Socialdemokratų partijos lyderė Vilija Blinkevičiūtė sako, kad ypač energetinės krizės metu valstybės valdomos bendrovės turėtų elgtis nepriekaištingai ir maksimaliai ginti vartotojų interesus, o ne vaikytis pelnų ar šiurpinti žmones galbūt klaidingomis sąskaitomis.
Pasipylus gyventojų skundams ir daugėjant dokumentuotų atvejų, leidžiančių suabejoti ESO veiklos skaidrumu, ji ragina aiškintis, ar ši įmonė monopolininkė nepiktnaudžiauja savo padėtimi rinkoje.
„ESO, pavyzdžiui, už prijungimą prie tinklo seniūnijai išrašė 7500 eurų sąskaitą, nors pagal VERT įkainius ji turėjo siekti 25 kartus mažiau – 300 eurų. Paprašius milžinišką sąskaitą pagrįsti, ESO greitai pateikė jau naują, daug mažesnę sąskaitą. O dabar plūsta gyventojų skundai, kad, pakeitusi skaitiklius, ESO atsiunčia sąskaitas su tūkstantinėmis sumomis už pusę metų, metus ir panašiai. ESO neskuba paaiškinti, kas čia vyksta, neatsako, nekomunikuoja. Bendrovė prisistato kaip labai socialiai atsakinga, sukurianti „klientui malonią patirtį“, bet realybėje, kaip matome, elgiasi priešingai“, – teigia V. Blinkevičiūtė.
Socialdemokratų Seimo frakcijos seniūno Gintauto Palucko nuomone, daugėjant pranešimų apie vartotojų klaidinimą ir galbūt nepagrįstas sąskaitas, tyrimo galėtų imtis už bendrovės priežiūrą atsakinga Valstybės energetikos reguliavimo taryba (VERT) ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.
„Ko verti pabarimai, kai šaukštai jau po pietų? Taip nutiko „Perlo“ atveju – tik neseniai tyliai nubaudė už vartotojų klaidinimą. Trys priežiūros įstaigos, valstybės vardu galinčios ir turinčios ginti vartotojų interesus, ir toliau miega. Gal nurodymų „iš aukščiau“ negauna?“ – klausia G. Paluckas.