Šiais laikais, kai kiekvienam yra prieinamos kompiuterinės grafikos programos, visi tapo dizaineriais. Išmokti naudotis tokia programa užtenka savaitės, o sukurti logotipą šios programos pagalba, užtenka pusės valandos. Būtent todėl interneto skelbimuose galima rasti daug „logotipų už 50 litų“ pasiūlymų.
Tačiau kompiuterinė programa – tai tik pagalbinė priemonė ir yra naudojama paskutiniame ir pačiame paprasčiausiame logotipo kūrimo etape. Deja dauguma tik tuo ir apsiriboja.
Kiekvienas gali sukurti logotipą, tačiau ne kiekvienas gali sukurti gerą logotipą.
Automatiškai kyla klausimas, kokiomis savybėmis pasižymi geras logotipas? Atsakymas pateikiamas žemiau.
1. Paprastumas yra labai svarbus gero logotipo požymis. Komplikuotos logotipo formos, sudėtingi efektai ir perdėtai giliamintiška koncepcija apsunkina suvokimą ir vargina stebėtoją.
Be to logotipas turi būti gerai matomas įvairiuose dydžiuose, tradiciškai pradedant nuo 16×16 pixel‘ių, o sudėtingos ir komplikuotos formos mažuose dydžiuose susilieja ir tampa nebesuprantamos.
Tais atvejais, kai logotipas neatlieka savo funkcijos, dažniausiai kyla noras logotipą „pagerinti“, pridedant papildomų elementų. Tačiau visada yra geriau logotipą apvalyti nuo nereikalingų elementų arba darbą pradėti iš naujo pasirinkus visai kitą kryptį.
Sukurti paprastą dizaina ne visada taip paprasta, kaip atrodo. Logotipas gali tapti nuobodus, banalus, perdėtai koservatyvus…
Pirmajame logotipe idėjos nebuvimas bandomas užmaskuoti įmantriu šriftu ir efektais. Antrasis – puikus paprasto logotipo pavyzdys.
2. Tikslinės auditorijos sudominimas yra viena iš pagrindinių logotipo funkcijų.
Logotipo idėja neturėtų būti per daug akivaizdi, pateikta pažodžiui. Stebėtojui turėtų būti palikta galimybė pačiam suprasti logotipo reikšmę. Žmogus, kuris pats atras paslėptą prasmę, liks maloniai nustebintas ir daug geriau įsimins logotipą.
Pirmame logotipe žinutė perduodama per daug akivaizdžiai. Antrajame logotipe žinutė subtiliai užšifruota.
3. Geras logotipas yra ilgaamžis.
Logotipai, kurie sukurti remiantis šiandieninėmis madomis, labai greitai pasensta ir tampa nebetinkami naudojimui.
Prieš pradedant logotipo darbus, reikia pasistengti atsakyti į klausimus, kaip atrodys kompanija po 5-10 metų, kokius produktus ir paslaugas ji teiks, kokią poziciją bus užėmusi? Geras logotipas yra orientuotas į ateities tikslus.
Net ir pačios stipriausios kompanijos savo logotipus atnaujina maždaug kas 15 metų, tačiau šie atnaujinimai būna labai subtilūs ir nežymūs ir tik labai retai logotipas keičiamas iš pagrindų.
Shell logotipas iš esmės nesikeitė daugiau kaip 100 metų.
4. Vektorinis logotipo formatas niekada jums nesukels papildomų problemų. Logotipą galėsite didinti ir mažinti neprarasdami kokybės, naudoti visais įmanomais būdais spaudoje, internete ir pan.
Standartiškai kiekvienas logotipas (su nedidelėmis išimtimis) turėtų būti pateikiamas vektoriniame formate. Kai toks logotipas nebuvo sukurtas arba yra pamestas, tenka mokėti dizaineriams papildomus pinigus už tai, kad jie rastrinį (taškinį) kompanijos logotipą paverstų į vektorinį (kreivinį).
Kairėje pusėje sumažintas, o vėliau padidintas vektorinis logotipas. Dešinėje tie patys veiksmai atlikti su rastriniu logotipu.
5. Lengvai įsimenamas logotipas padės atsiminti ir jūsų kompaniją. Dažnai atsitinka net ir taip, kad iš pradžių įsimenamas logotipas (užmezgamas ryšys), o tik po to išsiaiškinama, kas po šiuo logotipu slypi.
Lengvai įsimenamas logotipas pasižymi paprastumu ir originalumu, aiškiomis formomis. Lengvai įsimenamas logotipas bus ir lengvai atpažįstamas.
Ar žinote, kas slepiasi po šiais ženklais?
6. Logotipas, pasižymintis originalia idėja ir formomis, išskirs jūsų kompaniją iš konkurentų.
Dauguma to pačio rinkos segmento logotipų yra labai panašūs vienas į kitą. Vidutiniškas logotipo dizainas pranyks kitų logotipų masėje, tuo tarpu originaliomis formomis ir idėja pasižymintis logotipas atkreips į save dėmesį, sudomins potencialius klientus.
Kairėje pusėje banalus sprendimas. Dešinėje pusėje originalus, dar nematytas sprendimas, verčiantis pagalvoti, stebinantis ir išliekantis atmintyje.
7. Gerai apgalvotas ir sukurtas logotipas tampa firminio stiliaus pagrindu, apibrėžia ribas ir nurodo kryptį visiems kitiems dizaino darbams. Spalvų, formų ir idėjos pagalba logotipe užkoduojama informacija, kuri netiesiogiai atkartojama visuose kituose tos pačios kompanijos dizaino elementuose.
Šriftai, spalvos, stilius ir koncepcija nuosekliai pasikartoja visuose elementuose.
8. Visų svarbiausia yra tai, kad logotipas atspindėtų kompanijos veiklą, puoselėjamas vertybes ir pasirinktą poziciją. Savo formomis, spalvomis ir koncepcija primintų kompanijos siūlomas paslaugas ir produktus.
Pirmasis logotipas skirtas energetiniam gėrimui. Antrasis – internetinei papuošalų parduotuvei.
Geras logotipas pasižymi aukščiau išvardintomis savybėmis, tačiau tai nėra baigtinis sąrašas. Svarbiausia, kad logotipas atliktų savo pagrindinę funkciją – perduotų pasirinktą žinutę norimai auditorijai per kuo trumpesnį laiką, o tai padaryti galima labai įvairiais būdais.
Kuriant logotipus platesnėms auditorijoms, atsiranda dar subtilesni dalykai. Logotipe pasirinkta žinutė užkoduojama natūralių modelių, principų, dėsnių, bendražmogiškų simbolių pagalba. Žmogus šią žinutę suvokia nesąmoningai, nepriklausomai nuo jo lyties, rasės, išsilavinimo.
Giedrius Cibulskis, www.efektyvusdizainas.lt