Lietuvai planuojant greituoju traukiniu vežti keleivius net į Italiją, verta pasisemti patirties iš japonų korporacijos „Hitachi“, prieš gerus metus vietoj lėtų ir vėluojančių traukinių greituosius paleidusi Pietryčių Anglijos vidaus linijomis.
Lietuva gali turėti vilčių greituoju traukiniu vežti ne tik krovinius iš Kinijos į Klaipėdą, bet ir keleivius iš Vilniaus į Šiaurės Italiją – prieš porą savaičių užsiminė Vilniuje viešėjęs „Rail Balticos“ koordinatorius. Kaip įgyvendinti
tokius planus pavyzdžiu gali būti japonų korporacija „Hitachi“, prieš gerus metus vietoj lėtų ir vėluojančių traukinių greituosius paleidusi Pietryčių Anglijos vidaus linijomis.
Viena iš seniausių Londone Šventojo Pankraso geležinkelio stotis žinoma ne vien dėl tarptautinio greitojo traukinio „Eurostar“ iš čia po Lamanšu lekiančio į Europą 320-ties kilometrų per valandą greičiu. Į šią stotį greitaisiais traukiniais – važiuojančiais 100 kilometrų per valandą lėčiau už „Eurostar“ – iš visos pietrytinės Anglijos dalies į Londoną vyksta žmonės, norintys išvengti transporto spūsčių, vėlavimų ar tiesiog sutrumpinti kelionę.„Šis traukinys daug patikimesnis, daug greitesnis ir daug patogesnis“, – greitųjų traukinių pranašumus vardijo vienas iš keleivių – kelis kartus per savaitę iš Londono į Kento universitetą važinėjantis profesorius.
Nors kelionės greitaisiais traukiniais kol kas gerokai brangesnės už įprastines, pirmenybę joms teikia ir studentai.
„Anksčiau iki Viktorijos stoties važiuodavau dvi valandas, dabar užtenka 50 minučių. Sutaupau daug laiko“, – džiaugėsi jaunuolis.
Pernai pavasarį baigtas bendras Anglijos Vyriausybės ir „Hitachi“ korporacijos projektas – trumpoms geležinkelio linijoms pritaikyti greitieji traukiniai – kelionių laiką sutrumpino beveik perpus.
Patys japonai sako, kad tai vienas sėkmingiausių jų projektų, įvykdytas labai greitai ir atnešęs labai daug naudos vietos gyventojams.
„Pabandėme Europos rinkai pritaikyti Japonijoje įprastą susisiekimo priemonę. Ir matome – čia ji irgi populiari. Tai tarsi repeticija prieš veiklos plėtimą visoje Europoje. Jau gavome daug kvietimų dalyvauti panašiuose projektuose kitose šalyse“, – ateities planus atkleidė „Hitachi Rail Europe“ valdybos pirmininkas.
Kvietimai pasipylė po to, kai Pietryčių Anglijos greitųjų traukinių projektą „Hitachi“ baigė pusmečiu anksčiau laiko, nors stambūs geležinkelių projektai dažnai vėluoja metus ar net trejus.
Japoniškiems traukiniams Pietryčių Anglijoje buvo pritaikytos jau veikiančios geležinkelio linijos. Traukinių priežiūrai ir remontui pastatytas specialus depas, o plėtojant veiklą Europoje žadama Jungtinėje karalystėje pradėti ir traukinių gamybą.
Japoniški greitieji traukiniai ypač pravers per kitąmet Londone vyksiančią olimpiadą. Daugiau kaip 60 dabar įvairiais maršrutais važinėjančių traukinių tuomet kursuos tik tarp Olimpinio kaimelio ir Sankt Pankraco stoties.
Aurelija MALAKAUSKAITĖ