Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) savo sprendimu sudavė smūgį EK mėginimas sutramdyti, jos nuomone, abipusiai naudingus tarptautinių korporacijų ir ES valstybių narių susitarimus dėl lengvatinių mokesčių apskaičiavimo ir taikymo.
Antradienio sprendimas turės įtakos ir Airijai, kurios mokesčių režimas taip pat parengtas taip, kad pritrauktų tarptautines įmones.
Panaši byla, kurią iškėlė Dublinas, buvo prijungta prie „Fiat Chrysler“ Liuksemburgo bylos.
ESTT nustatė, kad žemesnės instancijos ES Bendrasis Teismas „padarė teisės klaidą“, neatsižvelgdamas į Liuksemburgo nacionalinių teisės aktų niuansus tiesioginio apmokestinimo srityje.
„ES Bendrasis Teismas neteisingai taikė požiūrį, pagal kurį atsižvelgta į įprastinių rinkos sąlygų principą, besiskiriantį nuo to, kuris apibrėžtas Liuksemburgo teisėje“, – sakoma ESTT pareiškime.
Žemesnės instancijos teismas, sakoma sprendime, neatsižvelgė į „būdą, kuriuo minėtas principas iš tikrųjų buvo įtrauktas į įstatymus, ypač kalbant apie integruotas bendroves“.
Dėl šios priežasties ESTT panaikino žemesnės instancijos teismo sprendimus „Fiat Chrysler“ byloje ir panašioje Airijos byloje.
Nurodymas „Fiat Chrysler“ grąžinti dėl mokesčių lengvatų nesumokėtus mokesčius buvo paskelbtas 2015 metų spalio mėnesį.
Jis buvo pagrįstas Briuselio argumentu, jog mokestinės lengvatos, kurias automobilių grupė gavo dėl to, jog Liuksemburge įsteigė visoje Europoje veikiantį finansavimo padalinį, sudarė nesąžiningą valstybės pagalbą.
Tuo metu „Fiat Chrysler“ buvo Italijos ir JAV automobilių gamintoja.
Vėliau įmonė įėjo į „Stellantis“ – didelės tarptautinės korporacijos – sudėtį, kuriai priklauso ir Prancūzijos „Peugeot“.
„Stellantis“ buvo įkurta praėjusiais metais, o grupės būstinė yra Nyderlanduose.