Švedijos automobilių gamintoją „Saab“ palaužė ne tik Jungtinių Valstijų automobilių gamybos kompanijos „General Motors“ (GM) sprendimai, iš dalies dėl „Saab“ žlugimo kalta ir buvusi jos valdyba, teigia Čalmerso technologijų universiteto Švedijoje ir Kembridžo universiteto Didžiojoje Britanijoje automobilių pramonės ekspertas Matthias Holwegas.
„Tai, kad “Saab„ pernelyg nesistengė išlaikyti savo nepriklausomybės, buvo pabaigos pradžia“, - savo ataskaitoje apie „Saab“ bankrotą teigia M. Holwegas.
Anot jo, kompanija niekada nebuvo tinkamai integruota į GM, nes „Saab“ tam priešinosi, o GM šio pasipriešinimo taip ir neįveikė.
„Saab“ žlugimą lėmė ir tai, kad kitų automobilių gamintojų, tokių kaip „Audi“ ir BMW, konkurencija jai buvo per stipri.
M. Holwegas mano, kad jeigu GM su „Saab“ būtų padariusi tai, ką „Volkswagen“ padarė su „Audi“ - aiškiai integruotą ženklą su aiškiu įvaizdžiu - „Saab“ nebūtų buvusi išstumta iš konkurencinės kovos.
„GM neaiškiai valdė “Saab„, ji turėjo labiau stengtis tinkamai ją integruoti“, - teigia M. Holwegas.
Jis taip pat mano, kad Nyderlandų automobilių gamintojos „Spyker Cars NV“ bandymai išgelbėti „Saab“ buvo naivūs, nes ji negalėjo pasiūlyti naujų lėšų, partnerių ar idėjų.
Jeigu GM nebūtų užkirtusi kelio „Saab“ pardavimui Kinijos kompanijai „Pang Da“, „Saab“ ateitis būtų buvusi labai neaiški.
„Kad kompanija išgyventų, pardavimų rodikliai Kinijoje būtų turėję išaugti neįmanomu greičiu“, - tikina M. Holwegas.