Jau keletą dešimtmečių fantastinių filmų režisierių rodomos scenos apie automobilius, kurie važiuoja be žmogaus įsikišimo, po truputį tampa realybe. Šiuo metu galingiausi automobilių koncernai „Volkswagen“, „Toyota“, „Mercedes-Benz“ ir „Volvo“ bando autopiloto sistemas, agentūra „DARPA“ kasmet rengia tokių bepiločių automobilių lenktynes, tuo tarpu JAV valstijos Kalifornija, Nevada ir Florida jau leidžia keliais riedėti automatikos valdomoms transporto priemonėms.
Prieš teisės aktų keitimo iniciatyvų nemažai prisidėjo ir „Google“, kuri taip pat turi savo „autopiloto“ projektą.
Portalas CNet, remdamasis analitikų iš kompanijos „Piper Jaffray“ prognozėmis, praneša, kad šio dešimtmečio pabaigoje korporacija „Google“ gali tapti vienu iš didžiausių autonominių automobilių rinkos žaidėjų – šios rinkos apimtis gali pasiekti $200 mlrd. Paieškos gigantas gali išleisti ne tik tokių transporto priemonių sudedamąsias dalis ir sistemas, tačiau savo technologijas licencijuoti ir automobilių industrijos dalyviams.
Ekspertų teigimu, automobilių automatinių valdymo sistemų naudojimas leis ne tik sumažinti avaringumą keliuose, tačiau ir sumažinti prastovas automobilių sudaromuose kamščiuose. Amerikiečių agentūra „NHTSA“, kuri atsakinga už saugumą keliuose, jau sukūrė automobilio automatinio valdymo proceso klasifikatorių – numatyti penki automatizacijos lygiai. JAV valdžia aiškiai suinteresuota būtinos infrastruktūros sukūrimu (tame tarpe ir reikiamos teisinės bazės), kuri leistų plėtoti pažangią technologiją.