• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaraisiais metais parduotuvėse buvo galima matyti pasikeitimus – plastmasinius, vienkartinius pirkinių maišelius pakeitė popieriniai arba daugkartinio naudojimo, daržoves ir vaisius pradėta siūlyti pakuoti į tinklinės medžiagos krepšelius, atšaukta prekyba plastiko indais, o dar visai neseniai vienas prekybos tinklas pranešė siūlysiantis pirkėjams skystas higienos prekes piltis į atsineštą tarą. 

Pastaraisiais metais parduotuvėse buvo galima matyti pasikeitimus – plastmasinius, vienkartinius pirkinių maišelius pakeitė popieriniai arba daugkartinio naudojimo, daržoves ir vaisius pradėta siūlyti pakuoti į tinklinės medžiagos krepšelius, atšaukta prekyba plastiko indais, o dar visai neseniai vienas prekybos tinklas pranešė siūlysiantis pirkėjams skystas higienos prekes piltis į atsineštą tarą. 

REKLAMA

Ir nors parduotuvių tinklai sako kaip galintys prisidedantys prie draugiškesnio aplinkai vartojimo, visgi tolimesnės prekybos tinklų plastiko mažinimo strategijos, panašu, kiek išsiskiria.

Prekybos tinklas „Rimi“ neseniai pranešė pirmieji Lietuvoje siūlysiantys pirkėjams higienos ir švaros prekes piltis į atsineštą daugkartinę tarą, rinktis kietąjį šampūną ir muilą.

REKLAMA
REKLAMA

Šis prekybos tinklo sprendimas sulaukė daugybės skaitytojų reakcijų – vieni tokį žingsnį sveikino, kiti abejojo, kad taip „grįžtame į sovietmetį“.

REKLAMA

Vis dėlto griežtėjant aplinkosaugos reikalavimams ir kiti prekybos tinklai sako svarstysią tokią naujovę.

Kada bus įgyvendinta – negali pasakyti

Prekybos tinklo „Iki“ atstovės Vaidos Budrienės teigimu, parduotuvė kol kas plastiką mažina kitais būdais, tad tikslios prekybos pilstomomis higienos prekėmis įgyvendinimo vizijos dar neturi. Todėl kada pirkėjams tikėtis galimybės į parduotuvę ateiti apsipirkti su savo tara, atstovė atsakyti negali.

REKLAMA
REKLAMA

„Idėją pilstyti gaminius į savo atsineštą pakuotę vertiname ir analizuojame, tačiau kada tiksliai tai įgyvendinsime kol kas sunku pasakyti“, – komentuoja V. Budrienė.

Tiesa, parduotuvės atstovė prideda, kad pastaraisiais metais negalima nepastebėti lankytojų noro būti draugiškesniems aplinkai – pirkėjai vis dažniau renkasi ilgaamžiškesnes priemones prekėms supakuoti, atsineša savo krepšius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kelerius pastaruosius metus plastikinių maišelių pardavimai nuosekliai mažėjo, o 2020 m. jų pardavimai sumažėjo maždaug 30 procentų.

(...) Mažėjant plastikinių maišelių pardavimams, tinklo parduotuvėse auga popierinių ir tekstilinių daugkartinių pirkinių maišelių pardavimai, pirkėjai vis dažniau renkasi galimybę naudoti ir jau turimus savo daugkartinius maišelius.

REKLAMA

Dar vienas žingsnis, kurį vis drąsiau žengia pirkėjai, siekdami sumažinti plastiko kiekį – vaisiams bei daržovėms renkasi daugkartinius maišelius, kuriuos taip pat neretai įsigyja parduotuvėse“, – besikeičiančius pirkėjų įpročius pastebi V. Budrienė.

Neatmeta galimybės

Prekybos tinklo „Lidl“ atstovė žiniasklaidai Lina Skersytė sako, kad šiuo metu prekyba pilstomomis skystomis higienos prekėmis į pirkėjų atsineštą tarą nėra svarstoma, tačiau tinklas tokios idėjos neatsisako.

REKLAMA

„Esame susikoncentravę į kitas plastiko mažinimo iniciatyvas, bet neatmetame galimybės, kad ateityje ir toks dalykas gali būti svarstomas.

(...) Šiuo metu esame sumažinę plastiko kiekį vieno prekės ženklo vandens buteliukuose. 1,5 l talpos vandens buteliukams dabar sunaudojama beveik 18 proc., o 0,5 l talpos buteliams – apie 21 proc. mažiau plastiko.

Dėl šio sprendimo kiekvienais metais sunaudojamo plastiko kiekį sumažinsime daugiau kaip 47 tonomis“, – prideda parduotuvės atstovė L. Skersytė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

L. Skersytės teigimu, jų tinklas taip pat buvo pirmasis Lietuvoje, atsisakęs prekybos vienkartiniais plastikiniais pirkinių maišeliais.

Pandemija reikalauja higienos

Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės Ernestos Dapkienės teigimu, šiuo metu pandeminė situacija kaip tik reikalauja ypatingo dėmesio parduotuvių higienai, todėl ženklesnis plastiko mažinimas būtų svarstomas kiek vėliau.

REKLAMA

„Visiškas plastiko pakuočių atsisakymas kelia aibę su higiena susijusių klausimų, kurie net nėra iki galo reglamentuoti teisės aktuose.

Dabartiniame COVID-19 pandemijos kontekste, higienos užtikrinimui keliame itin griežtus reikalavimus – prioritetą teikiame pakuotėms, pagamintoms iš aplinkai draugiškų medžiagų ir saugioms žmonių sveikatai - renkamės tik plastiką, tinkamą perdirbimui, ir skatinamame vartotojus rūšiuoti“, – sako prekybos tinklo atstovė E. Dapkienė.

REKLAMA

„Maxima“ atstovė prideda, kad šiuo metu visos prekybos tinklo privačių prekės ženklų gaminių plastiko pakuotės yra tinkamos perdirbti, o iki 2025 metų tinklas yra užsibrėžęs sunaudojamo plastiko kiekį sumažinti 30 proc.

„Todėl svarstome ir taikome įvairias iniciatyvas, kurios prisideda prie perteklinio plastiko vartojimo mažinimo“, – papildo E. Dapkienė.

Prekės į atsineštą tarą viename skyriuje

Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas Darius Ryliškis sako, kad kol kas apsipirkti su savo atsinešta tara pirkėjai gali tik viename parduotuvės skyriuje.

„Jūsų aprašytas principas taikomas kulinarijos skyriuose: jei žmogus atsinešą savo tarą, į ją dedami kulinarijos gaminiai.

Priemonės, skirtos skatinti higienos priemonių pakuočių mažinimą, yra svarstomos“, – informuoja D. Ryliškis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų