„Esama akivaizdaus poreikio lanksčiau spręsti anglies dvideginio tikslų klausimą“, – žurnalistams sakė EK pirmininkė.
„Vietoj kasmetinio reikalavimų laikymosi įmonės gaus trejus metus“, – teigė ji.
U. Von der Leyen pridūrė, kad bendrovės vis tiek turės įvykdyti tuos pačius tikslus.
„Tačiau tai reiškia, kad pramonė turės daugiau erdvės atsikvėpti. Tai taip pat reiškia daugiau skaidrumo“, – sakė ji.
Europos Sąjunga (ES) pirmenybę teikia klimato kaitos problemai ir susitarė iki 2035-ųjų palaipsniui nutraukti naujų vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių pardavimą.
Nuo šių metų ES mažina vidutinę leistiną normą parduodamų naujų transporto priemonių išmetamiems teršalams, o jos nesilaikantiems automobilių gamintojams gresia didelės baudos.
Europos pramonės strategijos komisaras Stephane'as Sejourne ragino užtikrinti lankstumą ir taip padėti automobilių gamintojams.
„Mes nebausime pramonės, kuriai privalome padėti. Iš esmės geri mokiniai galės išnaudoti savo pastangas, atsiliekantys turės daugiau laiko“, – teigė S. Sejourne, palankiai vertindamas pranešimą.
Pasiūlymui dar turės pritarti ES valstybės ir Europos Parlamentas (EP). Prancūzija, Vokietija ir Italija pasisakė prieš baudas.
Šis pranešimas yra dalis bloko pastangų apsaugoti automobilių pramonę, kurioje dirba 13 mln. žmonių ir kuri sukuria apie septynis procentus Europos BVP.
Tai taip pat yra dalis platesnių U. von der Leyen pastangų atgaivinti ES konkurencingumą, nes ji vis labiau atsilieka nuo Jungtinių Valstijų ir Kinijos.
Trečiadienį, po kelių derybų su pramonės lyderiais dėl veiksmų, kurių ES turi imtis, kad paremtų krizės ištiktą sektorių, raundų ji paskelbs automobilių sektoriaus veiksmų planą.
Tačiau grupės, raginančios taikyti švaresnes transporto taisykles, kritikavo pirmadienio pasiūlymą.
Transporto ir aplinkosaugos spaudimo grupė pavadino jį „precedento neturinčia dovana Europos automobilių pramonei galutinio termino metų viduryje“.
„ES netaršių automobilių taisyklių susilpninimas apdovanoja atsilikėlius ir nedaug padeda Europos automobilių pramonei, tik dar labiau atsilieka nuo Kinijos elektromobilių srityje“, – sakė švarų transportą propaguojančios grupės vykdomasis direktorius Williamas Todtsas.
„ES rizikuoja sukurti labai žalingą netikrumą dėl perėjimo prie elektromobilių Europoje“, – teigė jis.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!