Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė tikino, kad motyvuojant darbuotojus reikėtų vadovautis Maslovo piramide.
„Pirmiausia turi būti patenkinti žmogaus baziniai poreikiai, jis turi turėti pinigų būstui, maistui ir kitiems būtiniems pirkiniams. O, kol baziniai poreikiai nėra patenkinti, žiūrėti į kitus poreikius – dar anksti.
Todėl darbdavių bonusinė sistema iš pirmo žvilgsnio atrodo gerai. Tačiau, kiek tenka kalbėti su darbuotojais, jie norėtų, kad didesnis dėmesys būtų skiriamas atlyginimui, o ne papildomoms naudoms. Juk, jeigu žmogus uždirbs pakankamai, jis pats nusipirks ir bilietą į kiną, kelionę ar abonementą į sporto klubą“, – komentavo darbuotojų atstovė.
Ji pateikė ir vieną pavyzdį.
„Štai vienas darbuotojas nepragyvena iš vienos algos, todėl dirba papildomai, dar jis turi skirti laiko ir šeimai. O darbdavys davė jam abonementą į sporto klubą. Jis paprasčiausiai neturi, kada juo pasinaudoti.
Todėl darbdaviams reikėtų pasikalbėti su darbuotojais, išsiaiškinti, kokie jų lūkesčiai. Galbūt darbuotojui reikia laisvos dienos, o ne bilietų į kiną“, – patarė I. Ruginienė.
Siūlo lankstų darbo grafiką
Tačiau darbdaviai vardijo įvairias naudas ir dovanas, kurias suteikia savo darbuotojams.
„Tele2“ šiemet atliko Lietuvos darbo rinkos tyrimą, kuris parodė, kad lankstus darbo vietos ir laiko pasirinkimas yra vieni svarbiausių prioritetų renkantis darbdavį. Žinoma, atlyginimas vis dar išlieka svarbiausia priežastimi ir siekia 50 proc. galutinio pasirinkimo, renkantis darbovietę.
„Tele2“ žmogiškųjų išteklių vadovė Ieva Gražienė tikino, kad lankstų darbo pobūdį darbuotojams įmonė pasiūlė seniai, dar prieš pandemiją.
„Jai pasibaigus, savo žmonių paklausėme apie tai iš naujo. Gavome atsakymą, kad dauguma kolegų nori dirbti hibridiniu būdu. Matome, kad tai mums veikia – įmonės rezultatai dėl to nenukenčia, darbuotojams lankstumas suteikia papildomos motyvacijos, o kandidatams – tampa viena priežasčių dirbti būtent pas mus“, – sako I. Gražienė.
Pašnekovė komentavo, kad dvi su vadovu suderintas dienas per savaitę darbuotojai kviečiami dirbti biure, o likusias – iš biuro arba namų.
Tačiau ji pridūrė, kad, atsižvelgiant į skirtingas pareigybes, visiems darbuotojams bendrovė negali taikyti vienodo darbo principo. Pavyzdžiui, prekybos tinklo darbuotojai negali dirbti nuotoliniu būdu, tačiau prieš pradedant darbą kandidatai jau būna supažindinti su tokiu darbo organizavimo principu.
Jauni specialistai vertina padėką
Tuo metu darbuotojų gerovės valdymo platformos „Melp“ vadovas Vidmantas Šiugždinis pastebėjo, kad auga darbuotojų pripažinimo poreikis.
„Pripažinimą darbdaviai turi suteikti kuo dažniau. Darbuotojai nori būti pripažinti čia ir dabar, o ne per metinį įvertinimą ar Kalėdinį renginį – ypač greito grįžtamojo ryšio reikia jauniems žmonėms. Galima ironizuoti, kad, kol prisiruoši padėkoti, darbuotojas jau gali būti išėjęs iš darbo dėl dėmesio stokos“, – įspėjo specialistas.
V. Šiugždinis pastebi, kad organizacijos padėkas dažniausiai skiria pagal savo vertybes arba skatintiną elgesį, pavyzdžiui, už komandiškumą ar savanorystę, gerų rezultatų pasiekimą. Dažniausiai įmonės pasirenka 3–5 elgesio kategorijas, už ką yra dėkojama, kai kada vadovams suteikiama atskira galimybė skatinti savo komandas už specifines veiklas ar pasiektus tikslus.
„Ignitis“ Žmonių ir kultūros funkcijos vadovė Renata Augustaitienė atkreipė dėmesį, kad įmonė vykdo darbuotojų pripažinimo programą.
„Svarbu, kad pripažinimas būtų oficialus ir viešas. Viena yra pasakyti pagyrimą, įvertinimą individualiame pokalbyje su darbuotoju, o visai kitas poveikis, kai įvertinimą išsakai viešai ir tai gali matyt visi įmonės darbuotojai. Toks viešas pripažinimas yra žymiai svaresnis“, – pasakojo R. Augustaitienė.
Anot jos, darbuotojai gali viešai padėkoti vienas kitam ir skirti taškų, kuriuos vėliau išsikeičia į prizus
„Į mūsų pačių turimus įmonės firminius daiktus arba tiekėjų elektroninės parduotuvės prekes, dovanų kuponus, taip pat labai vertinamos tokios naudos, kaip laisva diena ar parkavimo vieta požeminiame parkinge.
Siekiame, kad pagyrimas virstų konkrečia verte darbuotojui. Jie taip pat gauna taškų už dalyvavimą įmonės programose ar veiklose: grupėje skatinami vertybių ambasadoriai, gerovės mentoriai – jie veda paskaitas, konsultuoja kolegas, įvertinamos savanorystės veiklos“, – vardijo specialistė.
"Dovaną" į dėžę ir BŪTINAI papuošti kaspinu...
Žmogus dėžę atsidaro, o ten - įvairiausios nesąmones su įmonės logotipais :-D