Kaip pastebi „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė, kalbant taupymą apmokant sąskaitas, labai svarbu įvertinti faktorius, apie kuriuos dažnai nepagalvojame: vertėtų pagalvoti ir apie laiko, kuro sąnaudas. Pavyzdžiui, laiko sutaupytų popierinių sąskaitų atsisakymas jas pakeičiant elektroninėmis.
„Norėdami būti dar efektyvesni, greičiausiai rinksimės naudotis ta paslauga, kuri leidžia sudėti visas sąskaitas į vieną vietą ir atlikus vieną pavedimą jas apmokėti. Nereikia pamiršti, kad ta paslauga irgi kainuoja, tad reikėtų įsivertinti visų galimų mokėjimų sprendimų kainą“, – įžvalgomis dalijasi J. Cvilikienė.
„Swedbank“ Finansų instituto vadovė atkreipia dėmesį, kad svarbu kartais peržiūrėti ir kritiškai įvertinti turimas paslaugas, kuriomis, galbūt, jau nesinaudojate, arba naudojatės nedaug.
„Gali būti, kad iš inercijos mokame kabelinės televizijos įmokas, nors seniai jos nebežiūrime, rinkoje jau seniai yra geresnių telefoninio ryšio planų, į kuriuos galime pakeisti turimas“, – dėmesį atkreipia J. Cvilikienė.
Finansų instituto vadovė pastebi, kad sąskaitų mokėtojai kartais daro klaidų, kurių išvengus, būtų galima sutaupyti.
„Viena svarbiausių klaidų, kad nepasiruošiama, pavyzdžiui, žiemą padidėsiančioms šildymo sąskaitoms, arba negalvojame toliau į ateitį ir užuot pasidomėję namo renovacijos galimybėmis, dūsaudami mokame už šilumą. Bet kokiu atveju, kalbant apie asmeninius finansus, labai svarbu žinoti, kokios yra mano mėnesio įsipareigojimų sumos ir turėti tokį rezervą bent keliems mėnesiams į priekį. Nes atsitikti gali visko, o neapmokėtos sąskaitos turi didžiulę įtaką žmogaus kredito istorijai“, – pastebi J. Cvilikienė.
Sąskaitų apmokėjimo būdai ir kainos
Platformoje e.ignitis.lt, kaip teigia „Ignitis“ ryšių su visuomene projektų vadovas Lukas Simonas Zadarackas, vienos sąskaitos apmokėjimas kainuoja 0,15 eur, tiesa, apmokant sąskaitas už dujas ir elektrą komisinio mokesčio jums mokėti nereikės. Kitaip tariant, jei mokėtumėte už tris kitas populiarias paslaugas – šildymą, vandenį ir būsto administravimą, už šias tris įmokas sumokėtumėte 0,45 eur.
Platforma e.ignitis galima naudotis tiek svetainėje, tiek mobiliojoje „Ignitis savitarna“ programėlėje, o sąskaitos čia apmokamos naudojantis elektronine bankininkyste, banko pavedimu arba mokėjimo kortele.
„Šiuo metu e.ignitis.lt platformoje įmanoma atsiskaityti už daugiau nei 250 skirtingų tiekėjų paslaugas. Dalis paslaugų tiekėjų duomenis apie mokėtiną sumą suteikia patys. E.ignitis.lt platforma vartotojams leidžia patogiai, greitai, paprastai ir bet kuriuo paros metu, neišėjus iš namų, deklaruoti skaitiklių rodmenis ir apmokėti sąskaitas už elektrą, dujas, vandenį, šilumą, būsto administravimą, ryšio paslaugas, atliekų išvežimą, apsaugos paslaugas.
Joje lengva užsiregistruoti ir įtraukti norimas sutartis į savo paskyrą, o elektros ir dujų sutartys savininkams į paskyrą įtraukiamos automatiškai. Be to platformos naudotojams yra sudaryta galimybė pilnai valdyti elektros ir dujų sutartis“, – pastebi „Ignitis“ ryšių su visuomene projektų vadovas.
„Lietuvos pašte“ gyventojai taip pat gali susimokėti už sąskaitas – jie tai gali padaryti keliais būdais: „Pay post" skyriuose ir stacionarių paštų skyriuose ar mobiliųjų laiškininkų pastovėjimo vietose, per mobilųjį laiškininką, kuomet išsikviečiama dėl pašto paslaugos ar teikiant pašto paslaugą, ir per paprastą laiškininką, kuris teikia tuo metu pašto paslaugą (atneša siuntą, prenumeratą ir pan.).
„Lietuvos pašte“ už vieną įmoką klientams gali tekti susimokėti nuo 0,29 eur iki 0,55 eur priklausomai, už kokią paslaugą yra mokama. Su įkainiais galite susipažinti „Lietuvos pašto“ svetainėje.
Kaip teigia „Lietuvos pašto“ Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė, čia įmokas mokėti patogu dėl plačiausio klientų aptarnavimo tinklo visoje Lietuvoje.
„Esame bene arčiausiai savo klientų. Pavyzdžiui, išsikvietus mobiliuosius laiškininkus į namus dėl pašto paslaugos, čia pat laiškininkas gali priimti ir įmoką. Taip pat ją galime sumokėti ir tada, kai laiškininkas atneša išmoką (pensijas, socialines pašalpas) į namus. Jeigu toks būdas netinka, klientas gali pasirinkti fizines vietas – „Pay post" skyrius bei pašto skyrius“, – teigia V. Budrienė.
