Muitininkai teigia, kad klastotės dažniausiai atvyksta iš tokių šalių kaip Kinija, Honkongas, Indija. Dažniausiai tokios prekės aptinkamos pašto siuntose, atkeliaujančiose oro transportu ir paštu.
Didžiausią kiekį tarp muitinės postuose sulaikomų klastočių sudaro iš trečiųjų šalių įvežami drabužiai bei avalynė, kuriuos „puošia“ „Guess", „Gucci", „Dolce&Gabbana", „Burberry“, „Giorgio Armani", „Louis Vuitton", „Calvin Klein“, „Ugg" Australia, „Celyn" Elisabetta Franchi, „Emporio Armani", „Nike“, „Prada“, „G-Star Raw“, „Versace“ ir kiti intelektinės teisės saugomi prekių ženklai.
Pasak pareigūnų, apie įvežamų drabužių kokybę bei kilmę muitininkams daug pasako ne vien pakuotė ar išorinės etiketės, bet ir išvirkščioji gaminių pusė. Iš įsiūtų užrašų gaminio viduje, tvirtinamųjų ir apdailos siūlių, aksesuarų detalių bei pačių tekstilės audinių kokybės muitininkai atpažįsta klastotę. Pasitaiko, kad nepasikuklinęs padirbinėtojas pats „pasirašo“ po garsiais pavadinimais. Tiesa, gimtąja kalba, kuri jį ir išduoda. Tarp muitininkų sulaikomų medikamentų dominuoja „Viagra“, „Cialis“, kitų Lietuvoje gana brangių vaistų klastotės.
Sulaikomas nemenkas kiekis ir padirbtų aksesuarų automobiliams su „Toyota“, „Mazda“, „Kia“, „Reno“, „Volkswagen“, „Nissan“, „S Techn“, „BMW“, „Audi“, „Mercedes Benz“, „Opel“, „AMG“ užrašais bei logotipais.
Kovo pabaigoje Vilniaus teritorinės muitinės Pažeidimų prevencijos skyriaus pareigūnai kartu su Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Ekonominių nusikaltimų tyrimo skyriaus pareigūnais dalyvavo bendrose operacijose, skirtose kovai su prekės ženklų klastočių platinimu. Tikrinant prekybos vietas buvo sulaikyta įvairių gaminių, „išmargintų“ daugiau nei 200 saugomų prekės ženklų klastotėmis.
Intelektinės nuosavybės apsaugos srityje muitinė glaudžiai bendradarbiauja su akredituotais garsių prekių ženklų gamintojų atstovais Lietuvoje, kurie padeda jai įvertinti tiriamą sulaikytą prekę.