Saulius Masalskas, LRT Televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Prancūzija yra viena aktyviausių dalijimosi ekonomikos pradininkių pasaulyje ir dauguma idėjų, kaip galima būtų efektyviau išnaudoti privačius namus, butus, automobilius, bei visokius kitokius daiktus ir paslaugas buvo sugalvota būtent šioje šalyje.
Prancūzai turbūt pirmieji pastebėjo kad turime per daug daiktų ir nelabai efektyviai juos naudojame, todėl čia vis dažniau žmonės renkasi ne pirktis naują brangų daiktą, o už nedidelį mokestį pasiskolinti jį per internetinių dalijimosi portalą – pavyzdžiui modernų fotoaparatą.
Dalijimosi paslaugai reikia tik sutarties, kuri užtikrintų daikto saugumą.
Panašiai prancūzai dalijasi namais, butais ir net sandėliukais rūsyje. Tokio sandėliuko Lilio mieste prireikė studentui Nicholui Schmidtui.
„Kitam semestrui važiuoju į Kiniją ir grįšiu į Lilį tik liepą. Todėl man reikia kažkur susidėti daiktus. Tam per „Quistock“ programą išsinuomojau rūsį“, – sakė jis.
Vis labiau populiarėjanti dalijimosi ekonomika kelia ir klausimų kaip ją vertinti – valstybės atstovai mano, kad tai taip pat verslas su visais jam taikomais mokesčiais.
Taip pagal dabartinę tvarką reikėtų mokėti mokesčius, bet gal būt reikėtų pripažinti, kad tai nėra pajamos, o tik dalijimaisis išlaidomis. Pavyzdžiui kai važiuojate su bendrakeleiviu, kažkiek uždirbate, bet neturėtumėte už tai mokėti mokesčių, nes tai ne pajamos, o dalijimasis išlaidomis.
Didelių amerikietiškų interneto kompanijų, paremtų dalijimosi principais iškilimas tik patvirtina prancūzų idėjas, kad šiuo principu paremta ekonomika turi dar daug galimybių plėstis.