Jau šią vasarą „Raketos“ tipo greitaeigiai laivai reguliariai plukdys keleivius Nemunu iš Kauno į Nidą. Sovietmečiu itin populiarų maršrutą nusprendė atgaivinti verslininkai.
Trakuose registruotos bendrovės „Nemuno linija“ vadovas Alfredas Eitutis LŽ vakar patvirtino, kad parengiamieji darbai baigiami - paruoštas pagrindinis ir rezervinis laivai, diegiama elektroninio bilieto sistema, sudaromos sutartys su bankais dėl galimybės klientams už paslaugas atsiskaityti kreditinėmis kortelėmis.
„Kol kas nenorime nurodyti konkrečios datos, kada laivas išplauks į pirmąjį reguliarų reisą. Dar turime atlikti kai kuriuos darbus. Nesakome jokių terminų, mat nenorime klaidinti būsimų klientų“, - kalbėjo A.Eitutis. LŽ duomenimis, reguliarūs reisai iš Kauno į Nidą dukart per savaitę bus pradėti vykdyti rugpjūčio mėnesį. Norintieji plaukti į pajūrį bilietus galės pirkti internetu.
Kainos dar nežinomos
Kiek atsieis greita ir gražių vaizdų kupina kelionė laivu, kol kas nežinoma. Tai tiesiogiai priklausys nuo degalų kainų, mat per pastaruosius metus dyzelinas pabrango maždaug 50 procentų. Iš Kauno nuplaukti iki Nidos ir grįžti atgal esant normalioms laivybos sąlygoms „Raketos“ tipo laivui reikia iki 1,3 tūkst. litrų dyzelino ir 20 litrų tepalo. Pasiekti didžiausią Neringos gyvenvietę planuojama per 3,5-4 valandas.
Verslininkai iki šiol nedrįso atnaujinti reguliarių reisų į Nidą, nes jie gana brangūs. Minėto tipo laivuose telpa nedaug keleivių, tačiau sunaudojama daug degalų. Keli bandymai atgaivinti tokias keliones patyrė nesėkmę - dažnai neatsirasdavo daug norinčiųjų plaukti, tad reisai neapsimokėdavo. Šįkart šią problemą turėtų išspręsti elektroninė bilietų rezervavimo sistema - iš anksto bus žinoma, kiek jų užsakyta.
Tie patys laivai
Į Nidą plauks du laivai - „Raketos“ tipo „Aistė“ ir greitaeigis „Polesės“ tipo „Kristė“. Abi vandens transporto priemonės pasiekia 70 kilometrų per valandą greitį. Laivai registruoti Vidaus vandenų laivybos inspekcijos registre. 1960 metais pastatyta „Aistė“ - seniausias Lietuvoje turėtas tokio tipo laivas, visą laiką plaukiojęs Kauno mariose. „Kristė“ yra pastatyta 1962-aisiais.
„Aistėje“ telpa 58, o „Kristėje“ - 45 keleiviai. „Kristė“ nedaug kuo skiriasi nuo „Aistės“ - taip pat turi povandeninius sparnus, tačiau priklauso žemesnei laivybos klasei. Vieną laivą „Nemuno linija“ įsigijo iš privataus asmens. Antrasis nupirktas iš bendrovės „Nemuno laivininkystė“. Abi vandens transporto priemonės buvo skirtos supjaustyti.
Šiuo metu tiek „Aistė“, tiek „Kristė“ plaukia tik užsakomaisiais reisais į Nidą. Jų populiarumas - viena priežasčių, kodėl nuspręsta atnaujinti reguliarų susisiekimą. Jis nutrūko 1998 metais. Kad galima atgaivinti keliones Nemunu, 2004-ųjų vasarą įrodė Vidaus vandens kelių direkcija: sezono metu iš Kauno į Nidą plaukė direkcijos laivas „Deima“. Tačiau kelionė juo trukdavo net septynias valandas. Trejus metus į pajūrį iš laikinosios sostinės galima nuplaukti tik užsakomuoju reisu.
Prognozuoja populiarumą
LŽ kalbintas Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas Gintautas Labanauskas spėjo, kad reisas Kaunas-Nida bus populiarus. Jo nuomone, dar daugiau keleivių būtų galima pritraukti, jei prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės investuotų lėšų į pakrančių infrastruktūros sutvarkymą.
G.Labanausko teigimu, akivaizdžiausias sėkmingų investicijų pavyzdys - Gioteborgo kanalas. Prieš keletą metų vietos savivaldybė skyrė lėšų pakrantėms sutvarkyti, kas penki kilometrai buvo įrengtos poilsio aikštelės, kavinės, pėsčiųjų takeliai. Nors tikėtasi pritraukti turistų, pasiplaukioti kanalu tapo įprasta patiems švedams. Dabar prie kanalo poilsio zonos įrengtos jau kas du kilometrus.
Kristina Kučinskaitė