Transporto sektoriaus darbdaviai jau kurį laiką kalba apie tai, kad pirkdami kartu galėtų sutaupyti. Ne veltui Lietuvoje atsirado nemažai klubų, vienijančių gabenimų srityje dirbančius asmenis. Kiek vėliau gimė iniciatyva „įdarbinti“ asocijuotos struktūros vardą ir suvienijus transportininkus gerokai pigiau ir geresnėmis sąlygomis pirkti sunkiasvorius bei lengvuosius automobilius, degalus, darbui ofise reikalingas prekes, keliones, netgi namų apyvokos daiktus.
Idėjos autorius, UAB „Simatra“ vadybininkas, Sigitas Žilius nutarė šiek tiek atsitraukti nuo savo verslo ir skirti dėmesio visuomeniniams interesams. Verslininkas ėmėsi veiklos, nes, pasak jo, nusprendė įrodyti Lietuvoje veikiančioms įmonėms, kad transporto sektoriuje dirbantys žmonės yra ne tik vieningi, bet ir įdomūs kaip potencialūs pirkėjai, turintys nemenką finansinę galią.
Projekto vadovas neslepia, kad iš pradžių buvo nemažai skeptikų, kurie kritikavo ir tokią veiklą laikė laiko gaišimu ar net utopija. Vis dėlto įdirbis davė rezultatų – pavyko susitarti su dideliais transporto rinkos dalyviais, tokiais kaip: UAB „Lietuva Statoil“ bei UAB „Mototoja“, atstovaujančia automobilius „Toyota“ ir „Lexus“.
Dabar Lietuvos nacionalinei vežėjų asociacijai „Linava“ priklausantys nariai gali pigiau pirkti degalus bei įsigyti lengvųjų automobilių. S. Žilius pabrėžia, kad tuo niekas nesibaigia – tai tik veiklos pradžia. „Šis verslo modelis veikia – susidomėjimas didžiulis“, – sako projekto sumanytojas.
Pasiteiravus verslininko, kaip jam kilo idėja imtis tokios veiklos, jis išdėsto projekto gimimo istoriją: „Būdavo, kad žmonės per įvairius vežėjų sambūrius pasakydavo, kad „Linava“ tėra TIR knygeles parduodantis kioskelis. Ir ši nuostata ne be pagrindo – juk Lietuvoje yra per 4000 transporto įmonių. Tik 900 iš jų priklauso asociacijai. Tai rodo, kad mes savo nariams, be minėtų knygelių, nelabai turime ką pasiūlyti. Dėl to asociacijai labai sunku atstovauti visą transporto sektorių. Juk atstovaujama tik 18 proc. Lietuvos transporto rinkos dalyvių, priklausančių asociacijai. Mes privalome turėti traukos centrą. Mano galva, verslo atstovams traukos centru gali tapti tik ekonominiai projektai, duodantys pamatuojamą naudą. Šis projektas padės spręsti ir Lietuvos ūkio klausimus. Juk mes, kaip lobistinė organizacija, esame labai stiprūs“, – įsitikinęs S. Žilius.
UAB „Mototoja" direktorius Edmundas Poviliauskas sako, kad tai pirmas tokio pobūdžio jungtinis projektas su transporto įmonėmis. „Nemažai teko dirbti su transportininkais atskirai, tad esame patenkinti, jog pavyko rasti abiems pusėms naudingą sprendimą. Sutartis jau beveik suderinta, belieka išbandžius automobilius ją pasirašyti“, – dėsto E. Poviliauskas.
„Linava“ projektą palaiko: pasak jos atstovų, jis bus naudingas ne tik asociacijos nariams, bet ir vadovybei. Mat greitu laiku asociacijoje ketina atnaujinti automobilių parką.
„Mūsų automobiliai jau seni, taigi neekonomiški. Malonu, kad vežėjai patys inicijavo tokį projektą, džiugu, kad pasiūlymai ateina „iš apačios“, – kalba „Linavos“ generalinis sekretorius Vidmantas Adomaitis.
UAB „Mečys“ vadovas bei asociacijos viceprezidentas Mečislovas Atroškevičius, kalbėdamas apie naują iniciatyvą, paminėjo, kad nauda bus ne tik asociacijos nariams, bet ir jų aplinkos žmonėms. „Būtų gerai, kad atsigręžę atgal po metų galėtume pasakyti, kiek daug kartu nuveikėme“, – viliasi M. Atroškevičius.
Sutartį su bendrove „Mototoja“ asociacija ketina pasirašyti jau šį pirmadienį, balandžio 23 d.
Ž. Dargužytė