Kaip teigia STT, ikiteisminio tyrimo duomenimis, minėtas padėjėjas Kęstutis Motiečius Seimo patalpose neva pasiūlė Seimo nariui M. Maldeikiui 50 tūkst. eurų kyšį.
Už jį, kaip įtariama, siekta, kad Seimo narys asmeniškai palaikytų ir paveiktų kitus parlamentarus, „kad būtų sustabdytas ir (ar) atidėtas neribotam laikui Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo pakeitimo projektas.“
STT ne pirmą kartą mėgina pričiupti politikus ar su jais susijusius asmenis dėl galimo kyšininkavimo. Tačiau pastaruoju metu nedaug inicijuotų tyrimų ir paviešintų įtarimų galutinai pasitvirtino įsiteisėjusiais teismų sprendimais.
Pastarąjį kartą keisti Loterijų ir lošimų įstatymą buvo pasiūlyta šių metų gegužės 20 d. Beje, M. Maldeikis ketvirtadienį minėjo, kad kyšis jam siūlytas „maždaug prieš mėnesį“.
Atitinkamą įstatymo projektą parengė Seimo nariai: Andrius Kupčinskas, Virgilijus Alekna, Marius Matijošaitis, Andrius Mazuronis, Jonas Gudauskas, Domas Griškevičius, Audrius Petrošius, Tomas Bičiūnas, Viktoras Fiodorovas, Sergejus Jovaiša, Deividas Labanavičius.
Registruoto projekto aiškinamajame rašte teigiama, kad šiuo metu loterijoms ir azartiniams lošimams yra taikomi du skirtingi specialaus papildomo apmokestinimo principai.
„Loterijų organizatorius 8 proc. nuo nominaliosios per kalendorinių metų ketvirtį išplatintų loterijos bilietų vertės privalo skirti paramai Labdaros ir paramos įstatyme nustatytiems paramos gavėjams. Siekiame šiuos procentus padidinti iki 16 proc.
Šiuo metu organizuojant loterijas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 5 proc. mokesčio tarifas, kurį siekiama padidinti iki 10 proc.“ – aiškinama dokumente.
Paprastai kalbant, projektu norima nustatyti, kad loterijų organizatoriai labdarai ir paramai skirtų dvigubai daugiau lėšų nei skiriama dabar ir, taip pat, mokėtų dvigubai didesnį mokestį.
Kita vertus, mokestis būtų skaičiuojamas ne nuo bilieto pardavimo kainos, o nuo sumos, kuri būtų gauta iš bilietų kainos atėmus išmokėtų laimėjimų sumą.
Dėl to esą valstybė į biudžetą surinktų daugiau lėšų ir taip pat papildomai būtų skirta daugiau lėšų sporto ir kultūros sektoriams – be kita ko ir Lietuvos tautiniam olimpiniam komitetui.
Projekto iniciatoriai skaičiuoja, kad priėmus įstatymą į valstybės biudžetą papildomai būtų surenkama po 2 mln. eurų. Kitaip tariant, mažiausiai tiek pinigų kasmet prarastų loterijų organizatoriai.
Lietuvoje licencijos organizuoti loterijas yra išduotos šešioms bendrovėms: „Olifėja“ „Euloto“ „MESI LT“ „New Miracle“ „Novoloto Vilnius“ „Žalgirio loto“.
Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos duomenimis, šią savaitę dėl minėto įstatymo lobistinius veiksmus atliko Lietuvos loterijų asociacijos prezidentas Andrius Karaliūnas.
Portalui tv3.lt jis sakė, kad nei pats, nei jo vadovaujama asociacija ar jos nariai niekaip nėra prisidėję prie istorijos dėl galimo kyšio davimo.
A. Karaliūno nuomone, STT suklydo teigdama, kad kyšis galėjo būti duotas dėl Loterijų ir lošimų įstatymų pataisų, nes tuo metu, kai tariamai kyšis buvo duotas (anot M. Maldeikio, maždaug prieš mėnesį) pataisos dar net nebuvo registruotos Seime.