Ketvirtadienį pranešta, jog „Air Baltic“ bus suteiktas paskirtojo oro vežėjo statusas šiems skrydžiams. Bendrovė juos planuoja pradėti lapkritį ir iki kitų metų kovo pabaigos skraidins du kartus per savaitę.
„Tai yra žiemos sezono kryptis, sutarta dėl šio žiemos sezono“, – BNS sakė Lietuvos oro uostų Komunikacijos skyriaus vadovas Marius Zelenius.
Pasak jo, ši kryptis bus aktuali ir verslui, ir keliautojams, vykstantiems poilsiauti.
„Tai kryptis, aktuali ir verslui, bet, žinoma, verslas pilnai lėktuvo nesugebės užkrauti, tai bet kuriuo atveju tai yra kelios auditorijos, į kurias taikoma, miksuojama šituo atveju ir verslas, ir poilsiniai keliautojai“, – teigė jis.
„Air Baltic“ atstovas Augustas Zilbertas teigė, kad dar per anksti kalbėti, ar kryptis galėtų tęstis ilgiau nei vieną žiemos sezoną.
„Šiuo metu apie tokią galimybę kalbėti būtų per anksti, nes skrydžiai konkrečiu maršrutu tarp Vilniaus ir Dubajaus prasidės tik 2023 metų vėlyvą rudenį. „Air Baltic“ maršrutų valdymo specialistai atidžiai stebi rinkos tendencijas ir keleivių srautus bei paklausą. (...) Jei maršrutas yra nuolat paklausus ir populiarus, yra galimybė svarstyti jį pratęsti“, – komentare BNS teigė jis.
Turizmo atstovai: didelės viltys į šią kryptį
Nacionalinės turizmo verslo asociacijos bei Lietuvos turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė BNS teigė, kad tiesioginiai skrydžiai į Dubajų yra reikalingi ir poilsiautojams, ir verslininkams. Anot jos, būtina užtikrinti, kad kryptis nebūtų nutraukta po pirmo sezono.
„Didelės viltys į šitą skrydį, tik faktas, reikėtų užsitikrinti, kad skrydis būtų vykdomas ne vieną sezoną, o kokius dvejus-trejus metus, kad būtų galima išvystyti produktą ir visus kitus dalykus“, – BNS sakė Ž. Gavelienė.
Anot jos, taip pat reikėtų padirbėti ir su keliautojų srautu iš Jungtinių Arabų Emyratų, siekiant juos pritraukti į Lietuvą.
„To laiko nėra daug, riekia sukaupti galimybes ir jėgas, kad Lietuvos eksportas irgi iš to galėtų gyventi“, – teigė ji.
Ž. Gavelienė sakė, kad skrydžiai į Dubajų gali tapti jungtimi, per kurią būtų galima pigiau pasiekti kitas Azijos šalis.
„Žinoma (kad gali sumažinti kainas – BNS). Kuo daugiau turime jungčių, ar per Stambulą, Dubajų, kitas kryptis, tuo laimi vartotojas. Kuo didesnė konkurencija, tuo parankiau vartotojui ir didesnė galimybė rinktis. Tą kryptį jau Ryga turėjo ir praėjusią žiemą, dalis lietuvių keliaudavo per Rygą, (...) dabar sutrumpės kelionė, keliautojui bus tik patogiau, konkurencingumas bus didesnis“, – teigė ji.
Ž. Gavelienė neabejoja, kad lėktuvai bus užpildyti, anot jos, mažiau iš šios krypties laimės užsakomųjų kelionių organizatoriai, nes šie skrydžiai žiemos metu iki šiol buvo ypač populiarūs.
„Srautas gali persiskirstyti, dalis į užsakomuosius, dalis į reguliariuosius, bet visada būdavo sunku į Dubajų gauti vietų prieš mėnesį ar pusantro, tai su užpildymu viskas bus labai gerai“, – teigė ji.
Investuotojai: naujos galimybės yra vertingos
Asociacijos „Investors‘ Forum“ vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė pripažįsta, kad Dubajus nėra pagrindinė kryptis investuotojams, tačiau naujos galimybės, anot jos, visada yra vertingos.
„Bet koks proveržis į naujus kraštus yra naudingas bet kokiai investicinei aplinkai. Tai nėra pagrindinė kryptis, kurios dabar reikia investuotojams. Negaliu sakyti, kad ji nereikalinga, manau, susidomėjimas iš arabų kraštų gali būti vertingas ir tikriausiai jo jau yra, nes nebūtų tas skrydis atidaromas“, – BNS sakė R. Skyrienė.
Ji taip pat pastebėjo, kad skrydžiai į Dubajų bus svarbūs kaip jungiamieji, norint paprasčiau pasiekti Azijos šalis. Šiuo metu suplanuoti du skrydžiai per savaitę, tačiau R. Skyrienė sakė besitikinti, kad ateityje jų bus daugiau.
„Visada pasisakėme dėl skrydžių reikalingumo ir būtent patogumo verslo skrydžiams, nes tai, kad penktą ryto gali išskristi, dar nereiškia, kad tas skrydis yra patogus verslui“, – teigė ji.
R. Skyrienės teigimu, verslui šiuo metu reikia patogesnio susisiekimo su Vokietijos miestais, Londonu, Paryžiumi.