Reklamos analizės paslaugas teikiančios bendrovės „PageFair“ atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad reklamas blokuojančią programinę įrangą, kaip gerai žinoma „AdBlock“, naudoja beveik 23 proc. interneto naudotojų, rašo qz.com. „PageFair“ taip pat pastebėjo, kad reklamas blokuojančios programinės įrangos naudotojų kasmet padaugėja 43 procentais.
Ironiška, tačiau „AdBlock“ kūrėjai visai neseniai paskelbė pradėsiantys reklaminę savo programos akciją. Dar daugiau, pastarieji skaičiuoja, jei ketvirtadalis tinklalapio naudotojų blokuoja reklamas, internetinio portalo savininkai gali patirti iki 500 tūkst. JAV dolerių (1,3 mln litų) nuostolių kasmet dėl reklamos užsakovams aktualaus srauto sumažėjimo.
Ko gero nevertėtų stebėtis, kad didžiausius nuostolius patiria tinklapiai, kurių didžiąją dalį vartotojų sudaro technologiškai išprusę asmenys. Apie kompiuterinius žaidimus rašančiuose naujienų portaluose reklamas blokuoja kas trečias lankytojas, technologinių naujienų – kas ketvirtas.
Tuo tarpu tik kas dvidešimtas keliones siūlančiuose tinklapiuose besilankantis asmuo turi įsidiegęs „AdBlock“ ar panašią įrangą.
Panašias tendencijas galima pastabėti lyginant užblokuotų reklamų skaičių pagal vartotojų naudojamą interneto naršyklę. 35 proc. technologijų mėgėjų naudojančių „Mozilla Firefox“ blokuoja reklamas, „Chrome“ naudotojų tarpe tokių 30 proc. ir vos 1 proc. „Internet Explorer” naudojančių iš savo akiračio pašalino reklamas.
„AdBlock“ duomenimis, šią programą kas savaitę aktyviai naudoja 20 mln. vartotojų visame pasaulyje. Qz.com teigimu, „AdBlock“ yra populiariausias interneto naršyklių priedas, kurį kasmet parsisiunčia 200 mln. gyventojų – tiek pat kiek gyvena didžiausioje Pietų Amerikos valstybėje, Brazilijoje.
Tokia statistika turėtų sukelti papildomų rūpesčių verslininkams, kurių didžioji dalis pajamų priklauso nuo interneto reklamų. Mažėjant reklamas matančių žmonių, tinklalapių administratoriai ima naudoti įkyrias iššokančias reklamas ar vaizdo reklamas.
Qz.com pastebi, kad interneto portalams, norintiems neprarasti reklamos, derėtų susimąstyti apie pateikiamos reklamos pateikimą – per didelis spalvingumas ir nereikalingi garsai atgraso ir pačius kantriausius.