Verslo atstovai atstovai atkreipia dėmesį, kad siekiama užtikrinti greitą ir patogų aptarnavimą, darbuotojui užsikrėtus kiti turi planus dirbti pamainomomis.
Iššūkiai Lietuvos pašte
Lietuvos pašto Klientų patirčių valdymo departamento vadovė Deimantė Žebrauskaitė pripažino, kad net ir laikantis saugumo reikalavimų, susirgusiųjų skaičius įmonėje padidėjo.
„Klientų ir darbuotojų saugumas yra vienas svarbiausių prioritetų, todėl atsakingai laikomės visų saugumo reikalavimų ir rekomendacijų.
Darbuotojai aprūpinti apsauginėmis kaukėmis, dezinfekciniais rankų bei paviršių skysčiais, laikomasi saugių atstumų, patalpos reguliariai vėdinamos, paslaugas pakeitėme taip, kad su klientais pavyktų išvengti kontakto arba jis būtų kuo trumpesnis. Nepaisant visų saugumo priemonių virusas neaplenkia“, – pasakojo D. Žebrauskaitė.
Ji užsiminė, kad šiuo metu izoliacijoje yra nemaža dalis darbuotojų, todėl tampa kiek sunkiau organizuoti darbus.
„Pastarosiomis savaitėmis išaugus bendrai Covid-19 atvejų statistikai šalyje, sergančių skaičius kyla ir įmonės viduje, kartu didėja ir darbuotojų, kurie yra izoliacijoje, skaičius. Šiuo metu iš viso, ne tik dėl COVID-19, sergančių ar esančių izoliacijoje yra apie 10 proc. visų darbuotojų. Tai kelia tam tikrų iššūkių organizuojant įmonės veiklą“, – teigė D. Žebrauskaitė.
Jos teigimu, stengiamasi, kad klientai situacijos pasekmių nepatirtų – ieškoma papildomų darbuotojų ir keičiami esamų darbuotojų grafikai.
„Darome viską, kad klientai pajustų kiek įmanoma mažiau nepatogumų. Ieškodami sprendimų keičiame darbo grafikus, darbuotojai pavaduoja vieni kitus, yra miestų, kuriuose ieškome ir papildomų darbuotojų. Tai ypač aktualu prasidėjus išmokų mokėjimų laikotarpiui, taip pat pristatant prenumeratą – jų pristatymas yra svarbiausias mūsų prioritetas“, – komentavo departamento vadovė.
Nors pensijų mokėjimo vėlavimų nebuvo užfiksuota, vis tiek yra išsiunčiami prevenciniai pranešimai dėl galimų trukdžių.
„Pensijos pristatomos pagal numatytą grafiką, vėlavimų iki šios dienos nefiksuojame. Tačiau sergamumo situacija įtempta ir sunkiai prognozuojama, todėl apsidrausdami savivaldybėms išsiuntėme prevencinį pranešimą dėl galimų paslaugų sutrikimų“, – užsiminė D. Žebrauskaitė.
Dirba mišriu būdu
„DPD Lietuva“ personalo vadovė Aušra Delonaitė tikino, kad ir jos atstovaujamoje įmonėje yra užtikrinamos būtinos saugumo priemonės.
„Nuo pandemijos pradžios į darbuotojų saugumą žiūrime labai rimtai: esame ta įmonė, kuri negali visus išleisti dirbti iš namų, tad teko pasistengti, kad darbuotojai saugūs jaustųsi darbo vietoje – terminale, automobilyje, bendraudami su klientais“, – komentavo A. Delonaitė.
Ji pabrėžė, kad ne mažiau svarbi yra ir komunikacija – darbuotojus informuoja kaip užtikrinti savo ir kolegų sveikatą.
„Terminale darbuotojai nuo pandemijos pradžios dirba su kaukėmis, prieš patekdami į darbo vietą jie tikrinasi kūno temperatūrą. Griežtai reguliuojame darbuotojų srautus, esame atsisakę bet kokių susibūrimų. Reguliariai profesionalų pagalba dezinfekuojame terminalų ir biuro patalpas.
Ypač daug dėmesio skiriame komunikacijai – nuolat darbuotojus informuojame, kaip užtikrinti maksimalų savo ir kolegų saugumą, ką daryti kilus rizikai. Užtikriname sąlygas darbuotojams greitai atlikti COVID-19 testus ir padengiame jų išlaidas“, – žadėjo A. Delonaitė.
