Vartotojų teisių apsaugos tarnybos specialistų teigimu, keleivių patirta žala dėl turėjusios startuoti, bet sklandžiai neveikusios viešojo transporto e. bilietų sistemos turi būti kompensuota.
Vilniaus miesto savivaldybei pakeitus viešojo transporto bilietų rūšis, keleiviai nuo trečiadienio iki savaitgalio tik kai galėjo įsigyti „Vilniečio korteles“ ar e. bilietais pasipildyti senojo tipo e. korteles.
Daug kur nebuvo iki rugpjūčio 15 turėjusių iš prekybos dingti popierinių bilietėlių, kuriais prekiauti vis tik leista, kol nesklandumai bus išspręsti.
To rezultatas – daug sostinės gyventojų patiria nuostolių, turėdami įsigyti bilietėlius iš vairuotojų, kurie yra kur kas brangesni lyginant su bet kuriais kitais bilietėliais – su nuolaidomis ar be jų.Ar viešojo transporto keleiviai gali skųstis dėl patirtų nuostolių? Į ką kreiptis ir ką pateikti įrodant nuostolius?
Vartotojų teisių apsaugos tarnybos atsakyme „Vilniaus dienai“ nurodoma, kad vartotojai patyrę turtinę žalą dėl įdiegtos naujos viešojo transporto bilietų sistemos, tiek individualiai, tiek kolektyviai su rašytine pretenzija turi teisę kreiptis į vežėją, tai yra į uždarąją akcinę bendrovę „Vilniaus viešasis transportas“.
Ši, vadovaudamasi Kelių transporto kodekso 56 straipsniu, atsakymą į pretenziją turi pateikti ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo pretenzijos gavimo dienos.Gavę bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ vartotojus netenkinantį atsakymą į pretenziją, vartotojai turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, užpildydami prašymo formą, esančią Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos internetinėje svetainėje www.vvtat.lt.
Tarnyba pažymi, kad turtinę žalą vartotojai turi pagrįsti įrodymais, pavyzdžiui, pateikdami iš vairuotojo įsigytų brangesnių vienkartinių viešojo transporto bilietų kopijas.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuomone, už vartotojų patirtus nepatogumus dėl įdiegtos naujos viešojo transporto bilietų sistemos yra atsakingas vežėjas, tai yra „Vilniaus viešasis transportas“.
Rūta GRIGOLYTĖ