Lietuvoje veikiančiuose komerciniuose bankuose apmokestinamos net nesuteiktos paslaugos. Atidarei sąskaitą, bet ja nesinaudoji – mokėsi. Nori sąskaitą uždaryti ir gauti tą patvirtinančią pažymą – dar daugiau teks pakloti. Sako, tokia tvarka, ir taškas.
Pasijuto apgautas
Kauno rajono gyventojas Vytautas (pavardė redakcijai žinoma) pernai lapkritį ėmė tvarkyti dokumentus pensijai gauti. Kad ją pervedinėtų į banką, teko atidaryti sąskaitą. Vyras pasirinko „Swedbank“. Nuvyko į vieną iš Kaune esančių jo skyrių, susitvarkė dokumentus.
Kol pensija neapskaičiuota, neprireikė Vytautui ir banko kortele pasinaudoti. Ir štai neseniai jis gavo iš banko pranešimą, kad yra skolingas 3 litus. Jei nesuskubs skolos sumokėti, laukia griežtos sankcijos. „Nieko nesupratau, nes per tą laiką, kai sąskaitą atsidariau, jokių pervedimų nei į mano sąskaitą, nei iš jos nebuvo, - stebėjosi banku nusivylęs klientas. - Tai už ką turėčiau mokėti?“
Jis paskambino banko informacijos telefonu, tikėdamasis gauti išsamų paaiškinimą, ar tik neįvykusi klaida. Bet konkretaus atsakymo taip ir nesulaukė. Telefonu niekas informacijos neteikia. Pyktelėjęs vyras nusprendė su šiuo banku išvis neprasidėti - sutiko įnešti į sąskaitą tuos tris litus, kuriuos bankui esą skolingas, ir paprašė tuojau pat jo sąskaitą uždaryti. Išgirdo, kad būtina atvykti į vietą.
„Sukoriau 50 kilometrų, kad pasiekčiau banko Kaune skyrių, - neslėpė apmaudo Vytautas. - Ir degalų išlaidos, ir laiko gaišatis. O juokingiausia, kad, pasirodo, sąskaitą nutraukti ir popieriuką brūkštelėti už dyką niekas nesiruošia! Susiradau administratorę. Ji pareiškė, kad tokia pažyma mokama - 14 litų.“
Vytautui tą akimirką norėjosi ir juoktis, ir verkti. „Pasiėmiau lupą ir atidžiai perskaičiau sutartį su banku - ten nekalbama apie jokį sąskaitos uždarymo mokestį, - prisiminė jis. - Bet nebuvo kantrybės ginčytis: atsisakiau brangios pažymos, sumokėjau “skolą" ir visiems laikams užtrenkiau šito banko duris. Ir kitiems nepatariu su juo prasidėti, kad nereikėtų kaip man nusivilti.“
Bankininkai nekalti?
„Swedbank“ klientų aptarnavimo specialistės Aistės Šeputienės teigimu, saugumo sumetimais su banku sudarytos sutartys nutraukiamos tik banko skyriuje - telefonu tokia paslauga neteikiama.
„Banko įkainiuose yra patvirtintas ketvirčio mokestis, kurio dydis - 3 litai, nesvarbu, ar atliekamos kliento sąskaitoje bankinės operacijos, ar ne, - toliau aiškino ji. - Jokio mokesčio nėra tik jei klientas turi banko mokėjimo kortelę. Mat pati kortelė yra mokama. Išduodant kortelę iškart nuskaitomas 19 litų kortelės metinis mokestis.“
Vytautas į ką tik atidarytą sąskaitą nebuvo įmokėjęs nė cento, vadinasi, susidarė skola už kortelę ir ėmė augti delspinigiai. A.Šeputienė paneigė ir tai, kad bankas ima sąskaitos uždarymo mokestį. „Susimokėti reikia tik tuo atveju, jei klientas pageidauja gauti pažymą apie atidaromą ar uždaromą sąskaitą, jos likučius ir pan., - pabrėžė ji. - Tokia pažyma paruošiama per 10 dienų, jos kaina - 15 litų.“
Virginija GRIGALIŪNIENĖ