Ne veltui sakoma: „Protingas mokosi iš savų klaidų, išmintingas – iš svetimų“.
Kiekviena iš toliau aprašytų didžiausių rinkodaros klaidų turi išimtis. Kiekviena rinkodaros kampanija yra nukreipta į skirtingas auditorijas, turi skirtingus tikslus. Todėl skaitykite atsargiai.
Auditorija – visi. Nėra produkto, kuris būtų skirtas absoliučiai visiems. Bendrovės mano, kad orientuodamos į vieną grupę, praranda kitas. Tačiau daugiau reiškia mažiau. Geriau būti vieninteliu pasirinkimu 10 proc. rinkoje, negu vienu iš dešimties pasirinkimų 100 proc. rinkoje.
Remtis racionalumu. Klaida gali būti subtili, bet pavojinga. Rinkodaros planai per dažnai remiasi kairiuoju smegenų pusrutuliu, biudžetu ir strategija. Tačiau vartotojai nepriima sprendimų remdamiesi vien logika ir racionalumu. Išimtis nebent galėtų būti produktai, skirti verslui (B2B).
Remtis rinkos tyrimais. Per daug rinkodarininkų pasikliauna rinkos tyrimais. Tiesa ta, kad vartotojai dažnai patys nežino, ką jaučia, ko nori ir kokie tų norų motyvai. Rinkos tyrimai gali būti naudingi bendram vaizdui susidaryti, tačiau intuicija yra daug svarbesnė.
Žavėtis naujomis tendencijomis. Gyvename sparčių pokyčių amžiuje, kuriame kasmet atsiranda naujų rinkodaros įrankių ir kanalų. Jais domėtis būtina, tačiau skubėti aklai taikyti – ne. Geriau luktelėkite ir apsižvalgykite. Pirmieji dažnai padaro klaidų, kurių geriau išvengti.
Pažadėti per daug. Jei per daug įsipareigosite, vartotojai tik ir lauks momento, kai parklupsite. Šiais laikais pranešti apie blogą aptarnavimą ar nekokybišką produktą – labai lengva. O jei ir įsipareigojate, tai akcentuokite vieną stipriausią savybę.
Kopijuoti kitus. Jei konkurentai sukūrė puikią reklaminę kampaniją, kyla pagunda sukurti panašią. Vėlgi, aklas kopijavimas retai duoda efektą. Jūsų produktas tikriausiai yra skirtingas, tad galite nebent perimti geriausias praktikas ir adaptuoti savo produktui. Svarbiausia rinkodaros taisyklė: “Išsiskirk arba mirk".
Įtraukti komitetą. Kuo daugiau šeimos narių svarstys, kokį pyragą naujųjų metų proga pirkti, tuo daugiau sumaišties atsiras. Kiekvieno skonis yra skirtingas. Lygiai tas pats galioja ir kuriant reklamą. Į jos kūrimą neįtraukite per daug žmonių. Kartojasi kitas dėsnis – daugiau reiškia mažiau.
Taupyti kokybės sąskaita. Dažnai mokėdami mažai, sumokame per daug. Jei jūsų kuriama reklaminė kampanija yra išties svarbi, negailėkite pinigų gerai reklamos agentūrai. Žinoma, nereikėtų ir perlenkti. Geriausia nusistatyti tam tikrą pinigų sumą, skirtą rinkodarai (ne reklamai) ir jos neperžengti.
Tikėtis greito rezultato. Efektyviausia rinkodara yra ta, kuri duoda ilgalaikį rezultatą mažais žingsneliais. Yra įrodyta, kad vartotojas tik iš 21 karto įsisavina jūsų siunčiamą žinutę. Todėl pasirinkite vieną reklamos žinutę ir jos nuosekliai laikykitės.
Per daug planuoti. Neįtikėtina, kiek daug laiko ir pinigų bendrovės skiria plano “nublizginimui", kai dažnai užtenka tiesiog pabandyti ir viskas tampa aišku. Rašytojais tampama rašant, o rinkodarininkais – įgyvendinant rinkodaros kampanijas. Mažiau planuokite, daugiau veikite!
Parengė: Artūras Morkeliūnas