Artėjant šių metų pabaigai skubame apžvelgti svarbiausius praėjusių metų įvykius. Ne vienas interneto portalas pateikia metų apžvalgą sudarydami populiariuosius dešimtukus.
Šį kartą interneto svetainė „Time“ pateikia savo nuomonę apie geriausias 2012 metų reklamas
10. „Guinness“ alaus reklama
Šioje dviejų su puse minutės trunkančioje reklamoje šuo veja avių bandą primenančią grupę vaikinų, kurių dėmesį nuolat atitraukia trys vyriškos kompanijos veiklos aspektai: maistas, sportas ir merginos. Tačiau aviganis įveikia užduotį ir sėkmingai nuveja vaikinus į barą. Reklamoje sėkmingai atskleidžiami kiekvieno vyro stereotipiniai norai.
9. Dienraščio „Guardian“ reklama
Šiandien dienraščių reklama nėra jau toks įprastas reiškinys, ypač protinga ir gerai sukurta reklama televizijoje. Britų dienraštis „Guardian“ nori, kad skaitytojai žinotų, jog visos naujienos kuriamos iš skirtingų aspektų ir remiantis įvairiais šaltiniais. Remiantis pasaka apie tris paršelius, reklamoje paršeliai išverda vilką, juos suima Britanijos specialiosios pajėgos, apie juos kalbama socialiniuose tinkluose ir vėliau paršeliai pripažįstami kaltais dėl bandymų apgauti būsto draudimo kompaniją.
8. „SportsCenter“ reklama
Panašaus pobūdžio reklamas televizijos kanalo ESPN sporto laida „SportsCenter“ daro jau ne pirmus metus. Šį kartą jų herojumi tapo Nacionalinės futbolo lygos (NFL) analitikas Johnas Claytonas, kuris reklamoje vaizduojamas kaip ilgaplaukis, sunkiojo metalo gerbėjas, gyvenantis su savo tėvais. Per pirmus du mėnesius nuo pasirodymo reklama internete buvo peržiūrėta daugiau kaip 2,5 mln. kartų.
7. Oro kondicionierių kompanijos BGH reklama
Vienintelis dalykas blogesnis už tvankų kambarį karštą vasaros dieną yra tvankus kambarys, kuriame šeimos galva vaikštinėja vienomis trumpikėmis. Ši teatrališka Argentinos oro kondicionierių gamintojos BGH reklama yra puikus rafinuotumo ir vaikiško humoro derinys.
6. „Old Milwaukee“ alaus reklama
Praėjusias metais aktorius, komikas Willas Ferrellas pradėjo filmuotis „Old Milwaukee“ alaus reklamose, kurios buvo rodomos per vietinės JAV televizijos kanalus. Per amerikietiškojo futbolo finalą reklama, kurioje W. Ferrellas eina per futbolo aikštę, buvo parodyta vos per vieną Nebraskos valstijos miesto televiziją. Spalio mėnesį pasirodė reklamos, kuriose aktorius Švedijoje važinėja dviračiu, plaukioja valtimis ir juokiasi iš šmaikščių švediškų žodžių. Šios reklaminės kampanijos parodė, kad alaus gamintojai nesvarbu pristatyti save kuo platesnei rinkai.
5. Palydovinės televizijos „Direct TV“ reklama
Šioje palydovinės televizijos paslaugas teikiančios bendrovės „Direct TV“ reklamoje pasaulis gali pasirodyti nelogiškas. Vien dėl noro susitvarkyti kabelinę televiziją vaikinui tenka pakeisti savo tapatybę ir dalyvauti savo laidotuvėse apsimetus kitu žmogumi. Šia reklama „Direct TV“ siūlo išvengti šių nemalonių pasekmių ir pasirinkti jų paslaugas.
4. „Procter & Gamble“ reklama
Per Londono olimpines žaidynes rodytos reklamos „Ačiū tau, mama“ (angl. „Thank you mom“) buvo emocionaliai bene veiksmingiausios. Jose rodomi sportininkai taip, kaip juos visada mato jų mamos.
3. JAV aktorės ir režisierės Lenos Dunham reklama
JAV prezidento rinkimų kampanijos metu, kai atrodo, kad kiekvieno politiko reklama yra blogesnė nei prieš tai buvusi, iš bendro spektro išsiskyrė aktorės Lenos Dunham reklama. Šioje reklamoje pirmojo gyvenime balsavimo sugretinimas su nekaltybės praradimu sukėlė milžinišką atgarsį. Reklama galbūt nepaskatino daugiau šalies jaunimo dalyvauti rinkimuose, tačiau juokingas ir kontraversiškas tonas neabejotinai leido jai tapti viena iš ryškiausių 2012 metų reklamų.
2. „Samsung“ reklama
Gali pasirodyti sudėtinga pasišaipyti iš kompanijos „Apple“ taip, kaip savo reklamoje tai padarė jos konkurentė „Samsung“. Telefonų gamintojos reklama telefonui „Galazxy S III“, kuris kompanijos laikomas tiesioginiu konkurentu su „iPhone“ telefonais, išjuokia grupę „Apple“ gerbėjų, kurie eilėse laukia naujausio produkto pristatymo. Tuo tarpu „Samsung“ vartotojai demonstruoja telefono privalumus ir užleidžia vietas eilėje savo tėvams. Neaišku, ar šios reklamos padės sumažinti „Apple“ dominavimą išmaniųjų telefonų rinkoje, tačiau vaizdo klipas susilaukė daug pagyrų ir nuo pasirodymo „YouTube“ svetainėje buvo peržiūrėtas daugiau kaip 17 mln. kartų.
1. „Chrysler“ reklama
Pirmą kartą pasirodžius šiai per amerikietiškojo futbolo finalą (anlg. Super Bowl) rodytai reklamai su aktoriumi Clintu Eastwoodu politologai ją palaikė Baracko Obamos prezidentinės kampanijos dalimi. Per finalinių varžybų pertrauką rodytoje reklamoje C. Eastwoodas giria Detroito miesto automobilių gamintojus už tai, kad jie vėl atsistojo ant kojų, ir teigė, kad antrasis JAV kėlinys (spartesnis šalies ekonomikos atsigavimas) netrukus prasidės.