Ji atkreipė dėmesį, kad nuo pandemijos pradžios biuruose dirbantys asmenys dirba mišriu būdu, jų nuolatos klausiama, ko jiems labiausiai trūksta.
„Biuro darbuotojai nuo pandemijos pradžios dirba hibridiniu principu, kuris leidžia mums riboti kontaktus, tačiau sudaro sąlygas kiekvienam norinčiam kurį laiką dirbti biure. Tai darome ne tik dėl sklandaus darbo užtikrinimo. Besirūpindami fiziniu darbuotojų saugumu, stengiamės neužmiršti ir emocinės jų sveikatos.
Įvairių apklausų metų klausėme darbuotojų, ko jiems labiausiai stinga dirbant iš namų. Atsakymas nenustebino – bendravimo su kolegomis. Galimybė ateiti į darbą, jei yra poreikis, darbuotojų yra labai vertinama“, – kalbėjo personalo vadovė.
Jos teigimu, šiuo metu pandemijos situacija gerėja, dalis sergančių darbuotojų tęsia savo darbus, nes serga lengvai.
„Jaučiame šiokį tokį pandemijos atoslūgį: šiuo metu per savaitę DPD Lietuva fiksuojame 5–10 naujų COVID-19 atvejų, tačiau dalis žmonių tiesiog toliau dirba iš namų, nes serga pakankamai lengvai“, – užsiminė A. Delonaitė.
Darbuotojų netrūksta
Pasak A. Delonaitės, per pandemiją keitėsi darbuotojų požiūris į situaciją, šiuo metu žmonės esą reaguoja švelniau, tačiau neužmiršta laikytis sveikatos reikalavimų.
„Nuo pandemijos pradžios keitėsi tiek susirgimų dinamika įmonėje, tiek darbuotojų požiūris į pandemiją. Pandemijos pradžioje kiekvienas naujas susirgimas labai gąsdino, reikalavimai izoliacijai buvo griežti, įdėjome daug pastangų, kad užtikrintumėm darbuotojų saugumą – skatinome juos esant rizikai atlikti testus, labai ribojome darbuotojų srautus biure.
Šiuo metu pastebiu, kad darbuotojai į COVID riziką reaguoja daug ramiau, tačiau jau yra įpratę saugotis – plauti rankas, naudoti kaukes, vengti kontaktų. Tad nors užsikrėtimų turime daugiau nei pandemijos pradžioje, darbuotojų nuotaika yra geresnė, visi dirbame ramiau“, – pabrėžė personalo vadovė.
Ji tikino, kad pandemija darbams netrukdo – terminalo darbuotojai dirba pamainomis, todėl darbuotojui susirgus jį pakeičia kiti.
„Esame sudėlioję siuntų rūšiavimo procesus taip, kad COVID jiems darytų kuo mažesnę įtaką: terminalo darbuotojai dirba pamainomis, kurios nesusitinka tarpusavyje, pamainoje ligos piko laikotarpiais turime bent 10 proc. daugiau darbuotojų, kad susirgus keliems, kiti galėtų atlikti jų darbą. Nors rimtų COVID protrūkių terminaluose neturėjome, tačiau sergančių buvo, tačiau dėl to neteko sustabdyti ar sulėtinti terminalo procesų“, – kalbėjo A. Delonaitė.
Didžiausioje rizikos zonoje yra kurjeriai, kurie privalo kontaktuoti su klientais – kurjeriai turi planus vienam iš jų užsikrėtus.
„Kurjeriai, kurie nuolat bendrauja su žmonėmis, nuo pandemijos pradžios dirba didesnės rizikos zonoje. Tačiau kurjerio darbas visada buvo pilnas netikėtumų – gali ne tik susirgti, bet ir patirti autoįvykį, gali sugesti automobilis ir t.t. Kurjeriai visada turi paruoštą planą, kas pasirūpins jų siuntomis nutikus nenumatytoms aplinkybėms. Tiek dėl COVID, tiek dėl išaugusių darbo apimčių samdome daugiau darbuotojų, kad sumažinti siuntų vėlavimo riziką“, – teigė A. Delonaitė.
Šiuo metu darbuotojų trūksta ne dėl pandemijos, o dėl jos metu išaugusių darbo apimčių – išsiplėtus tinklui prireikė daugiau darbuotojų.
