Tereikia žinoti, kur kreiptis ir kaip tai įrodyti, sako specialistai.
„Dėkojo“ už purvo vonias
Socialiniame tinkle „Facebook“ pastarosiomis dienomis netrūksta Naujamiesčio gyventojų nusiskundimų dėl ilgai trunkančio vamzdynų remonto. Dėl to gyventojams kyla ne tik sunkumų gamintis maistą ar praustis, bet ir naudotis buitine technika.
Vienas Vilniaus gyventojas paslaugos teikėjams ironiškai dėkojo už namuose sukurtą SPA ir purvo vonias.
„Ryte atsikėlęs gauni purvo vonią, pilingą, ir visa tai įskaičiuota į geriamojo vandens kainą. Tiesa, gerti to vandens nerekomenduojama, bet argi gali pykt?
Manau, kad gali, nes kažkaip absurdiškai atrodo sprendimas „tiekti srutas“ ir vėliau už tai prašyti susimokėti. Tai gal geriau apskritai nieko netiekti, kol nebus galima pasiūlyti adekvataus minimalius kriterijus atitinkančio produkto? Bent jau nemačiau parduotuvių lentynose, kad vietoje duonos būtų anglys, nes „krosnis remontuojama“, – vandentiekio remontu piktinosi gyventojas.
Vyras sako dabar dalyvaujantis „keistoje loterijoje“, kai atsuka mokamą „vilties čiaupą“, žiūri į rudą skystį ir laukia prašviesėjimo, bet jis neateina.
Kita moteris komentaruose pritarė, kad jos namuose vanduo taip pat tamsus ir būtent dėl to teko kelis kartus keisti kai kurią buitinę techniką namuose.
„Mes tai jau keliskart taisėm tualetą, sutuoktinis valė ir keitė čiaupus, taisėme skalbyklę, nes bent pas mus (Vilniaus Konarskio g.) nuo liepos trūkinėja spaudimas ir atsiranda juodų drožlių“, – dalijosi moteris.
Jai pritarė ir kita vilnietė.
„Man tas pats, skalbimo mašinų meistras pastatė mane į „gyvą eilę“, nes sakė pas jus rajone dabar daug darbo“, – pridėjo savo komentare gyventoja.
Prisiima atsakomybę
Tuo metu darbus Naujamiestyje atliekančios bendrovės „Vilniaus vandenų“ atstovė žiniasklaidai Renata Saulytė-Smalskė tikina, kad bendrovė jaučia atsakomybę dėl vykdomų, nors ir neišvengiamų vandentiekio renovacijos darbų.
„Todėl gyventojai gali kreiptis į bendrovę el. paštu – [email protected] ir tikėtis kompensacijos, jei dėl vykdomų darbų patyrė finansinių nuostolių ir turi tai įrodančius dokumentus bei pateikia įrodymus, jog namuose esanti įranga buvo sugadinta dėl tiekiamo nekokybiško vandens“, – sako įmonės atstovė.
Ji patikslina, kad vandentiekio tinklo atnaujinimo darbai buvo pradėti liepos 28-ą dieną, o juos planuojama baigti dar po kelių savaičių – rugsėjo 26-ąją.
„Darbai užsitęsė dėl itin unikalios, sudėtingos ir nusidėvėjusios tinklo specifikos bei kitų papildomų iššūkių su kuriais susidūrėme.
Dėl šios situacijos visų Naujamiesčio gyventojų atsiprašome ir dedame visas pastangas, jog vandens kokybę šiame rajone kuo greičiau atstatytume: vykdome papildomus magistralinių ir skirstomųjų tinklų naktinius plovimus, sustiprinome ir perorganizavome visų skyrių darbą, jog didesnis brigadų skaičius skubiai vykdytų gatvių tinklų plovimus pagal iš gyventojų gautas užklausas, rūpinamės, jog vietose, kuriose fiksuojami stipriausi vandens pokyčiai, gyventojai būtų aprūpinti geriamuoju vandeniu (jiems vandenį pristatome tarose arba pristatome geriamojo vandens vandenvežę)“, – prideda R. Saulytė-Smalskė.
