Užsakomųjų skrydžių bendrovė „Aurela“ pasinaudojo Susisiekimo ministerijos pasiūlymu prašyti suteikti laikiną licenciją iki liepos 7 d. vykdyti veiklą ir teigia tęsianti derybas su potencialiu investuotoju.
Įsakymą sustabdyti „Aurelai“ suteiktos licencijos skrydžiams galiojimą susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pasirašė gruodžio 29 dieną. Dokumente nurodoma, jog bendrovė iki 2011 m. liepos 7 d. turėtų atkurti nuosavą kapitalą iki ne mažiau kaip 1/2 įstatuose nurodyto įstatinio kapitalo dydžio. Taip pat reikalaujama užtikrinti, kad prisiimtų įsipareigojimų dydis neviršytų viso turimo turto, atstatyti likvidumo rodiklius iki optimalios šių rodiklių reikšmės bei pateikti tai įrodančius dokumentus Civilinės aviacijos administracijai (CAA).
Ministras įsakymą pasirašė po to, kai ministerijos vadovaujama licencijavimo komisija gruodžio 23 d. posėdyje, išklausiusi „Aurelos“ vadovą ir įvertinusi informaciją apie įmonės finansinę būklę bei planus, rekomendavo stabdyti bendrovės licencijos galiojimą.
„Matyt, ministerija nusprendė sustabdyti licenciją apsidrausdama,- Ekonomika.lt svarstė Valdas Barakauskas, „Aurelos“ generalinis direktorius ir pridūrė: - Jau pateikėme ministerijai dokumentus ir papildomos informacijos išsiuntėme Susisiekimo ministerijos Licencijavimo komisijai bei Civilinės aviacijos administracijai.
Verslo informacijos portalas vz.lt informuoja, jog Registrų centrui pateiktoje 2009 m. finansinėje atskaitomybėje skelbiama, kad „Aurela“ pastaruosius metus dirbo nuostolingai. 2009 m. įmonės grynasis nuostolis siekė 2,7 mln. Lt, 2008 m. - 5,7 mln. Lt. Bendrovės pardavimo pajamos pernai buvo 128 mln. Lt, arba 11,4% mažesnės nei užpernai, kai gauta 144,5 mln. Lt pajamų. Daugiau nei pusę pajamų „Aurela“ skelbiasi uždirbusi iš keleivių vežimo tarptautiniais maršrutais. Bendrovė taip pat verčiasi orlaivių nuoma, lėktuvais gabena krovinius, teikia ekipažo, mokymo paslaugas.
„Aurela“, vertindama praėjusių metų rezultatus, ataskaitoje aiškina, kad 2009 m. rezultatus paveikė neuždirbtos pajamos dėl kelių lėktuvų prastovų nuo vieno iki trijų mėnesių, išaugusios į Lenkiją pagal sutartis su užsakovais siųsto dirbti personalo sąnaudos (viešbučiai, transporto išlaidos, dienpinigiai) bei kitos padidėjusios išlaidos.
V. Barakauskas pripažįsta, jog vienintelis būdais pataisyti bendrovės finansinę padėtį yra naujo investuotojo pritraukimas, ir su juo vyksta derybos. Tačiau kol kas jo viešai neįvardija nei „Aurelos“ vadovas, nei akcininkas.
„Buvo pretendentų ir iš Lenkijos, ir iš Vokietijos, bet tas, su kuriuo deramės, ne iš šių šalių, tačiau iš Europos Sąjungos“,- šykščiai užsiminė bendrovės vadovas ir pridūrė, jog apie tai, kaip ir apie tolesnius bendrovės planus, bus pranešta oficialiai, jau įvykus sandoriui.
Bendrovės vadovas prasitarė apie būsimojo akcininko planus toliau plėtoti verslą užsakomaisiais skrydžiais daugiausia į Pietryčių Azijos, Afrikos šalis. Tai būtų daugiausia turizmo bendrovių užsakomi skrydžiai.
2008 m. nepasiteisinus verslui Lenkijoje, „Aurela“ pastaruoju metu daugiausia bendradarbiavo su Jungtinės Karalystės ir Lenkijos kompanijomis, pavienius skrydžius vykdė ir iš Lietuvos oro uostų, o VIP klasės lėktuvėliais yra paskraidinusi netgi Latvijos ir Estijos prezidentus.
V. Barakauskas Ekonomika.lt nepaneigė, jog naujajam investuotojui siūloma įsigyti 100 proc. „Aurelos“ akcijų.
Vienintelė 1995 m. spalį įkurtos „Aurelos“ akcininkė yra Liuksemburge registruota kompanija „Jocar Holding“. „Aurelos“ įstatinis kapitalas, nurodomas 2009-ųjų metiniame bendrovės pranešime, yra 4,01 mln. Lt.
2009 m. pabaigoje „Aureloje“ dirbo 156 darbuotojai.