„Darbuotojų poreikio augimui labiau įtaką darė ne COVID grėsmė, o didesnės darbo apimtys. Kalėdų laikotarpiu labai išaugome, priėmėme papildomai žmonių, tad šiuo metu lengvai suvaldome susirgimo rizika“, – užbaigė personalo vadovė.
Pristato per vieną darbo dieną
„Omniva“ žmogiškųjų išteklių vadovė Rūta Petrulytė komentavo, kad yra suteikiamos apsaugos priemonės, darbuotojai turi laikytis reikalavimų.
„Darbo metu, terminalo darbuotojai privalo dėvėti medicinines veido kaukes arba respiratorius, laikytis saugaus atstumo. Įmonį aprūpina visus darbuotojus apsaugos priemonėmis ir taip užtikrina galimybę dirbti saugiai. Visi OMNIVA terminalai ir administracinės patalpos taip pat aprūpinti dezinfekciniais skysčiais, geliais ir greitaisiais COVID-19 testais, kad esant poreikiui, galima būtų greitai išsitirti“, – pasakojo R. Petrulytė.
Ji kalbėjo, kad skatinama darbuotojus neužmiršti laikytis švaros, dezinfekuoti liečiamas vietas, kurjeriai kviečiami saugotis.
„Nuolat raginame darbuotojus reguliariai plauti rankas, ugdomas teisingo čiaudėjimo ir kosėjimo etiketas, nuolat valomos ir dezinfekuojamos dažniausiai liečiamos vietos: durų rankenos, jungikliai ir kita. Kurjeriai taip pat yra įpareigoti laikytis visų paminėtų saugumo priemonių ir taip apsaugoti save ir aplinkinius“, – atkreipė dėmesį R. Petrulytė.
Darbuotojas pajutęs ligos simptomus turėtų likti namuose ir pasidaryti COVID-19 testą, taip būtų apsaugoti dirbti likę kolegos.
„Darbuotojui blogai pasijutus, prašome likti namie, jei reikia, vykti į gydymo įstaigą, pasidaryti COVID-19 testą, ir į darbą grįžti tik pilnai pasveikus. Tokiu būdu stengiamės apsaugoti likusius kolegas“, – užsiminė žmogiškųjų išteklių vadovė.
Jos duomenimis, priemonės užtikrinti saugų darbą yra vykdomos iki šiol, šiuo metu vėl veikia siuntų pristatymo į namus paslauga.
„Šiuo metu saviizoliacijoje yra šešiolika kurjerių ir terminalo darbuotojų Lietuvoje. Nuo pat pandemijos pradžios buvo paskirti atsakingi žmonės, besirūpinantys visos įrangos ir daugiausiai liečiamų paviršių dezinfekavimu. Visos šios priemonės taikomos iki šiol. Vienintelis skirtumas tas, kad prasidėjus pandemijai, siuntų pristatymas į namus buvo apribotas. Dabar ši paslauga yra teikiama“, – kalbėjo R. Petrulytė.
Ji pasakojo, kad siuntų pristatymas dėl darbuotojų izoliacijos vėluoti neturėtų – pandemijos pradžioje buvo įdarbinta daugiau darbuotojų.
„Siuntų pristatymo darbai dėl taikomų saugumo priemonių nebuvo sutrikdyti. Siuntų pristatymas ilgėja tik tuo atveju, jei paštomatai būna perpildyti. Būtent taip ir nutiko pandemijos pradžioje – pamatėme, jog pasiūla nepajėgia patenkinti paklausos, tad nedelsiant auginome komandą ir plėtėme paštomatų tinklą. Šiuo metu turime 351 paštomatą ir valdome didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje“, – komentavo R. Petrulytė.
Jos nuomone, siuntos gali vėluoti tik dėl pavienių susirgimo atvejų, tačiau šiuo metu didžioji dalis siuntinių yra pristatomi per vieną darbo dieną.
„Masinis terminalo darbuotojų ir kurjerių užsikrėtimas COVID-19 galėtų turėti įtakos siuntų pristatymo terminui, tačiau verta atkreipti dėmesį, jog tokiu atveju kalbėtume ne apie pavienius susirgimo atvejus. Šiuo metu ir kurjerių, ir terminalo darbuotojų užtenka ir visoje Lietuvoje didžiąją dalį siuntų į paštomatus pristatome per vieną darbo dieną“, – priminė žmogiškųjų išteklių vadovė.