„Jeigu „Klasco“ pati nesusipras, kad turi susitvarkyti, ją uždarysime – tam turime visas priemones“, – pranešime sakė Klaipėdos uoste penktadienį lankęsis S. Gentvilas.
Jis į uostamiestį atvyko stebėti, kaip vykdomas nuo gegužės 1-osios įsigaliojusi ES reglamentu sugriežta birių krovinių krova.
Anot pranešimo, aplink tris uosto įmones tyrėjai iškabino po aštuonias taršos matavimo stoteles ir dar po vieną įrenginį – įmonių teritorijose. Jeigu jie sugaus pasklidusių medžiagų, bendrovėms gresia sankcijos, teigia ministerija.
Aplinkos apsaugos departamentas šiemet jau atliko neplaninį krovos bendrovės „Bega“ patikrinimą, o gegužės 12-ąją pradėjo tikrinti „Klasco“. Vasarą inspektoriai tikrins įmones „Begą“, Birių krovinių terminalą ir Kamineros krovinių terminalą.
Balandį Aplinkos apsaugos agentūra pakoregavo „Klasco“ taršos leidimo sąlygas. Pagal jas birius krovinius įmonė turi nuolat drėkinti arba apdengti, neprikrauti konvejerio juostos iki kraštų, o kraunant griebtuvu – sandariai uždaryti. Jeigu krovinių dulkės pateks už sklypo ribų, įmonė privalės kuo skubiau jas sutvarkyti.
Taip pat numatyta, kad įmonė turės įsirengti vėjo greitį sumažinančius pylimus, tvoras ar sieneles. „Klasco“ privalės vieną krovinį perkrauti kuo greičiau, pagal nustatytą grafiką.
Pati „Klasco“ tvirtina, kad įmonės skleidžiama tarša mažėja. Be to, įmonė praėjusį mėnesį užsiminė apie svarstymus dalį birių krovinių perkelti į kitą Klaipėdos uosto vietą, kuri būtų toliau nuo gyvenamųjų namų.
„Klasco“ ne kartą yra sulaukusi visuomenininkų, aplinkosaugininkų ir netoli jos gyvenančių žmonių pretenzijų dėl taršios krovos.
Papildyta „Klasco“ generalinio direktoriaus Vytauto Štumberg komentaru:
„Klasco“ nuosekliai mažina krovos metu susidarantį dulkėtumą. Tą liudija oro kokybės matavimo stotelių duomenys – jie rodo, kad oro kokybė šioje miesto vietoje gerėja. Bendrovės teritorijoje susidarančių kietųjų dalelių kiekį nuo 2015 m. iki 2019 m. sumažinome daugiau nei 4 kartus ir mažiname toliau.
„Klasco“ parengė ilgalaikį aplinkosauginių priemonių planą, kuris bus peržiūrimas ir tikslinamas bendradarbiaujant su Klaipėdos universiteto mokslininkais.
Jau dabar iškrovimo vietose naudojamos vandens patrankos, laistomi pravažiavimo ir technologiniai keliai; įrengti mobilūs dulkių sulaikymo ekranai, vagonų iškrovimo stočių užsidarymo grotos; birūs kroviniai dengiami; transporterių linijose įrengti dulkių surinkimo filtrai, naudojami vandens purkštukai; kroviniai kraunami į mažesnes rietuves, kraunami atsargiau ir lėčiau; bendrovė valo ir drėkina gatves prie įvažiavimo į „Klasco“ teritoriją bei taiko kitas aplinkosaugos priemones.