Anot „OlyBet“ atstovų, 2024 m. Europos futbolo čempionatas („Euro 2024“) sugebėjo pritraukti fanų srautus, prilygstančius praeitam turnyrui. Visgi, atsižvelgdami į šalia Vilniaus Baltojo tilto esančios fanų erdvės sėkmę, „OlyBet“ teigia – Lietuva tampa futbolo šalimi.
Tuo metu „Pliusų“, valdančių gastrobarus „Plius plius plius“, vadovas Aurimas Zimnickas atskleidžia, kad barų apyvarta, bent paskutinę savaitę, sugebėjo viršyti vidurkį net 50 proc.
Lietuviai stebėti čempionatui renkasi specifiškai barus, o ne maitinimo įstaigas. Kaip Eltai atskleidė vienas iš restoranų „Grill London“ ir „Paslėpti receptai“, bei barų „rePUBlic“ bendrasavininkų, Andrius Lavrinavičius, maitinimo įstaigos didelio augimo nepatyrė.
„OlyBet“ fanų zonos populiarumas rodo, kad Lietuva tampa ir futbolo šalimi
Anot „Olympic Entertainment Group“, atstovų Vilniuje šalia Baltojo tilto esančioje „OlyBet“ fanų zonoje čempionatą stebinčių asmenų srautai prilygo matytiems per Euro 2020 čempionatą. Jie taip pat pastebi, kad būtent futbolo, o ne krepšinio rungtynės susilaukia didžiausio dėmesio.
„Išvadas galėsime daryti tik čempionatui pasibaigus, tačiau kol kas fanų zonos aktyvumas primena tą, kurį fiksavome Euro 2020 metu. Turbūt ryškiausias lankytojų ir žiūrovų įpročių pokytis, kurį matome, yra tai, kad jau nebesame tik krepšinio šalimi. Futbolo rungtynės neretai sulaukia didesnio susidomėjimo už krepšinį“, – rašoma Eltai pateiktame „Olympic Entertainment Group“ atsakyme.
Panašaus į praeito čempionato lankytojų padaugėjimo susilaukė ir grupės valdomi sporto barai, įsikūrę Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose.
Kaip teigė „OlyBet Sporto baro“ vadovas Austumas Maliauskas, nors klientų kiekiai išliko panašus, kaip ir visų turnyrų metu, pagerėjo jų patirtis.
„Čempionato rungtynių metu lankytojų sporto bare kiekis visada išauga, lyginant su tuo metu, kai didieji tarptautiniai turnyrai nevyksta. Visgi, tai visiškai normalu daugumos sporto transliacijų metu, ne tik Europos futbolo čempionate, nes žmonėms atsiranda priežastis susiburti su draugais ar šeimos nariais stebėti sporto varžybas. Fiksuojame panašų lankytojų srautą, kaip ir prieš trejus metus vykusio Europos čempionato metu“, – Eltai aiškino A. Maliauskas.
„Visgi kas tikrai išaugo, tai gerų atsiliepimų skaičius apie kokybiškus ekranus ir garso sistemą bei bendrą patirtį stebint čempionatą“, – pridūrė jis.
„Pliusų“ vadovas: kai kurių barų apyvartos išaugo 40-50 proc.
Anot, A. Zimnicko 7 Vilniuje įsikūrę gastrobarai „Plius plius plius“ čempionato laikotarpiu susilaukė didžiulio dėmesio, kas kartais reiškia iki 50 proc. didesnę apyvartą. Jo manymu, prie tokios sėkmės prisideda geras transliacijos laikas ir tuo pat metu, kaip ir čempionatas, vykstanti Dainų šventė.
„Labai patogus šį kartą transliacijų laikas – pirmos rungtynės prasideda po 18 val., o antros prieš 22 val. Darome papildomas nuolaidas maistui sirgaliams, kurie žiūri futbolą. (...) Bet šią savaitę dar vyksta dainų šventė, tad tampa sunku pasakyti, kurie žmonės ateina iš dainų šventės ar futbolo pažiūrėti. Nes, iš tikrųjų, ir kažkiek persidengia žmonės“, – Eltai aiškino A. Zimnickas.
„Apyvartos kai kuriuose centro baruose yra išaugusios, palyginus su įprastomis savaitėmis, apie 40 – 50 proc.“ – pabrėžė jis.
Bet bendrovės „Pliusai“ vadovas paminėjo, kad bendrai žvelgiant į maitinimo sektoriaus padėtį – vartojimas krenta. Tad, anot jo, dalį gastrobarų sėkmės galėjo lemti žemiausios siūlomos kainos.
„Vartojimas apskritai tai krenta, viešojo maitinimo sektoriuje tas tikrai matoma. Žmonės turbūt labiau taupo, nes turi mažiau pinigų. Bet mes esame žemiausių kainų barai. Gal jie, jeigu turėjo įprotį eiti į barą ar kavinę valgyti, tai to nekeičia, bet eina į pigesnę vietą“, – paminėjo jis.
„rePUBlic“ ir „Grill London“ didesnės apyvartos neužfiksavo
Tuo metu A. Lavrinavičius sakė, kad nors rungtynes transliavo, Kaune ir Vilniuje įsikūrę barai „rePUBlic“ ypatingai padidėjusio klientų srauto nesusilaukė. Ypatingai paveikti nebuvo nei jo dalinai valdomi restoranai „Paslėpti Receptai“, kur net nebuvo galimybės transliacijai, nei „Grill London“ – kur buvo pavienių žiūrėtojų, bet jie apyvartos nepadidino.
„Apyvarta išliko tokia pati, kaip ir praeitais metais. Galbūt būtų galima pasakyti, kad kažkiek būtų kritusi, jeigu ne čempionatas. Tikiu, kad „rePUBlic“ kažkiek įtakojo, daugiau klientų ateina, bet nėra ženklu. Tuo metu „Paslėptuose Receptuose“ mes iš viso televizorių neturime, o „Grill London“ futbolą transliuojame, tai paprašo kartais stalai garsą įjungti. Tai tikrai yra tokių, kurie ateina, valgo ir žiūri“, – aiškino A. Lavrinavičius.
„Žinoma, „Grill London“ yra maitinimo įstaiga, tai nelabai į ta „Euro 2024“ reaguoja“, – paminėjo jis.
Verslininko nuomone, čempionatą norintys stebėti lietuviai renkasi specializuotus sporto barus.
„Aš pastebiu, kad žmonės ateina žiūrėti futbolą. Aš esu lankęsis Kroatijoje, kuri tikrai futbolo šalis ir Lietuvoje pastebiu tokius pačius žiūrinčiųjų mastus“, – komentavo jis.
„Eina sporto žiūrėti žinoma į specializuotus barus“, – pabrėžia jis.
Visgi, anot A. Lavrinavičiaus, stebint bendrą maitinimo sektoriaus padėti, čempionatas galėjo nulemti stabilesnę, o ne krentančią, apyvartą.
„Kritimo bendrinio neturime galbūt, kaip kiti praneša, bet sunku įvertinti ar dėl čempionato ar ko, bet viskas stabilu, apyvartas išlaikome“, – teigė A. Lavrinavičius.
Europos futbolo asociacijų sąjungos futbolo čempionatas vyksta 2024 m. birželio 14–liepos 14 d.