19 proc. visų gamybos ir didmeninės prekybos įmonių pripažino jaučiančios didžiųjų prekybos tinklų piktnaudžiavimą rinkos galia. Daugiausiai – 30 proc. – apie šią problemą pripažinusių yra tarp maisto prekes gaminančių ir jas didiesiems prekybos centrams parduodančių įmonių.
Tokius duomenis pateikia Lietuvos vartotojų instituto (LVI) užsakymu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikta 231 įmonės apklausa, praneša DELFI.
Tyrimo duomenimis, dažniausiai gamybos įmonės susidūrusia su prekybos centrų reikalavimu daryti nuolaidas, specialias pasiūlos akcijas, taip pat reikalauja padengti reklamos išlaidas, o didmeninės prekybos įmonių dažniausiai reikalaujama įvairių rūšių nuolaidų.
LVI ragina tiekėjų, gamintojų ir pardavėjų atstovus parengti Verslo santykių kodeksą, kurio viena iš dalių būtų susitarimai dėl galimų pardavimo skatinimo priemonių.
Šis tyrimas yra dalis Ūkio ministerijai parengtos studijos apie pardavimą skatinančias priemones, rašo DELFI.