Lietuvos gyventojams vartojimo kreditų šiuo metu dažniausiai prireikia stambiems pirkiniams įsigyti, būtiniausioms gyvenimo išlaidoms padengti, būsto remontui ir atostogoms. Tai rodo finansų įstaigos „General Financing“, valdančios prekės ženklą „Kreditas 123“ ir teikiančios mažmeninio lizingo paslaugas bei vartojimo kreditus, birželio-liepos mėnesiais atliktos klientų apklausos rezultatai.
Apklausos metu žmonės teigė, kad vartojimo kreditus dažniausiai ima stambiems pirkiniams (tokiems kaip buitinė technika, baldai, automobilis) įsigyti (taip nurodė 33 proc. visų apklaustųjų). 27 proc. teigė, kad vartojimo kreditų jiems reikia būsto remontui. 26 proc. apklaustųjų vartojimo kreditų norėjo būtiniausioms gyvenimo išlaidoms padengti ir tik 7 proc. – atostogoms. Likę 7 proc. apklaustųjų nurodė kitas skolinimosi priežastis – vartojimo kreditų jiems prireikė vestuvėms, verslo pradžiai, mokslams, gydymui ar vaistams, taip pat automobilio remontui.
Skolinasi susimokėti už komunalines paslaugas
Finansų bendrovės „General Financing“ atlikta klientų apklausa parodė, kad 26 proc. apklaustųjų vartojimo kreditų prireikė būtiniausioms gyvenimo išlaidoms padengti (mokesčiams sumokėti, maistui nusipirkti ar skoloms grąžinti). Iš jų net 37 proc. teigė imantys kreditą komunalinėms paslaugoms ir kitiems mokesčiams sumokėti, 35 proc. – skoloms grąžinti, 28 proc. – būtiniausioms maisto ir buitinėms prekėms pirkti.
„Net ketvirtadaliui mūsų klientų tenka skolintis tam, kad jie galėtų pavalgyti ir sumokėti mokesčius. Tai rodo, jog kas ketvirtam besiskolinančiam nepakanka jo gaunamų pajamų būtiniems poreikiams patenkinti,“ – liūdną tendenciją pastebi finansų įstaigos „General Financing“ generalinis direktorius Konstantinas Balakinas.
Maistui ir buitinėms prekėms įsigyti vartojimo kreditų dažniausiai pageidavo patys jauniausi, t.y. 21-25 metų amžiaus, žmonės (31 proc. visų, kurie nurodė, kad skolinasi šiam tikslui). „Jauni žmonės dažnai dar nemoka efektyviai planuoti savo biudžeto, ne visada tinkamai paskirsto savo pajamas, dėl to, išleidus daugiau nei leidžia galimybės, matyt, tenka papildomai skolintis būtiniausioms išlaidoms“, - mano K.Balakinas.
Tuo tarpu skolų gražinimui vartojimo kreditų dažniausiai reikėjo 26-35 metų amžiaus šalies gyventojams (28 proc. visų tų, kurie nurodė, kad skolinasi šiam tikslui). Pasak K.Balakino, dažnai vartojimo kreditus žmonės ima tam, kad galėtų greičiau padengti atsiradusius įsiskolinimus už komunalines paslaugas, taip pat skolas draugams ar pažįstamiems, kurias prireikia nedelsiant grąžinti.
Sunkumų mokant už komunalines paslaugas ir kitus mokesčius dažniausiai patiria 46-55 metų amžiaus šalies gyventojai, apklausos metu 26 proc. šio amžiaus žmonių daugiausiai kartų nurodė imantys vartojimo kreditą šiam tikslui.
Vyrų ir moterų skolinimosi tikslai skiriasi
Finansų įstaigos „General Financing“ statistikos duomenimis Lietuvoje tiek vyrai, tiek moterys skolinasi panašiai (bendrovės klientai vyrai šiuo metu sudaro 49 proc., moterys – 51 proc. visų klientų). Bendrovės klientų apklausa parodė, kad vyrai ir moterys vartojimo kreditus ima šiek tiek skirtingiems tikslams. Vyrai, dažniau nei moterys, teigė besiskolinantys stambiems pirkiniams ir atostogoms. Moterys, dažniau nei vyrai, nurodė norinčios pasiskolinti būtiniausioms gyvenimo išlaidoms padengti (mokesčiams, maistui ir skoloms grąžinti).
Atostogoms dažniau skolinasi jaunimas
Klientų apklausa taip pat parodė, kad tiek stambiems pirkiniams, tiek būsto remontui dažniausiai siekė pasiskolinti 26-35 metų amžiaus gyventojai (atitinkamai 38 proc. ir 26 proc. visų tų, kurie nurodė norintys pasiskolinti šiems tikslams). Tuo tarpu vartojimo kreditų atostogoms dažniausiai pageidavo 21-25 metų amžiaus žmonės (35 proc. visų tų, kurie nurodė, kad skolinasi šiam tikslui).
„General Financing“ statistikos duomenimis aktyviausiai vartojimo kreditus ima 21-30 metų amžiaus žmonės, jų skolinimosi suma vidutiniškai siekia 1800 litų.