Panevėžio gyventoja Rima (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) tikino, kad didesnė nei 18 tūkst. eurų sąskaita kaip reikiant nustebino.
„Pamačius sąskaitą, ištiko šokas, čia jau nebe keli šimtai, o tūkstančiai. Pritaikius kompensaciją, sąskaita siekė 9 tūkst. eurų. Tačiau vis tiek tai yra didžiulaii pinigai. Dažnas tiek ir sąskaitoje neturi.
Atslūgus šokui, susisiekiau, kad su savo elektros tiekėju ir ESO. Visada laiku deklaruodavau skaitiklius, todėl tikrai galvojau, kad atsiųsta sąskaita yra klaidinga“, – pasakojo moteris.
Anot jos, taip ir buvo.
„Paaiškėjo, kad po skaitiklio pakeitimo specialistai ne taip suvedė duomenis.
Galiausiai problema buvo išspręsta, o sąskaita sumažinta. Kitu atveju nežinia, kaip būtų tekę apmokėti tokio dydžio sąskaitą“, – nuogąstavimais dalijosi moteris.
Sąskaita išaugo dėl klaidos
Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas tikino, kad skaitiklio pakeitimo klaidos priežastis klientei jau išaiškinta.
„Itin retais atvejais pasitaiko žmogiškų klaidų. Kasdien keičiame tūkstančius skaitiklių. Tačiau gyventojams jaudintis nevertėtų, nuimant skaitiklį yra padaroma nuotrauka, užfiksuojame rodmenis.
Pasitaikius tokiai klaidai, ją operatyviai ištaisome, gyventojui mokėti nereikia“, – tikino ESO atstovas.
Anot jo, apskaitos prietaisas įtakos sąskaitoms neturi, turi tik suvartotos energijos kiekis.
„Tačiau, jau ne kartą esame rašę, kad skaitiklio keitimas gali atkreipti dėmesį į ilgai nedeklaruotą vartojimą.
Pasitaiko atvejų, kai po skaitiklio rodmenų nurašymo klientus pasiekia gerokai išaugusios sąskaitos. Dažniausiai tai lemia, kad klientai laiku nedeklaravo savo skaitiklio rodmenų ir neatsiskaitė už elektros energiją, todėl per keletą mėnesių, o kartais – net ir metų, susikaupia skola“, – komentavo P. Kalmantas.
Jis pabrėžė, kad, vadovaujantis galiojančiu reguliavimu, už neapmokėtas elektros energijos kilovatvalandes yra taikomos nurašymo metu galiojančios elektros tiekėjų kainos, nes tiekėjai elektros energiją perka ir apskaitą vykdo tą mėnesį, kurį buvo deklaruotas vartojimas.
„Primename, kad klientų, kurie dar neturi išmaniojo skaitiklio, pareiga – faktinius skaitiklio rodmenis deklaruoti kiekvieną mėnesį. Taip ne tik bus laiku atsiskaityta už elektros energiją, bet ir užtikrinta, kad klientai nesulauks staigmenos, kai išrašoma sąskaita už, pavyzdžiui, metus vartotą elektros energiją. Be to, rodmenų deklaravimas leidžia klientams sekti savo elektros energijos suvartojimą“, – sakė P. Kalmantas.
Išmanieji skaitikliai ateityje apsaugos nuo klaidų
ESO ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas teigė, kad nei atsisakyti, nei paprašyti greičiau gauti išmanųjį skaitiklį galimybės nėra.
„Išmaniųjų skaitiklių diegimas vyksta dviem etapais. Pirmiausiai skaitikliai diegiami tiems, kas suvartoja daugiausiai elektros. Gyventojams, kurie per metus naudoja daugiau nei 1 tūkst. kilovatvalandžių (kWh) bus pakeista apie 1,2 mln. skaitiklių. Diegimo darbus planuojama pabaigti iki 2026 m.
Suvartojantiems mažiau nei 1 tūkst. kWh energijos per metus, skaitikliai bus keičiami atsižvelgiant į esamų skaitiklių metrologinės patikros pabaigos terminą“, – komentavo bendrovės atstovas.
Portalas tv3.lt primena, kad bendrovė ESO diegti išmaniuosius skaitiklius pradėjo pernai. Išmanūs skaitikliai leis žmonėms sekti detalų elektros energijos suvartojimą. O jų duomenų nurašinėti nebereikės.
„Visi išmanieji elektros skaitikliai yra sertifikuoti pagal Europos Sąjungos direktyvose nustatytus standartus ir turi praeiti kokybės patikrą, o atkeliavę į Lietuvą yra dar kartą tikrinami išorinėje nepriklausomoje kokybės laboratorijoje, todėl vartotojai gali būti užtikrinti jų tikslumu“, – teigė ESO Išmaniosios apskaitos valdymo departamento direktorė Aurelija Židickytė-Orvydė.
Pasak ESO atstovės, bendrovė yra atsakinga už sklandų skaitiklių veikimą, jie klientams diegiami tik įsitikinus keliamų elektros energijos fiksavimo ir metrologijos reikalavimų atitikimu.