Toks žingsnis buvo žengtas praėjus dienai po to, kai „Boeing“ generalinis direktorius Dave‘as Calhounas pripažino įmonės saugumo problemų „rimtumą“ ir patikino JAV Kongreso komitetą, kad bendrovė šiuo klausimu daro pažangą.
Už jo tarp stebėtojų sėdėjo 2018 ir 2019 m. įvykusių „Boeing 737 MAX 8“ lėktuvų katastrofų aukų artimieji, kurie laikė aukų nuotraukas.
„Kadangi „Boeing“ nusikaltimas yra daugiausiai aukų pareikalavęs korporacinis nusikaltimas JAV istorijoje, maksimali daugiau nei 24 mlrd. dolerių bauda yra teisiškai pagrįsta ir aiškiai tinkama“, – laiške JAV Teisingumo departamentui rašė šeimų advokatas Paulas Cassellas.
32 puslapių ilgio dokumente paaiškinami siekiamos sumos skaičiavimai. Teigiama, kad „Boeing“ „turėtų būti skirta maksimali 24 780 000 000 dolerių bauda, galbūt atidedant nuo 14 000 000 000 iki 22 000 000 000 dolerių baudos dalies mokėjimą su sąlyga, kad „Boeing“ skirs atidėtas lėšas nepriklausomam įmonių stebėtojui ir susijusiems patobulinimams atitikties bei saugumo programų srityje“.
Priduriama, kad „Boeing“ direktorių valdybai turėtų būti nurodyta susitikti su šeimomis“.
Šeimos taip pat mano, kad vyriausybė turėtų nedelsdama „inicijuoti baudžiamąjį „Boeing“ pareigūnų, kurie buvo atsakingi tuo metu, kai įvyko abi katastrofos, persekiojimą“.
Ši byla yra susijusi su 2018 ir 2019 m. Indonezijoje ir Etiopijoje įvykusiomis katastrofomis, kurios iš viso pareikalavo 346 gyvybių. Ji nagrinėjama tuo metu, kai „Boeing“ dėl pastarųjų su gamyba ir saugumu susijusių problemų patiria vis didesnį spaudimą.
Aviacijos milžinas po sausio 5 d. įvykusio incidento vėl atsidūrė dėmesio centre. Tada vežėjo „Alaska Airlines“ eksploatuojamas „737 MAX“ modelio lėktuvas buvo priverstas skubiai leistis, kai skrydžio metu nulūžo fiuzeliažo dalis.