Rekomenduojama sprendimą priimti ir sutartį su nauju savo tiekėju pasirašyti nelaukiant paskutinės minutės. Kuo arčiau galutinio termino bus kreipiamasi į tiekėją, ir jei tokių vartotojų susidarys kritinė masė, tuo didesnė taps eilių, žmogiškųjų klaidų ir net techninės įrangos gedimų, strigimų tikimybė.
Kaip pasitikrinti į kurį etapą patenkate?
Pirmasis žingsnis elektros liberalizavimo procese yra išsiaiškinti, į kurį etapą patenkate. Svetainėje pasirinkitetiekeja.lt tereikia įvesti savo nekilnojamojo turto objekto numerį ir gausite informaciją į kurį elektros rinkos liberalizavimo etapą patenkate. Kitas būdas – užsukti į bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) svetainę ir prisijungus prie skilties „savitarna“ pasitikrinti, kuriam etapui yra priskirtas būstas. Taip pat visada galima paskambinti trumpuoju informacijos numeriu 1852 ir pasiteirauti apie suvartojamas elektros kiekius.
Pirmasis etapas yra jau pasibaigęs, jame dalyvavo daugiausiai energijos suvartojantys objektai. Antrame etape, iki šių metų gruodžio 18 d., naują tiekėją turės pasirinkti sunaudojantys 1000—5000 kWh, o trečiame etape, iki 2022-ųjų galo, – visi likusieji elektros energijos vartotojai. Į paskutinį pokyčio etapą bus įtraukiami ir socialiai pažeidžiami gyventojai, namų bendrijos bei administratoriai.
Gauti pasiūlymui – tik vienas mygtuko paspaudimas
Į tiekėjus jau dabar galite kreiptis ir patys – paprašykite visų elektra prekiaujančių įmonių ar tik savo pasirinktų, pateikti paslaugų pasiūlymą. Pasiteirauti dėl asmeniškai pritaikytų tiekėjų sąlygų galima svetainėje pasirinkitetiekeja.lt, paspaudus mygtuką „Gauti tiekėjų pasiūlymus“, o gavus ir palyginus, beliks tik įvertinti ir pasirinkti. Visi duomenys yra saugiai ir tiesiogiai perduodami tiekėjams, o kiekvienas tiekėjas susisieks pagal savo klientų pritraukimo metodus.
Gavę atsakymus, atidžiai įvertinkite skirtingų nepriklausomų tiekėjų siūlomas paslaugas – palyginkite kainas bei sąlygas ir taip priimkite atsakingai pamatuotą sprendimą. Tiekėjų kainos ar planų pasiūlymai gali būti labai skirtingi, bet gali būti ir labai panašūs. Pavyzdžiui, jie gali sieti kainodarą pagal elektros energijos kilmę, gali siūlyti ir kitų paslaugų.
Tiekėjai konkuruoja dėl vartotojų siūlydami kokybiškesnes ir įvairesnes paslaugas. Iš viso gyventojai gali rinktis iš septynių nepriklausomų tiekėjų. Šiuo metu Lietuvoje privačius elektros vartotojus aptarnauja ir pasiūlymus jiems gali pateikti „Birštono elektra“, „EGTO Energija“, „Elektrum Lietuva“, „Enefit“, „Ignitis“, „Perlas Energija“ ir „Vilniaus elektra“.
Kas nutiks, jei elektros energijos tiekėjo laiku nepasirinksite?
Pasirūpinta, kad turintys pasirinkti tiekėją, tačiau to nepadarę iki etapo, į kurį jie patenka, pabaigos, vartotojai pateks į garantinį tiekimą. Šią paslaugą ESO teiks pusę metų. Tačiau šie gyventojai už elektrą permokės ketvirtadaliu – garantiniam elektros energijos tiekimui taikomas 1,25 kainos koeficientas prie elektros energijos kainos ir elektros kaina paskaičiuojama kas mėnesį. Per šį laikotarpį gyventojai privalės pasirinkti norimą elektros energijos tiekėją.
Išsami projekto informacija pateikiama svetainėje pasirinkitetiekeja.lt.