Gyventojai savo sąskaitas gali apmokėti ir naudodamiesi mokėjimų sistema „Paysera“. Čia gyventojai gali rasti daugiau nei 100 paslaugų tiekėjų sąrašą, o už įmokas mokėti nereikia. Tiesa, tam, kad asmuo galėtų apmokėti mokesčius, privaloma atsidaryti sąskaitą, tai padaryti galima nuotoliniu būdu.
„Registracija trunka vos kelias minutes, kiek ilgiau gali užtrukti kliento identifikacija, bet ne ilgiau nei 4 darbo valandas. Norint apmokėti komunalinius mokesčius pirmą kartą, reikia prisijungti prie savo paskyros per interneto naršyklę.
Kiekvienam komunalinių paslaugų tiekėjui reikėtų susikurti atskirą ruošinį – kitus kartus užteks pasirinkti norimą tiekėją, duomenys ruošinyje bus atnaujinami automatiškai, tereikės deklaruoti parodymus ir patvirtinti mokėjimą.
„Paysera“ privatiems klientams pervedimai eurais EEE zonoje yra nemokami, taip pat ir mokant už komunalines paslaugas – nereikia turėti jokio specialaus plano, pakanka būti pilnai identifikuotu klientu“, – pastebi „Paysera“ komunikacijos specialistė Monika Pivoraitė.
Savo sąskaitas gyventojai taip pat gali apmokėti ir „Perlo“ terminaluose. Čia už vieną įmoką gali tekti sumokėti nuo 0,21 iki 0,25 eur, o pasirinkti galima iš 2 200 paslaugų tiekėjų.
„Sąskaitų už kasdienes paslaugas, tokias kaip elektra, dujos, vanduo ir taip toliau, apmokėjimo kaina „Perlas“ terminale yra 0,25 eur. Daugelyje „Perlas Plius“ taškų, ši kaina dar mažesnė – 0,21 eur.
„Perlo terminalų“ tinklą sudaro daugiau nei 2100 taškų visoje Lietuvoje, išsidėsčiusių tiek didžiuosiuose prekybos centruose, tiek ir mažų miestelių parduotuvėse“, – teigia „Perlas Finance“ direktorius Kęstutis Gataveckas.
Daugiabučių priežiūros paslaugas teikiančios įmonės „Mano BŪSTAS“ Ryšių su visuomene grupės vadovas Paulius Ugianskis sako, kad už jų teikiamas paslaugas gyventojai gaunantys popierines sąskaitas, gali atsiskaityti įmokų surinkimo vietose.
„Kiti naudojasi elektronine bankininkyste. Tačiau noriu pabrėžti, kad vis daugiau mūsų klientų naudojasi savitarnos portalu ir išmaniąją programėle „eBŪSTAS“, kuri suteikia galimybe susimokėti už paslaugas vos kelių mygtukų paslaudimu. Šiandien daugiau nei 21 tūkst. klientų sąskaitas apmoka būtent per „eBŪSTĄ“. Tai ne tik saugu ir patogu, bet ir praktiška, nes visas sąskaitų archyvas yra kliento telefone, kompiuteryje ar bet kuriame kitame išmaniąjame įrenginyje“, – pastebi P. Ugianskis.
„Mano BŪSTAS“ atstovas teigia, kad už suteiktas paslaugas reikia susimokėti iki einamojo mėnesio paskutinės dienos.
Už sąskaitas atsiskaityti galima ir pasitelkus vienasaskaita.lt platformą. Ja naudotis galima tiek internete, tiek mobiliojoje programėlėje.
Kaina priklauso nuo to, kiek tiekėjų sąskaitų norima apmokėti. Jei apmokama 1-3 teikėjų sąskaitos – platforma galima naudotis nemokamai. Apmokant 4 ar daugiau sąskaitų, paslaugos kaina yra 1,39 eur/mėn., o susimokėjęs mokestį klientas gali apmokėti neribotą skaičių sąskaitų.
„Kai klientas susikuria paskyrą ir įsitraukia paslaugų teikėjus, kuriems nori atsiskaityti vienasaskaita.lt mokesčių platformoje, mes už jį surenkame šių teikėjų sąskaitas ir paruošiame vieną elektroninį dokumentą, kuriame būna pateiktos mokėtinos sumos, rodoma detali sąskaitos informacija.
Jeigu keičiasi paslaugos teikimo įkainis, tarifas ar teikėjo pavadinimas, šiuos pokyčius mes automatiškai atliekame už klientą, kad jam pačiam nereikėtų atlikti papildomų veiksmų. Užmaršesni klientai džiaugiasi, jog paruošę vieną sąskaitą ir surinkę visą informaciją, mes atsiunčiame pranešimą, apie tai, kad jau galima sumokėti mokesčius, o jeigu jie tai pamiršta atlikti iki mėnesio 27 dienos, dar kartą primename, kad neliktų neapmokėtos sąskaitos“, – pasakoja „Viena sąskaita“ rinkodaros vadovė Reda Četkauskienė.
R. Četkauskienė pastebi, kad platformoje klientai mato ne tik mokėtinas sumas, bet ir skolas ar permokas, visą mokėjimų istoriją.