Traukiniu puspriekabėmis ir konteineriais atgabenta Vakarų rinkai skirta mediena, durpės ir statybinis putplastis.
Po ketverių metų pertraukos sugrįžtantį jungtinį intermodalinių krovinių maršrutą organizuoja „Lietuvos geležinkelių“ Grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“, „Latvijos geležinkeliai“ ir Estijos bendrovė „Operail“. Tikimasi, kad reguliarūs reisai, padėsiantys sujungti Baltijos šalis su Skandinavija ir Vakarų Europa, bus pradėti vykdyti artimiausiais mėnesiais.
Bandomojo važiavimo metu „Amber train“ traukinys iš Estijos Mūgos terminalo Kauno intermodalinį terminalą pasiekė maždaug per parą. Tai pirmasis Baltijos šalis sujungęs krovininių traukinių reisas nuo 2018 m.
Šiuo tarptautiniu maršrutu bus siekiama atliepti kintančius Baltijos ir kitų Europos šalių poreikius. Taip pat prisidėti prie ilgalaikių Europos Sąjungos tikslų mažinti krovinių gabenimo poveikį aplinkai – perkeliant vis daugiau krovinių nuo automobilių kelių į geležinkelius bus išskiriama iki 90 proc. mažiau CO2, mažinimas kelių užimtumas ir jų didinamas jų saugumas visame Baltijos regione.
„Šiuo bandomuoju važiavimu žengiame dar vieną žingsnį įgyvendami ambicingus „LTG Cargo“ transformacijos ir diversifikacijos į Vakarus tikslus. Drauge su parneriais siekiame, kad pradėjus reguliarius reisus tarp trijų Baltijos šalių būtų sukurtas efektyvus ir konkurencingas krovinių gabenimo koridorius tiek tarp Šiaurės ir Vakarų Europos.
Jau bandomuoju reisu į Lietuvą iš Estijos atgabentų puspriekabių dalis bus perkelta nuo plačiosios vėžės ant siaurosios ir toliau gabenamos į Duisburgą Vokietijoje, o iš ten – partnerių į kitas Europos šalis“, – teigia „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė.
Į Lietuvą atvykusį krovinį toliau gabenant į Vakarus, bandomojo „Amber train“ traukinio sąstatas Kaune bus pakrautas puspriekabėmis su kitomis prekėmis, kurios bus gabenamos atgal į Mūgos uostą Estijoje, o iš jo – jūrų transportu į Suomiją.
Šiuo bandomuoju važiavimu bus siekiama įvertinti, kaip veikia prekių krovos, pasienio operacijų bei dokumentų ir duomenų apsikeitimo procesai. Tiksli reguliarų reisų pradžios data bus suplanuota įvertinus bandomojo važiavimo rezultatus bei klientų poreikius. Numatoma, kad „Amber train“ maršrutu Mūga–Kaunas intermodaliniai kroviniai bus gabenami du kartus per savaitę.
„Amber train“ – tai trijų Baltijos šalių intermodalinių krovinių gabenimo geležinkeliais maršrutas. Maršrutas įgyvendinimas kaip jungtinis „Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovės „LTG Cargo“, Latvijos geležinkelių bendrovės „LDZ Cargo“, Estijos geležinkelių bendrovės „Operail“ tarptautinis projektas.