NT brokeris Mantas Mikočiūnas socialiniame tinkle klausė, kaip gyventojai vertina naujas, didesnes automobilių statymo kainas Vilniuje.
Jis tikino, kad didesnės kainos jį suerzino ir kaip gyventoją, ir kaip NT rinkos atstovą.
„Branginimas branginimu, bet pasakius A, reikia pasakyti ir B – ką tai sprendžia? Nebent to B ir pats nežinai, nes šis planas dabar atrodo neišbaigtas.
Taip, turime dramblį kambaryje – mieste nėra, kur parkuotis, bet ar tikrai geriausias būdas tai spręsti pakeliant kainas?“ – klausė NT specialistas.
Problema lieka neišspręsta
Anot M. Mikočiūno, net ir brangesnis automobilių stovėjimas neprivers vilniečių persėsti į viešąjį transportą.
„Žmonės toliau mokės padidintą kainą, tik bus piktesni, o privačių, ypač naujai vystomų, parkingų kainos, tikėtina, dar labiau šoktels. Jau dabar kai kur miesto centre nusipirkti parkingą kainuoja daugiau nei kai kuriuos butus miegamuosiuose rajonuose.
Kainos pakėlimas savaime tikrai nesprendžia automobilių kiekio mieste problemos, į tai reikia žvelgti kur kas kompleksiškiau“, – svarstė M. Mikočiūnas.
Dėl naujo Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimo jis rašė pasijutęs apgautas ir kaip elektromobilio vairuotojas.
„Puikiai suprantu, kad šiai transporto priemonei taikomos papildomos vertės ir paskatinimai nesitęs amžinai. Tačiau sąlygos kardinaliai pasikeitė vos per dvejus metus: A juostos naikinamos viena po kitos, o dabar ir parkingas apmokestintas. Kai kurie privalumai, dėl kurių žmonės pirko elektromobilius, naikinami per greitai“, – įsitikinęs NT specialistas.
Parkingų kainos
Portalas tv3.lt pasidomėjo, kiek automobilių stovėjimo vietos kainuoja centrinėje miesto dalyje.
NT portale Aruodas.lt skelbiama, kad parkingas Vilniaus senamiestyje kainuoja beveik 60 tūkst. eurų. Yra ir šiek tiek pigesnių automobilių stovėjimo vietų, tačiau jos vis tiek atsieis daugiau nei 50 tūkst. eurų.
NT vystytojams suteikiama galimybė pasipelnyti?
Vilnius miesto savivaldybės atstovai komentavo, kad planuojant statybos darbus, automobilių stovėjimo vietos yra privalomoji infrastruktūra, be kurios projektai negali būti patvirtinti.
Tačiau savivaldybės atstovai sutiko, kad trūksta reglamentavimo dėl automobilių stovėjimo vietų.
„Ši privalomoji infrastruktūra, t. y. automobilių stovėjimo vietos, turėtų būti parduodamos kartu su NT, o ne atskirai, nes šiuo metu leidžia vystytojams gauti vieną didžiausių pelno maržų.
Kartu tai kuria problemą, kad stovėjimo vietos negalintys įsigyti gyventojai savo automobilius stato bendrose miesto parkavimo vietose, kurios ypač centrinėje miesto dalyje daugiau yra skirtos trumpalaikiam stovėjimui. Dėl didelio šių stovėjimo vietų užimtumo ir teko imtis sprendimų (branginti automobilių stovėjimą – aut. past.), kuriais siekiama efektyviau valdyti esamą pasiūlą ir paklausą“, – komentavo savivaldybė.
Surinktus pinigus skirs pėsčiųjų ir dviračių takams
Bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ Judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius komentavo, kad rinkliavos surinkti pinigai bus skirti darnaus judumo infrastruktūros plėtrai: dviračių takų tiesimui, pėsčiųjų takų kokybės gerinimui, viešojo transporto infrastruktūros plėtrai (stotelių, peronų, paviljonų įrengimui, švieslenčių plėtrai) ir kitai infrastruktūrai, skatinančiai judėti alternatyviais būdais.
„Automobilių skaičiaus mažinimas glaudžiai susijęs su alternatyvių judėjimo būdų skatinimu ir jų patogumu, todėl daug dėmesio skiriama viešojo transporto paslaugų kokybės gerinimui – naujų maršrutų kūrimui, važiavimo dažnumo užtikrinimui ir panašiai, dviračių infrastruktūros plėtrai bei kitų judumo paslaugų vystymui. Tai skatins atsisakyti asmeninio automobilio ir rinktis darnų transportą“, – sakė J. Damidavičius.
Tačiau paklausus, ar kitais metais dažniau kursuos autobusai ar troleibusai, ar bus naujų maršrutų, bendrovės atstovas tikslaus atsakymo neturėjo.
„Nuolat stebime ir analizuojame viešojo transporto veiklos rodiklius, siekdami užtikrinti jų efektyvumą. Atsižvelgiame į kintančius keleivių poreikius ir situacijos pokyčius. Įgyvendiname sprendimus, kurie prisideda prie transporto sistemos patogumo ir prieinamumo didinimo“, – sakė J. Damidavičius.