per terminalus, bet ir per vamzdynus. Net jei pirmaisiais metais to efekto gali būti mažiau, tai visiškai aišku, kad po dvejų-trejų metų, kai Europoje atsiras suskystintos dujos iš skalūninių dujų, tai terminalai taps be galo reikalingi visoms šalims“, – sakė D.Grybauskaitė.
1,9 tūkst. laivų pastačiusios „Hyunday Heavy Industries“ valdybos pirmininkas Jai-Seong Lee teigė manantis, jog SGD terminalas sustiprins Lietuvos energetinę infrastruktūrą.
„Mes nuoširdžiai tikimės, kad energetikos infrastruktūra Lietuvoje sustiprės, kartu su šiuo sudėtingu ir efektyviu terminalu diversifikuojant energijos tiekimą. Tikiuosi, kad mūsų įmonė ateityje ras daugiau galimybių Lietuvoje bendradarbiauti energetikos srityje“, – teigė vienas statyklos vadovų.
„Aš neabejoju, kad šis terminalas veiks efektyviai“, – pridūrė jis. SGD terminalo projektą įgyvendinančios bendrovės „Klaipėdos nafta“ vadovas Rokas Masiulis teigė, jog svarbiausi projekto darbai lieka Lietuvoje.
„Tai labai džiaugsminga, ilgai laukta diena, laivas pakrikštytas, laivas yra baigtas. Su šia dalimi projekto yra baigta, dar yra likę keli smulkūs testai, bet iš principo viskas yra padaryta. Rytoj vėl dirbsime, mes negalime ilsėtis, per kitus 10 mėnesių turime pabaigti projektą. Laukia didžiausi darbai Lietuvoje – krantinės ir vamzdyno statybos“, – žurnalistams sakė R.Masiulis.
Anot jo, darbai vyksta pagal grafiką – projekte atlikta daugiau kaip pusę visų darbų, o vien Lietuvoje padaryta apie ketvirtadalis vamzdyno tiesimo ir krantinės statybos darbų. Jis taip pat atkreipė dėmesį, jog laivas yra pirmoji plaukiojanti dujų saugykla su dujinimo įrenginiu pasaulyje, pastatyta nuo pradžių – esą iki šiol saugyklos buvo statomos iš senų tanklaivių.
„Hoegh LNG“ prezidentas Sveinungas Stohle‘as (Sveinungas Štole) sakė, jog pakeliui į Klaipėdą laivas gali pervežti dujų krovinį, tačiau, anot jo, kompanija dar neturi kontrakto.
Šiuo metu atliekami paskutiniai laivo bandymai. Jo ilgis siekia 294 metrus, plotis – 49 metrus, greitis – 18 mazgų.
„Klaipėdos nafta“ laivo išperkamosios nuomos 10 metų trukmės sutartį su „Hoegh LNG“ pasirašė 2012 metų kovą. Terminalas turėtų pradėti veikti šių metų gruodžio 3-ąją.
Šiuo metu Lietuva visas dujas gauna iš Rusijos dujų koncerno „Gazprom“.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.