Arnas Mazėtis, LRT televizijos naujienų tarnyba
Nuo šiol daugelyje Lietuvos pašto skyrių sumokėti komunalinius mokesčius ar atsiskaityti už pašto paslaugas galima tik grynaisiais pinigais. Pašto atstovų teigimu, taip nutiko todėl, kad vienas didžiausių bankų paštuose gyventojams nebeteikia pinigų išgryninimo paslaugos.
Atsiskaityti bankų kortelėmis Lietuvos pašto skyriuose nebegalima ne tik už komunalinius mokesčius, bet ir pašto paslaugas. Pasak pašto atstovų, ši paslauga panaikinta ne dėl pašto kaltės.
„Tiesiog Lietuvos paštas bankams 7–8 metus teikė pinigų gryninimo paslaugą ir vienas iš mūsų partnerių pasirinko kitą pinigų gryninimo partnerį, todėl dalyje vietų šita paslauga yra panaikinta. O mūsų gryninimo paslauga yra likusi kartu su atsiskaitymais daugiausiai rajoniniuose miestuose, kur trūksta bankomatų, gryninimo vietų ir t.t.“, – sako Lietuvos pašto Finansinių paslaugų departamento vadovė Neringa Knyvienė.
Išgryninimo paslaugą pašto skyriuose nustojo teikti „Swedbank“, priežastys esą yra kelios.
„Pastebėjome, kad klientai patys pradėjo nebesirinkti tos paslaugos – išgryninimo pašto skyriuose. Kita vertus, nuo šių metų pradžios atidarėme naują paslaugą – pinigų išgryninimas loterijos terminaluose, kurių yra beveik 2 tūkst. visoje Lietuvoje – jie yra tuose taškuose, kur juda žmonės“, – banko sprendimą aiškina „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.
Lietuvos pašto teigimu, klientai paštuose dažniausiai atsiskaito grynaisiais pinigais, o anksčiau, kai banko kortelėmis buvo leidžiama apmokėti komunalinius mokesčius, tai nesudarydavo net 2 proc. visų priimamų atsiskaitymų.
Ar ateityje atsiras daugiau vietų, kur galima išsigryninti pinigus, pašto atstovų nuomone, priklauso nuo bankų, o ar bus atnaujinta paslauga – atsiskaitymas banko kortelėmis, paaiškės atlikus klientų poreikių analizę.