Praėjusiais metais Lietuvos keliuose vykdyta atskira kontrolė, kurios metu buvo tikrinamas automobilių dūmingumas.
Štai Vilniaus aplinkos apsaugos inspekcijos pareigūnai, vykdydami kontrolę keliuose, vien per kelias eksperimento dienas patikrino 37 automobilius. 24 iš jų buvo dyzeliniai, 13 – benzininiai.
Patikrinimų metu išaiškėjo, kad 3 asmenų automobiliai viršijo išmetamų teršalų ribines vertes. Nors šios akcijos tikslas buvo prevencija, už pažeidimus asmenims buvo surašyti administracinių nusižengimų protokolai ir gresia baudos nuo 60 iki 300 eurų.
Aplinkos ministerijos atstovai sako, kad tokio tipo patikrinimai bus vykdomi ir toliau, tik kol kas nėra suderintos tikslios datos.
Siūlo griežtinti kontrolę
Aplinkos ministerijos atstovė Aistė Gadliauskaitė, remdamasi Plėtros programos projektu, teigė, kad šiuo metu Lietuvoje eismo saugumo lygis žemesnis negu ES vidurkis, todėl transporto priemonės turėtų būti tikrinamos dažniau.
„Lietuvoje privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros metu nustatoma, kad daugiau kaip 50 proc. visų techninei apžiūrai pateiktų transporto priemonių turi didelių trūkumų.
<...> Lietuvoje registruotų transporto priemonių vidutinis amžius yra apie 14 m. Siekiant mažinti techniškai netvarkingų transporto priemonių naudojimą eisme būtina vykdyti efektyvesnę jų kontrolę“, – teigiama projekte.
Sukčiauti nebepavyks?
Susisiekimo ministerijos atsiųstame komentare tv3.lt teigiama, kad taip pat atskira kontrolė būtų skiriama techninių apžiūrių centrams, siekiant išvengti galimų korupcijos atvejų.
„Planuojama nustatyti, kad įmonių patalpose, kuriose atliekama privalomoji transporto priemonių techninė apžiūra, būtų įrengtos vaizdo kameros ir techninės apžiūros procedūros būtų filmuojamos, o Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) pareikalavus būtų suteikta prieiga prie archyvų, kuriuose būtų saugomi vaizdo įrašai“, – teigia ministerijos atstovai.
Be to, pastebima, kad jau dabar yra pradėta diegti atskira sistema, kuri taip pat prisidėtų prie galimų korupcijos atvejų mažinimo.
„Siekiama didinti techninių apžiūrų proceso skaidrumą. Techninių apžiūrų stočių iniciatyva pradėta diegti transporto eilių valdymo sistema, kuri mažina tikimybę kontrolieriui pasirinkti norimą transporto priemonę.
2022 m. techninėms apžiūroms atlikti bus diegiami nauji instrumentai, susiję su vidaus kokybės kontrole ir rizikų vertinimu. Šias sistemas numatoma toliau tobulinti“, – sakoma komentare.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, 2021 m. techninių apžiūrų įmonės, vertindamos galimas rizikas, atliko 1115 kontrolinių tikrinimų, iš jų 413 atvejų buvo nustatyta smulkių arba didesnių nusižengimų.
2022 m. įmonės numato daugiau dėmesio skirti prevencinėms priemonėms, švietėjiškai veiklai, toliau bendradarbiauti su Specialiųjų tyrimų tarnyba, Policijos imuniteto tarnyba.