Ji sako, kad pirmadienio naktį bendrovei atlikus pirmąjį magistralinio tinklo plovimą, stebimas vandens kokybės pagerėjimas dalyje kritinių objektų.
„Visgi, šiuo metu susiduriame ir su papildomomis problemomis – nepralaidžiais daugiabučių vidaus tinklais, kuriais pasirūpinti prašome daugiabučių namų administratorių arba bendrijų atstovų – visa tai yra jų atsakomybių ribose. Todėl labai tikimės bendradarbiavimo, didesnio jų įsitraukimo“, – situaciją paaiškina R. Saulytė-Smalskė.
Šie darbai buvo neišvengiami, nes vandentiekio vamzdynas Naujamiestyje yra kritinės būklės, čia iki šiol nuolatos buvo fiksuojamos avarijos, o po atnaujinto vandentiekio tinklo, skaičiuojama, jog avarijų sumažės iki 90 proc., sako „Vilniaus vandenų“ atstovė.
Kaip elgtis gyventojams
Atstovė pasidalijo ir įmonės pranešimu, kuriame atsako į dažniausiai šiuo metu Naujamiesčio gyventojams kylančius klausimus.
„Suprasdami situacijos jautrumą ir siekdami užtikrinti vandens tiekimą, vietose, kuriose fiksuojamas didžiausias vandens kokybės suprastėjimas, pastatome mūsų vandens vandenvežes. Čia gyventojai, atsinešę savo taras, jas gali prisipildyti vandeniu. Dėl vandenvežių stovėjimo vietų ir laiko gyventojai yra informuojami individualiai, atskirais pranešimais.
Dėl bendrovės komunikacijos su klientais
Dar kartą nuoširdžiai atsiprašome Naujamiesčio gyventojų dėl papildomų rūpesčių, kilusių dėl laikino ir dėl rekonstrukcijos darbų neišvengiamo vandens kokybės suprastėjimo. Informacija apie vykdomus darbus bendrovės klientus pasiekia visais kanalais: su klientais bendraujama tiesiogiai, elektroniniais laiškais, sms žinutėmis, per bendrijų pirmininkus ar namo administratorius.
Visa svarbiausia informacija talpinama bendrovės svetainėje, taip pat ir socialiniuose tinkluose, tiek bendrovės valdomose paskyrose, tiek ir Naujamiesčio bendruomenių pokalbių grupėse.
Esame atviri dialogui su Naujamiesčio bendruomenėmis, tiek su pavieniais gyventojais. ir pasirengę imtis visų įmanomų priemonių, kad rekonstrukcijos darbai būtų baigti laiku ir laikino vandens kokybės suprastėjimo problema išspręsta. Bendrovė jaučia atsakomybę dėl vykdomų, nors ir neišvengiamų vandentiekio renovacijos darbų.
Todėl gyventojai gali kreiptis į bendrovę el. paštu – [email protected] ir tikėtis kompensacijos, jei dėl vykdomų darbų patyrė finansinių nuostolių ir turi tai įrodančius dokumentus bei pateikia įrodymus, jog įranga buvo sugadinta dėl tiekiamo nekokybiško vandens.
Dėl pačių gyventojų veiksmų, siekiant išvengti didesnės žalos
Gyventojams, pastebėjus pakitusios spalvos vandenį, tekantį iš čiaupo rekomenduojama nevartoti jo maisto ruošimui. Nuleisti didesnį vandens kiekį, kol spalva normalizuosis. Nejungti buitinių prietaisų ar nutraukti jų veikimą.
Taip pat gyventojams, susidūrusiems su laikinu vandens kokybės suprastėjimu rekomenduojama dažniau nei įprastai valyti buitinių prietaisų – oro maišytuvų, indaplovių, skalbyklių sietelius ir filtrus, kurie tam ir yra įrengiami, kad sulaikytų atsiradusias nepageidautinas nuosėdas.“