Lietuvių „Gifty“ giriasi pirmieji ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje pristatę programėlę, leidžiančią kitiems žmonėms dovanoti realias dovanas telefonu. Norite kolegą pavaišinti alumi? Įsijungiate programėlę, iš telefono adresų knygos išsirenkate gavėją, parašote palinkėjimą, sumokate ir adresatas gauna žinutę su unikaliu dovanos kodu, kurį panaudos kavinėje ar parduotuvėje.
„Gifty“ vadovas Ilja Polivanovas sako, kad viskas prasidėjo nuo kitos idėjos: „Pradėjome nuo galimybės „susimesti“ pinigų dovanų čekiams ir visa tai veikė socialiniuose tinkluose. Dirbdami prie produkto pastebėjome dar įdomesnę nišą, kuri leistų žmonėms keliais paspaudimais padovanoti konkrečias paslaugas ar daiktus.“
Gavo investiciją
Programėlė mobiliesiems įrenginiams pasirodė praėjusių metų lapkritį, o jau sausio viduryje bendrovė skelbė sukirtusi rankomis su rizikos kapitalo fondu „Practica Capital“ dėl investicijos, kurios dydis neatskleidžiamas.
„Jie patikėjo ir investavo į mus, kad galėtume veiklą plėtoti Lietuvoje ir žygiuoti į kitas rinkas, kurios turėtų būti didesnės. Vakarų šalyse vartotojai aktyvesni, todėl mūsų tikslinė rinka – didesni miestai, kur reikia nukeliauti didelį atstumą ir nėra galimybės dažnai susitikti su artimais žmonėmis“, – sakė I. Polivanovas.
Pašnekovas pastebi, kad dažniausiai lietuviai renkasi dovanas iki 10 litų. Anot pašnekovo, vyrai pakankamai aktyviai vieni kitam siunčia dovanų alaus bokalą ar dėžę, mėgstami bilietai į kiną. Tam tikra dalis nuo kiekvieno sandorio atitenka „Gifty“, tačiau I. Polivanovas pabrėžia, kad jų siūlomų produktų kainos nesiskiria nuo siūlomų parduotuvėse ar kavinėse.
Pasirinko dėl dydžio
Mažą Lietuvos rinką „Gifty“ pasirinko būtent dėl jos dydžio. „Nors rinka ir maža, bet iš kitos pusės – labai matoma. Mūsų produktas vietinis, todėl geriau jį ištobulinti mažoje rinkoje. Nesitikime, kad šalyje projektas bus pelningas – jei taip įvyks, bus labai gerai. Lietuva mums leidžia santykinai greitai išbandyti produktą ir jį užbaigus truputį lengviau žygiuoti į didesnes rinkas“, – aiškino I. Polivanovas.
Paklaustas, ar sunku buvo sudominti investuotojus, pašnekovas teigė, kad ir taip, ir ne: „Praėję metai buvo sėkmingi, mat atsirado pakankamai įdomus fondas („Practica Capital“ – aut. past.), kuris orientuojasi į panašius projektus. Sunkesnė dalis – Lietuvoje dar ne iki galo susiformavusi fondų veikimo praktika, todėl šiek tiek užtruko derybos ir techninių niuansų derinimas.“
Naujiems „startupams“ I. Polivanovas pataria ieškoti krypčių ir idėjų, kurios būtų kažkuo unikalios. „Jei jūsų vizija – kurti globalų projektą, reikia stengtis skirtis nuo analogiškų produktų pasaulyje. Jei vizija orientuota į vietinę rinką, tuomet greičiausia ir paprasčiausia strategija – atkartoti sėkmingai veikiantį produktą užsienyje, to nereikėtų baidytis“, – patarė „Gifty“ vadovas.
Martynas Pasiliauskas