Galimybė prašymą pateikti elektroniniu būdu neįgyvendinama, nes šie žmonės neturi ar nemoka naudotis kompiuteriu. Be to, tik dalį socialinės paramos ir socialinių paslaugų galima užsisakyti elektroniniu būdu, o likusias būtina užsakinėti tradiciniu būdu, t. y. atvykti į instituciją ir pateikti popierinį prašymą.
Tikimasi, kad spręsti šias problemas padės Socialinės apsaugos ir darbo ministerija vykdomas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas „Socialinės paramos prieinamumo didinimas“, kurio tikslas – padėti šalies gyventojams paprasčiau ir greičiau gauti socialinę paramą ar socialines paslaugas, suteikti daugiau informacijos apie galimybes jas gauti, o taip pat – palengvinti socialinių darbuotojų darbą, bendradarbiavimą ir keitimąsi informacija tarp įstaigų.
Elektroninis prašymo pateikimas – iš namų
Projekto metu sukurta galimybė įvairius prašymus socialinei paramai ar paslaugoms gauti pildyti elektroniniu būdu. Socialinis darbuotojas vizito pas asmenį ar šeimą metu, naudodamas planšetinį kompiuterį su programine įranga, galės elektroninėmis priemonėmis automatiškai fiksuoti vizitus (GPS sistema), gyvenimo sąlygas (naudojantis fotokamera), skenuoti dokumentus ir t. t. bei visus duomenis registruoti prižiūrimo asmens ar šeimos kortelėje.
Galimybė kreiptis socialinės paramos ar paslaugų tiesiog iš savo namų, sumažins žmonių srautus savivaldybių administracijose, todėl tie asmenys, kurie dėl vienų ar kitų priežasčių vis tiek teiks tradicinius prašymus, sugaiš mažiau laiko ir gaus socialinę paramą ar socialines paslaugas greičiau.
Socialiniams darbuotojams – saugios mobilios darbo vietos
Projekto metu įsigyti planšetiniai kompiuteriai – tai galimybė socialiniams darbuotojams turėti mobilias darbo vietas. Siekiant kuo labiau užtikrinti socialinio darbuotojo saugumą, įdiegtas pagalbos iškvietimo mygtukas, kuriuo jis galės pasinaudoti pajutęs pavojų, bet nenorėdamas erzinti potencialiai pavojingo asmens skambindamas į policiją. Paspaudus šį mygtuką, kuris bus matomas ekrane, bus siunčiamas signalas bei GPS koordinatės į artimiausią policijos komisariatą.
Fiksuojamos GPS koordinatės taip pat veiks kaip papildomas skaitmeninio parašo tikrumo patvirtinimas – jei prašymas parašytas ir pasirašytas konkrečios šeimos namuose, tai nebelieka abejonių, kad skaitmeniniu parašu pasirašė tikrai tai šeimai priklausantis asmuo.
Socialinis darbuotojas galės operatyviai dalintis informacija su kitoms įstaigoms. Pavyzdžiui, pastebėjęs požymių, kad gali būti pažeidžiamos šeimoje esančio vaiko teisės, socialinis darbuotojas skubiai apie tai galės informuoti vaiko teisių apsaugos tarnybą, o aprašymo lange trumpai aprašys priežastis, dėl kurių jam kilo toks įtarimas. Sistema šią formą elektroniniu paštu išsiųs pasirinktai institucijai, kuri galės operatyviai imtis veiksmų.
Be to, SPIS sukurti funkcionalumai padės efektyviau valdyti eiles į socialinės globos įstaigas, – gyventojas turės galimybę pasirinkti socialinės globos įstaigas, kuriose norėtų apsigyventi, taip pat matyti savo vietą eilėje į socialinės globos įstaigas.
Didesnės galimybės tarpinstituciniam bendradarbiavimui
Projekto metu sukurta socialinių paslaugų platforma (SPIS posistemė) leis glaudžiau bendradarbiauti institucijoms, teikiančioms socialines paslaugas, nes bus centralizuotai kaupiami socialinę riziką patiriančių šeimų ir kitų socialinės priežiūros reikalaujančių asmenų duomenys.
Projektas įgyvendinamas kartu su projekto partnerėmis – Vilniaus miesto, Elektrėnų, Panevėžio, Anykščių ir Varėnos rajonų savivaldybėmis.