Didelė kliūtis verslui pradėti yra nesėkmės baimė – 70 proc. respondentų bijo nesėkmės. Kita vertus, tokios priemonės kaip valstybės finansavimas, paskolos verslo pradžiai ir verslumo mokymas skatina žmones apsispręsti įkurti įmonę. Tai yra pagrindinės „Amway“ 2013 m. globalaus verslumo ataskaitos išvados, paskelbtos „Amway“ bendradarbiaujant su Technische Universität München.
Teigiamas požiūris, didelis potencialas
Šiais metais, kaip ir ankstesniais, daugiausiai teigiamą požiūrį į verslumą turinčių respondentų yra Danijoje (89 %). Antrą ir trečią vietą pasidalijo naujos šalys, kuriose buvo vykdyta apklausa, – Suomija (87 %) ir Australija (84 %). Kaip ir praėjusiais metais, labiausiai neigiamą požiūrį į verslumą turi Austrijos (40 %), Vengrijos (40 %), Portugalijos (39 %) ir Vokietijos (37 %) respondentai.
Vidutinis šalių, kuriose buvo vykdyta apklausa, savarankiško darbo potencialas yra 39 proc. Jis yra didžiausias Kolumbijoje (63 %), Meksikoje (56 %) ir Graikijoje (53 %). Graikija išlieka labiausiai verslumo siekiančia Europos šalimi (2012 m. – 50 %). Vokietija užima priešpaskutinę vietą su 26 proc. respondentų galbūt pradėsiančių savo verslą, o po jos seka Japonija (17 %). „Ataskaitos bendras tikslas – parodyti skirtingų šalių verslininkų ekonominį potencialą ir palaikyti potencialius verslininkus įgyvendinant jų planus“, – teigė „Amway Europe“ korporacijos reikalų viceprezidentas Michaelis Meissneris. Nesėkmės baimės pašalinimas
Siekiant įgyvendinti minėtą potencialą, politinių sprendimų priėmėjai turi padėti potencialiems verslininkams įgyvendinti jų idėjas. Santykinai nedidelis žmonių skaičius patvirtina, kad jie dirba savarankiškai. Paskutines vietas užima Rusija (3 %), Danija ir Suomija (po 4 %). Taip gali būti dėl didelės nesėkmės baimės, trukdančios verslumui (70 %). Nesėkmės baimė yra didelė kliūtis ypač šalyse, kuriose yra teigiamas požiūris į verslumą, bet žmonės negali įsivaizduoti savęs pradedančių verslą. Japonijos (94 %), Italijos ir Čekijos Respublikos (po 91 %) respondentai ypatingai bijo, kad jų įmonėms nepasiseks. Tuo tarpu JAV (62 %), Nyderlanduose (55 %) ir Meksikoje (50 %) didelis procentas respondentų nebijo nesėkmės.
Šią nesėkmės baimę sudaro skirtingi veiksniai, pavyzdžiui, „finansinės naštos, kurios baigsis bankrotu“ (41 %) ir „ekonominės krizės grėsmė“ (31 %). „Korporacija „Amway“ ragina nacionalines vyriausybes ir kitas valstybines institucijas atsižvelgti į potencialių verslininkų interesus ir ribotumus bei imtis konkrečių veiksmų, kad nesėkmės baimė pasitrauktų“, – apibendrino M. Meissneris. Iš apklausos rezultatų taip pat galima aiškiai teigti apie skatinančius motyvus. Nepriklausomybė nuo darbdavio ir savo idėjų įgyvendinimas (43 %) yra pagrindiniai savo verslo pradėjimo motyvai, kuriuos nurodo respondentai. Su pajamomis susiję aspektai, pavyzdžiui, antros pajamos (29 %) arba sugrįžimas į darbo rinką (19 %), buvo mažiau svarbūs.
Verslininkų skatinimas
Atsižvelgiant į tai, turi būti įgyvendinti verslo kūrimo skatinimo veiksniai, pavyzdžiui, „valstybinis finansavimas ir paskolos verslo pradžiai“ (42 %), „verslumo ir verslo įgūdžių mokymas“ (33 %) ir „praktinis mokymas, pagalba per verslo tinklus“ (27 %). Be to, šalyse, kur yra didelė nesėkmės baimė, taip pat norima „mažai rizikos keliančių verslo modelių“. Vokietijoje (34 %), Italijoje (29 %), Vengrijoje, Turkijoje ir Ukrainoje (po 26 %) tai yra tarp trijų dažniausiai minimų verslumą skatinančių veiksnių. „Korporacija „Amway“ skatina moterų, vyresnio amžiaus žmonių, tautinių mažumų ir jaunimo verslumą, suteikdama tarptautinės sėkmingos karjeros galimybes su nedidele rizika tiesioginio pardavimo versle ir remia panašų į verslo inkubatorių“, – teigė M. Meissneris.
Verslumui draugiška visuomenė
Galiausiai ataskaitoje pateikiamos įžvalgos, kaip respondentai vertina verslumui draugišką visuomenę. Tarptautinis vidutinis respondentas teigia, kad jų šalis yra vienodai draugiška ir nedraugiška verslumui (po 46 %). JAV (73 %) ir Australijos (62 %) respondentų teigė, kad jų šalys yra labiausiai draugiškos verslumui, o krizių ištiktose šalyse respondentai teigė, kad jų visuomenės yra labiausiai nedraugiškos verslumui: Portugalija (76 %), Vengrija (74 %), Ispanija, Italija (po 64 %) ir Rumunija (57 %).