• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gyventojai piktinasi, kad kiekvienas gedimas daugiabutyje jiems atsieina po kelis šimtus eurų. Tad gyventojai nebežino, ką daryti. Sako, kad turi dvi išeitis – tikrinti ir ginčytis dėl kiekvienos sąskaitos su namo administratoriumi. Arba nebekreipti dėmesio ir tiesiog mokėti, kiek jų prašo.

Gyventojai piktinasi, kad kiekvienas gedimas daugiabutyje jiems atsieina po kelis šimtus eurų. Tad gyventojai nebežino, ką daryti. Sako, kad turi dvi išeitis – tikrinti ir ginčytis dėl kiekvienos sąskaitos su namo administratoriumi. Arba nebekreipti dėmesio ir tiesiog mokėti, kiek jų prašo.

REKLAMA

Vilniaus Karoliniškių mikrorajono gyventoja Indrė (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) portalui tv3.lt pasakojo, kad vandens vamzdžių remontas gyventojams iš viso atsieis daugiau nei 400 eurų. Anot jos, tokią sąskaitą gyventojai gavo iš namo administratoriaus „Mano būstas“.

„Suprastume, kad būtų rimtas gedimas, tačiau sąskaitoje nurodyta, kad pakeista vamzdžių mova, kuri mums atsieis 400 eurų.

Tačiau didelės sąskaitos ateina ne tik už gedimus. Už elektrą bendrose namo patalpose ir savo bute aš moku beveik tiek pat. Juk bendrose patalpose turėtume mažiau elektros sunaudoti, tačiau viskas atvirkščiai“, – piktinosi moteris.

REKLAMA
REKLAMA

Anot Indrės, kiekvieną kartą gavus sąskaitą tenka ginčytis su namo administratoriumi.

„Turime eiti ir žiūrėti, kokie darbai buvo atlikti ir kiek už juos turime mokėti. Mums, gyventojams, jau pabodo tokia situacija. Ne visi ir tikrina tas sąskaitas, kiti tiesiog moka, kiek jų prašo ir tiek. Ne visi juk ir laiko turi kiekvieną sąskaitą peržiūrėti.

REKLAMA

Tačiau taip tęstis daugiau nebegali, todėl norime keisti namo administratoriumi. Tikime, kad kita įmonė iš tikrųjų rūpinsis daugiabučiu ir nebereiks mums iš naujo tikrinti atliktų darbų ir skaičiuoti sąskaitų“, – pasakojo moteris.

Sąskaitą už vamzdžių remontą anuliavo

„Mano būstas“ komunikacijos vadovas Paulius Ugianskis komentuodamas moters situaciją aiškino, kad bendrosios elektros suvartojimo duomenys suskaičiuoti teisingai, nes juos nuotoliniu būdu fiksuoja bendrovė „Ignitis“.

REKLAMA
REKLAMA

„O mes pagal jos pateiktus skaičiavimus paskirstome sąnaudas gyventojams. Nepaisant to, atliksime bendrosios elektros inžinerinių tinklų auditą, kad įsitikintume, kad visos sistemos funkcionuoja tinkamai.

Pasitaiko atvejų, kuomet aptinkame nelegalių prisijungimų ir elektros vagysčių atvejų, tačiau kaip yra iš tiesų, paaiškės tik atlikus patikrą.

Dėl vamzdyno dalies remonto darbų dar balandžio 2 dieną trumposiomis žinutėmis ir savitarnos svetainėje informavome savo klientus, kad įvyko sistemos klaida – suplanuotas remontas neįvyko, tad gyventojams, suprantama, už tai mokėti nereikės ir pateikta sąskaita bus anuliuota“, – tikino įmonės atstovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiemet 30 daugiabučių pakeitė namo administratorių

Vilniaus savivaldybės Būsto administravimo skyriaus vedėja Eglė Šlajūtė pastebėjo, kad 2020 m. namo administratorių pakeitė 48 daugiabučiai namai, o 36 daugiabučiai namai pasirinko kitą valdymo būdą.

„Šiais metais jau 30 daugiabučių namų pakeitė administratorių, 14 daugiabučių pateikė prašymus keisti namo administratorių, o 5 daugiabučiai namai pasirinko kitą valdymo būdą. Pavyzdžiui, steigė daugiabučio namo savininkų bendriją arba sudarė jungtinės veiklos sutartį ir įgaliojo asmenį, kuris atstovaus patalpų savininkams ir organizuos namo priežiūrą“, – aiškino specialistė.

REKLAMA

Anot jos, daugiabučių namų savininkai, norintys pakeisti administratorių, turi ne mažiau kaip ketvirtadalis namo patalpų savininkų prašymu raštu kreiptis į savivaldybę dėl administratoriaus keitimo.

„Pavyzdinę prašymo formą galima surasti savivaldybės tinklapyje. Tada patikriname, ar prašymą pasirašiusieji asmenys tikrai yra butų ir kitų patalpų savininkai ir ar pasirašiusieji sudaro ketvirtadalį visų namo patalpų savininkų.

REKLAMA

Vėliau nustatoma administratoriaus keitimo ir naujo administratoriaus pasirinkimo procedūrų datas. Prieš 2 savaites iki balsavimo raštu pradžios namo skelbimų lentoje ir savivaldybės tinklapyje paviešiname pranešimą apie pradedamas administratoriaus keitimo ir naujo pasirinkimo procedūras“, – pasakojo E. Šlajūtė.

Daugiabučio administratoriaus keitimas užtrunka keletą mėnesių

Vedėjos teigimu, iki balsavimo raštu pradžios patalpų savininkai į pašto dėžutes turi gauti lydraštį – kaip balsuoti, pretendentų/administratorių sąrašą ir balsavimo raštu biuletenius, kuriuos patalpų savininkai turi tinkamai užpildyti ir grąžinti (nuskenuotus ar nufotografuotus) savivaldybei el. paštu. Dažniausiai balsavimui skiriamos 2 savaitės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pasibaigus balsavimui, balsų skaičiavimo komisija suskaičiuoja ir įvertina gautus balsavimo raštu biuletenius.

Svarbu pažymėti, kad balsavimas įvyktų ir sprendimas pakeisti administratorių būtų priimtas turi į savivaldybę grįžti daugiau kaip 50 proc. visų namo patalpų savininkų balsavimo raštu biuletenių, kurie pirmu klausimu turi pritarti administratoriaus keitimui.

Pasirinktu administratoriumi bus laikomas tas administratorius, kurį pasirinks daugiau kaip 50 proc. visų namo patalpų savininkų. Jei nuomonė dėl pasirenkamo administratoriaus išsiskirs, administratoriumi bus paskirtas tas pretendentas už kurį bus atiduota daugiausia balsų“, – aiškino E. Šlajūtė.

REKLAMA

Anot jos, jeigu balsavimas neįvyksta, jis kartojamas ne anksčiau kaip po 2 savaičių.

„Balsavimui raštu įvykus ir priėmus sprendimą pakeisti administratorių parengiamas Administracijos direktoriaus įsakymas dėl namo administratoriaus skyrimo.

Po įsakymo pasirašymo dienos buvęs administratorius turi per 1 mėn. perduoti namo valdymą naujajam administratoriui. Balsavimo procedūros užtrunka nuo 2 mėn. iki 3 mėn., ir dar 1 mėn. vyksta namo perdavimo procedūros“, – pažymėjo specialistė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų